/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Næsten ingen lyd i højtallere
Fra : jowjow
Vist : 343 gange
50 point
Dato : 26-05-05 16:02

Hej, Jeg har en Onkyo forstærker. lyden i højtallerene er meget lav selvom jeg har skruet helt op.. hvordan kan det værer?
Mvh.
Thomas

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 26-05-05 16:17

Det kan jo være mange ting...

Den kan jo være defekt i udgangstrinnet

Har du både højttalerudgang til A- og B-højttalere? - Så kan du jo evt. prøve at skifte over på den modsatte og se om det er samme problem der.
Der er også tit en knap foran, hvor man kan slå A eller B til og fra. Hvis de er slået fra der begge sæt, så vil du få samme problem.

Som sagt mange muligheder ud fra dine oplysninger... Kender du forstærkeren, eller er den ny for dig?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-05-05 16:26

Det kan også være kontakterne trænger til en rensning. Køb noget Kontaktrens ved en radioforhandler. Skil forstærkeren ad, støvsug og rens derefter alle kontakterne med Kontaktrens.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-05-05 16:36

Hvad er det du er igang med at forstærke.
Altså hvad er der sat til indgangen og hvilken indgang er det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 16:51

Er det pludselig opstået det der med lyden, er det antagelig et kabel eller et stik der er defekt. Desuden har jeg i den henseende set "FEJL 40" et par gange. Dvs betjeningsfejl, hvor en mute eller tape var trykket ind.

Et par andre gange har jeg oplevet grammofoner (de gammeldags vinyl nogen) sat til en line indgang - det siger heller ikke meget.

Derforuden kan dit højttaler kabel være kortsluttet. Det vil så medføre at forstærkeren ganske simpelt brænder af (med mindre sikringskredsløbene kan holde den i live).

Nogle få gang har jeg oplevet dårlige potentiometre. Men det giver almindeligvis nogle gruelige skrat når du drejer på volumenkontrollen. Omskifterne for indgangene kan også være ringe.

Du er nødt til at starte bagfra.

Check højttaler forbindelse og kabel.

Check indstilling af forstærker.

Check tilslutningen på forstærkeren.

Check eller udskift signalkilden til noget andet.

Spiller du stadig ikke og alt er ok, er forstærkerens udgangstrin antagelig brændt af.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-05-05 17:56

Kom dog med et mere uddybbende spørgsmål.
det spørgesmål du kommer med kan ikke besvares.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 17:58

Nårhh, der er da en køreplan i min kommentar Hawaii!

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 26-05-05 18:03

Hawaii> Er du kun på Kandu for at råbe op?

Du kommenterer uden at bidrage med noget som helst.
Du spørger ikke ind til noget, for at hjælpe, men konkluderer blot at spørgsmålet ikke kan besvares.

Det er en ganske meningsløs kommentar, som du burde holde for dig selv.
Det er ikke første gang jeg ser sådanne kommentarer fra dig

Kommentar
Fra : jowjow

Dato : 26-05-05 18:08

tak for de hurtige svar..
CarstenGP> det er samme problem i alle udgangende, kender godt forstærkeren men har stået stille et lille stykke tid ca. 6 mdr., ved ikke om det kan have noget at sige?

arne.jakobsen> er det dyrt sådan noget kontaktrens? og hvr kan man købe det?

Eyvind> har prøvet med lidt forskelligt, cd, radio, og dvd! samme lave lyd ved allesammen..

3773> har prøvet det du har skrevet og det ser ud til at alt er ok bortset fra lyden! Hvis nu det viser sig at det er udgangstrinene er brændt af, er det så noget der kan laves eller kan det ikke betale sig?

Kommentar
Fra : jowjow

Dato : 26-05-05 18:12

har forresten også prøvet højtalerne med en anden forstærker, de spiller fint!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:15

Øv det lyder træls.

Om det kan betale sig at lave amp'en kommer stærkt an på hvad du har givet for sådan en Onkyo - alder mv.

Er det en tusindkroners fem år gammel sag NEJ, er det en dyrere dims, ville jeg nok lave den. Men det kommer an på meget.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:15

Er der slet ingen knas & skrat, når man trykker på knapper, drejer osv????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:16

Har du knas & skrat, kan man prøve med kontaktrens!

Har du prøvet at skifte kabler?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:17

Har du et modelnummer?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:22

Kontaktrens købes i elektronikforretninger og enkelte radiofaghandlere. En dåse koster en lille hund.

Fåes også online http://www.pchonline.dk/katalog/produkter/default.asp?katId=215&id=1649&text=200ml+kontaktrens

Kommentar
Fra : jowjow

Dato : 26-05-05 18:22

nej der er ingen knas når du skruer op og ned.. ved ikke om den har været dyr, det er en halv gammel sag men ved at den har spillet kanon godt og så er det en surround forstærker med rigtig mange muligheder..!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:24

At apparatet har stået stille skal ikke betyde noget - undtaget dog hvis den hænger i et relæ (det er den gode gamle med at forsøgsvis slå på apparatet - og så duer det). Men har den stået tørt og varmt, tager den ingen skade.

Kommentar
Fra : jowjow

Dato : 26-05-05 18:25

model nr er TX-SV313PRO

Kommentar
Fra : jowjow

Dato : 26-05-05 18:28

der er et billed af den her...
http://members.cox.net/rick.elliott/Stereo.htm

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:33

Umiddelbart gætter jeg den ligger i den bedre ende. Dog nok så gammel så den "kun" er pro logic.

Jeg ville finde en radio-smed der lige kunne kaste et´kig i den, inden jeg opgav den.

Min egen aldrende Marantz surround reciever tiltede et relæ indeni, for år tilbage. Det kunne også være sådan noget. Ikke usansynligt når den har stået stille.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:35

Ligner nået OK.

Er du tilfældigvis jyde, kender jeg en god reparatør!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:35

Skrivespasser =(/¤&#/)! Der skulle stå: "Ligner noget OK!"

Kommentar
Fra : jowjow

Dato : 26-05-05 18:36

ja jeg er nordjyde!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:37

Jeg har lige fået nye udgange i en 25 år gammel NAD reciever. Trækabinet og masser af hestekræfter i sådan en gammel dame.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:38

Satans - godt nok langt væk. Ham her bor lige uden for Horsens. Kender også en knusende dygtig mand lige vest for Århus!

Kommentar
Fra : jowjow

Dato : 26-05-05 18:40

hehe, NAD det er og bliver kvalitet i hvert til fald hvad jeg ved af..

Kommentar
Fra : jowjow

Dato : 26-05-05 18:42

ja det er godt nok et stykke at køre på mc med forstærker under armen..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:44

Uhada jeg har mange af de der Nad'er. Vistnok 4, tror jeg. ...og en Marantz ...og en JBL Urei....og en HH og en helt masse andet skrammel.....

Kommentar
Fra : jowjow

Dato : 26-05-05 18:45

det kan godt være jeg bare skal undersøge de nordjyske gader for en dygtig radiomand..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:46

Du kan jo spænde den bagpå, eller bruge posten (hvis du tør). Thorkild har jeg nummeret på 75629577. Han plejer at være ferm til at få alt muligt gammelt til at virke. OG til små penge......

Alt mit duer da (tror jeg nok)...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:47

Rigtigt Jowjow.

Der er en eller anden i Ålborg jeg IKKE ville bruge. Finder lige navnet.

Kommentar
Fra : jowjow

Dato : 26-05-05 18:47

så har du jo lidt at vælge imellem..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-05-05 18:52

Rosenmeier i Nørre Sundby. Minus tre stjerner.

Skulle have over fire hundrede bobs for at sende mig en kopi af en servicemanual. Ville hverken kuk eller bøh i forbindelse med en rep på mit gamle Sony TV. Topmålt ringe betjening og service.

Kommentar
Fra : jowjow

Dato : 26-05-05 18:59

det kan faktisk godt være jeg ringer til ham.. skal nemlig til tyskland her snart så kan jeg jo lige smide den af og tage den med på hjemvejen.. gemmer lige nr..

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 26-05-05 19:04

Ring lige til ham først...........Så han har en chance.

Godkendelse af svar
Fra : jowjow

Dato : 26-05-05 19:09

jep.. tak for svaret 3773 .. vil prøve at undgå ham rosenheim..