/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
FOTOBEHANDLINGSPROGRAM !!!!
Fra : Traffic
Vist : 4862 gange
200 point
Dato : 26-05-05 13:33

Forleden dag faldt jeg i samtale, med en polsk fritidsfotograf. Han arbejdede en del i billedredigering af digitale billeder.
Han forklarede en del om processen og viste mig en del gode tips.
Programmet han anvendte var Adobe Photoshop. Saa jeg gik jo paa nettet i gaar, for at koebe programmet.
MEN det koster jo ikke mindre end 5000 - 6000 kroner. Det vil jeg ikke ofre paa mine feriebilleder og alt det andet pjat jeg anvender mit kamera til. Jeg var specielt imponeret over magnatisk lasso, og de mange filtre.

Saa spoergsmaalet er : Hvad er det bedste billedredigeringsprogram for digitale billeder. Der tillige kan koebes af hvide mennesker ?

Nazgul

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 26-05-05 13:36

Photoshop elements er noget billigere og kan mange af de samme ting

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 26-05-05 13:42

Ellers vil jeg anbefale dig at købe bladet "digital foto" der er mange anmeldelser af programmer i forsekllige prisklasser og ofte medfølger der demoversioner som du kan prøve i 30 dage

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-05 13:47

Paint shop pro er nok det program der ligger tættest på adobe photoshop!

Kan fås til omkring en tusse!

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 210 point
Dato : 26-05-05 13:50

Her er en stribe gode og gratis billedbehandlingsprogrammer:
www.gimp.org
www.photofiltre.com
www.picasa.com
Gimp er nok det der ligner Adobe Photoshop mest.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-05-05 14:13

absolut paintshop pro og photofiltre

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-05-05 14:20

Jeg bruger Ulead Photoimpact 10, som jeg nærmest er blevet "afhængig" af. Da mit gamle ulead-program (Photoimpact 3.0) ikke virkede rigtigt på min nye computer, så for jeg lige ud og købte det nye. Det kostede 837 kr i Fona i nov.04.
Der er filtre og lasso og meget, meget mere. Jeg er slet ikke færdig med at sætte mig ind i det endnu.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 26-05-05 15:28

Der har da garanteret også fulgt et billedbehandlingsprogram med dit camera......

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 26-05-05 17:32

fordelen ved photofilter er at det fåes på dansk

og så skulle det være rigtigt godt jeg har det selv med har ikke brugt det endnu pga jeg har adobe

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-05-05 17:42

picasa er da ikke et billedbehandlings-program, er det?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-05-05 18:37

Tilslutter mig ovenståend omkring Photofiltre.
Jeg har anvendt Photofiltre og har derefter anbefalet det til flere venner som alle har været begejstrede for et gratisprogram med så mange flotte faciliteter. Jeg er selv specielt glad for den superlette måde man kan lave gennemsigtig baggrund på gif billeder til webbrug.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-05-05 18:38
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-05-05 18:45

ud over hvad jeg har skrevet før er pictureit også et dejligt program

Godkendelse af svar
Fra : Traffic

Dato : 27-05-05 06:44

Tak for svaret Harlekin.

Har hentet GIMP og PhotoFiltre.

De lever klart op til mine forventninger, og daekker laenge mit behov.
Jeg tror jeg vil saette mig ind i PhtoFiltre, grundet den gode omtale den har faaet flere steder.

Nazgul