/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
OK at sælge partnerens seksualliv på net~
Fra : Mette.Behring
Vist : 1258 gange
40 point
Dato : 25-05-05 17:23

Hej, jeg mangler et fornuftigt menneskes respons på min fortvivlelse.

Jeg er gift med en mand som overvåger alt hvad jeg laver. Og jeg laver intet forkert, hvis man da tænker på utroskab. Jeg ved, at han selv er på nettet, så snart jeg er ude af døren. Hér hygger han sig så åbenbart med chat, hemmelige webmailkonti og anden webporno i et omfang så jeg kan mærke det på ham fysisk. (Som at få fat i et par brugte teposer). I perioder kan jeg se vores ellers fantastisk gode seksualliv erstattet med hans oversprøjtede underbukser, som jeg selvfølgelig ikke skal se, men ikke kan undgå at bemærke midt i al vasketøjet.

Og det er her jeg mangler et rigtig godt svar fra en rigtig mand (med fyldte nosser). Er det ikke en form for skjult utroskab ? Er det bare enhver mands ret at dyrke noget ved siden af ? Er det bare, som han selv forsvarer sig med, hans seksualitet, der er sådan ? Eller er det noget man bare skal leve videre med eller bare selv gøre det samme for at overleve ?

Hvor går grænsen for utroskab ? Er det præcis på sengekanten ? Selv ville jeg jo helst have at vi begge brugte energien til at eksperimentere med vores eget forhold. Du har garanteret et genialt svar på min fortvivlelse. Lad mig høre en gang.

Med fortvivlet, men meget venlig hilsen

Mette

Accepteret svar
Fra : rotweiler

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-05 17:41

Hej Mette!

Jeg har en kæreste der til tider ikke har den store sex lyst. Jeg går ellers meget op i forspil, og hun kommer hver gang, og hun siger selv hun er tilfreds nok, men at mit behov er alt for stort i forhold til hendes. (Jeg har som regel lyst 2-3 gange dagligt). Og det gider hun ikke. Det bliver højst til 1 gang eller kun hver anden dag.
Og da det ikke er nok for mig, ja så må jeg tye til nettet, for selv at ordne problemet.
Men jeg kune da aldrig finde på at sidde med et webkamera foran en fremmed pige. For det er i mine øjne utroskab.
Men at sidde og se på billeder, det syntes jeg er helt fint. Man er jo som mand ligeglad med deres ansigter, det er der kun til at sætte fantasien i gang.

Jeg syntes det kommer helt an på hvordan din mand mand/kæreste bæreer sig ad.
Der er måder at kommunikere med andre mennesker der næsten er værre end utro skab i mine øjne.

Hvis min kæreste sad og flirtede med andre drenge på messenger eller via sms, eller endnu værre et webkamera, så var vi ikke længere kærester.

Min kæreste brokker sig også over at jeg har billeder på nettet.
Men når mit behov nu er enormt i forhold til hendes, skal jeg så bare undertrykke en lyst?
Nej. Det skal jeg ike gør aldrig.

Men nårhvis det nu i din situation hænger sådan sammen at du har lyst nok til at dække hans behov, ville jeg banke i bordet, og det rigtig hårdt.
Jeg ville blive irriteret hvis min kæreste ikke havde lige så meget lyst som jeg og at hun så lå med en dildo i ny og næ. Det er jo en fornærmelse.
Som om man ikke er 100% go nok, eller som om man er blevet lidt: The same old cracker.

Så havde jeg sagt hun kunne vælge mellem hendes dildo eller mig.
Ellers kunne hun jo fotælle mig hvad det var hun fik ud af den dildo som jeg ikke kunne levere.
Og så kune jeg måske hjæpe hende med det.

Spørg ham hvad det er du/der mangler fordi han har brug for alt det udenoms halløj han laver.?

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 25-05-05 17:49

Kort sagt. At sidde og se på billedre på nettet er ikke utroskab.

Men som min kloge søster siger: Der er andre måder at være utro på end ved at være sammen med en anden fysisk.
Så det kommer an på hvad præcis han laver.

Men i og med at han er mistroisk over for dig, tyder det på at han enten selv har noget skjult kørende, eller at han har været udsat for noget fra en anden.

Men når man går og overvåger en anden som du skriver han gør, så er det jo et tegn på lavt selvværd på et eller andet område i ens personlighed.

Spørg ham lige ud. Jeg vil hellere have en debat i gang om tingene end at gætte mig til det.

Jeg spørger min kæreste om alt hvad der passer mig. Jeg gider ikke dele mit dejlige liv med en der ikke har rent mel i posen. Så hellere bite the bullet og komme videre.

Livet er for værdifuldt til latterlige spil. Hvis man ikke kan være ærlig over for hinandnen 100 %. Så kan man lige så godt finde en anden man være det med.

Man skal i hvertfald ALDRIG tage mig for givet.
For jeg har det ligeså godt som single, og kan altid finde en ny kæreste.
Og det kan alle.

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 25-05-05 17:59

Men nu hvor du har åbnet sådan op. Må vi så ikke høre hvorfor han går og overvåger dig i den grad som han gør?

For som sagt er der en årsag til alt.

Og man ved godt inderst inde hvorfor.

Altså om det er din skyld han overvåger dig, eller om han bare er alt for jalous?

Der ER jo en grund til at han gør det, uanset hvad den så måtte være.

Kommentar
Fra : Mette.Behring

Dato : 25-05-05 18:05

Hej Rotweiler

Sikke et svar, det kunne næsten ikke være bedre. Det er lige før jeg synes at det er en skam at det ikke er os to der er sammen, for jeg har det præcist som dig. Det er en meget nedværdigende fornemmelse at mærke, at der er noget på nettet, som er mere spændende end én selv. Og behovet stiger for hver dag man bliver afvist. Jeg har aldrig været i en sådan situation før og det er ikke rart, når man ellers synes man er rigtig godt og lykkeligt gift.

Jeg er helt enig med dig i, at der skal være rent mel i posen. Jeg ved godt, at mænd er glade for at lege med sig selv, og det er vel også en menneskeret. Jeg kan sagtens tilfredsstille mig selv og nyder det, men det er en klam fornemmelse at skulle gøre det, når man har en mand lige foran sig, som man er meget draget af.

Sandheden skal nok komme frem en dag. Jeg ved tilfældigvis også, at han har været utro i tidligere forhold, så det er måske bare et spørgsmål om tid. jeg tror at nogle mænd simpelthen bare har et enormt behov for at skulle have sig selv bekræftet sexuelt hele tiden og helst af noget fremmed. det man har til daglig er jo trygt og derfor måske kedeligt. Jeg håber ikke at jeg keder ham så meget, for så må jeg sige farvel til vores forhold. Det må tiden vise, selvom det er kolossalt hårdt at gå rundt med en bombe i lommen. Jeg må desværre smutte, da jeg har en hund der mener den skal ud lige nu.

Tusind tak for dit flotte svar

Mette

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 25-05-05 18:11

Kære Mette.

Jeg er nu ikke en mand, men jeg tør alligevel godt komme med et bud.

Du skal tage udgangspunkt i, at kvinder og mænd er vidt forskellige - både bioligisk men osse mentalt.
Vi kvinder tænder på nænsom nærhed fra mænd, og de kan nå vidt med os, på dét grundlag.
Vi skiller (som regel) ikke seksualitet og kærlighed ad. For os hænger de to ting sammen.

Mænd ser ikke (generelt) en sammenhæng mellem sex og kærlighed.
At der er en sammenhæng, gør ikke, at de forbinder de to ting med hinanden.

At din mand onanerer "ved siden af" vil jeg ikke betegne som utroskab.
Han sidder ikke og forelsker sig i de kvinder og deres atributter, som giver ham lyster.

Når han er "færdig", er hans interesse (for nu) overstået. Slut.

Mit forslag er, at du (når du fornemmer, at han skal "ind og hygge sig" igen) - at du gør dig lækker - dét ved du bedst, hvad han synes.
Så vær med foran skærmen - leg med ... smid blufærdigheden og agér foran ham - leg sammen med ham ... Find ud af, hvad der tænder ham ... og gør det bedre, end "dem på skærmen"!
I jeres eget "lukkede rum" må du gerne være hans skøge ...

Når du har givet ham "teposer" - og I har hygget lidt, så prøv at spørge, hvad hen osse kunne tænke sig.
Foreslå, I går ud at købe lidt "frækt" legetøj, undertøj ...

Ellr køb noget og giv ham en overraskelse.

Du vil ham gerne, men han "mangler" ét eller andet.
Du må igang - du må være aktiv.

Og når han først (i dig) har genfundet sin drømmekvinde, kan I begynde at udvikle jer sammen.
Det er et dårligt fundament at hiiive ham væk fra skærmen.

Du skal lokke ... ikke hive! *sss*

Uhhh ... alle i søde mænd.
Nu må i rette mig ... jeg vil jo osse gerne være min mands "den bedste"!

Knus

Sannie

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 25-05-05 18:13

Det gælder også mange kvinder efter min erfaring, det med at skulle bekræftes seksuelt på den ene eller anden måde.
Jeg har også været tidligere partnere utro. Men jeg kunne aldrig drømme om at gøre det igen.
Man kan sagtens udvikle sig et "højere stadie" end man tidligere var. Så det behøver altså ikke ske.
Men selvfølgelig kan det jo ske.

Jeg er meget åben seksuelt, så sex med mine tidligere partnere er sjældent gået hen og er blevet kedeligt. For man udvikler jo også sin seksualitet sammen med sin partner, ligesom man udvikler sig som mennesker sammen.
Så det kan vel aldrig blive kedeligt med mindre man direkte ER kedelig som menneske. Eller har nogle heftige blokeringer i sit liv.

Nå skal å en bus. jeg skriver mere hjemme fra.

Kommentar
Fra : Mette.Behring

Dato : 25-05-05 18:16

Hej igen Rotweiler

Jeg tror, det er fordi han selv har noget kørende og jeg ved også, at det mindste tegn på utroskab fra min side vil medføre at han forlader vores forhold med det samme og flytter tilbage til Slagelse hvor han egentlig kommer fra. (Vi bor lidt udenfor København). Han ledre måske bare efter en god anledning ?

Det tager jeg nu ikke så tungt, for det er ret fint at være alene. Hvis man alligevel ikke kan blive tilfredsstillet derhjemme foretrækker jeg, som du, at være alene. Så kan man da få hvad man ønsker.

Håber vi tales ved. Kunne næsten helt godt tænke mig at møde dig efter denne lille udveksling.

Hilsen Mette

Kommentar
Fra : Mette.Behring

Dato : 25-05-05 18:25

Kære Sannie

Jeg er meget glad for dit svar og jeg går da også selv med de samme tanker som du. Jeg kender godt til den mentale forskel på kønnene og vil som du også gerne være den ene, der gør livet rart for ham. Jeg ville gerne skrive en helt masse mere til dig, men må desværre igang med aftenpligterne. Jeg vender tilbage så hurtigt jeg kan. Endnu en gang tak for dit konstruktive svar.

Mette

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 25-05-05 18:31

Kære Mette.

Jeg er glad for, at du kunne bruge mit brev.

Du er velkommen til at skrive - når du får tid. *sss*

God tur.

Knus

Ulla

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-05-05 19:28

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 25-05-05 19:40

Hej igen Mette!

Du skal da være velkommen til at skrive til min mail: martinus197331@hotmail.com

Kommentar
Fra : this_thing

Dato : 25-05-05 19:43

Undskyld mig mette, men.... det ser lidt mærkeligt ud her fra min side.. for mig at se har du faktisk "lagt op" til rotweiler to gange nu, og du ved jo ikke engang noget om ham, eller gør du? jeg kan meget vel tage fejl og du er mere end velkommen til at rette på mig hvis jeg gør!... men herfra hvor jeg ser det, forstår jeg din mand, ihvertfald hvad angår at han "overvåger" dig...!?

men hvad ved jeg....??

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-05-05 19:46

lige mine ord this_thing..!

derfor jeg ville følge med for at se hvad der skete..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-05-05 19:55

Ja, det vil jeg også nok sige.

Rotweiler fortæller i den allerførste sætning han skriver, at han har en kæreste, og nu vil Mette gerne i kontakt med Rotweiler fra nettet, fordi han lyder meget bedre end det hun har derhjemme

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 25-05-05 20:01

Det er da et godt udgangspunkt!
Kontakten og emnet er jo godt fra start!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-05-05 20:02

Det er da romantik der vil noget Følsomt og smukt LOOOL

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 25-05-05 20:04

Jeg er måske lidt gammeldags, men "hvo intet vover, intet vinder".
Dén der ler sidst, ler bedst!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-05-05 20:12

Der er i hvert fald noget der ikke stemmer i Mettes liv!

> Mette
Du fortæller, at du bl.a ikke bryder dig om, at din mand chatter med andre fra nettet..
Og tilføjer endda nedenstående.

Citat
Det er en meget nedværdigende fornemmelse at mærke, at der er noget på nettet, som er mere spændende end én selv.

Jeg får dælme en underlig fornemmelse, når jeg så læser disse indlæg fra dig

Citat
Det er lige før jeg synes at det er en skam at det ikke er os to der er sammen

Det var dog en mærkelig udmelding.. Et par indlæg fra en anonym profil - og du falder straks i en form for cyberkemi, eller misforstår jeg?!

Citat
Håber vi tales ved. Kunne næsten helt godt tænke mig at møde dig efter denne lille udveksling.

Hvis du virkelig ikke bryder dig om, at din egen mand sidder på nettet med andre damer, så tror jeg godt nok du skal droppe denne tanke..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-05-05 20:14

Altså hvad har vi

En kvinde der føler sig overvåget, og en mand der slet ikke kunne finde på at snyde sin kæreste.

Og den trofaste mand bliver straks så smigret over den overvågedes lyst til at lære ham nærmere at kende, at der uddeles mailadresser for yderliger formidling af kontakt.......

mvh dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-05-05 20:25

Og lige en tilføjelse til mit indlæg. Et kig i din profilbeskrivelse, fortæller nemlig at du får tilbud om mere end venskab!! ..

Måske er det grunden til at din mand overvåger dig?! ..og så er det forøvrigt slet ikke mærkeligt, at du får tilbud Mette, hvis du som her (meget hurtigt) lægger op til et nærmere bekendtskab med "trofaste" Rotweiler..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-05-05 20:26

Citat
Og det er her jeg mangler et rigtig godt svar fra en rigtig mand (med fyldte nosser).

Det er vel det Mette.Behring vil finde ud af.

Det kan jo også være mand og kone, der skriver sammen her

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 25-05-05 20:29

Citat:
Det kan jo også være mand og kone, der skriver sammen her

;-D

Dét er bestemt ikke utænkeligt!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-05-05 20:31

http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=223907

Citat
"OK at sælge partnerens seksualliv på nettet ?"

Hvad er det du selv gør, udleverer din mand her på kandu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-05-05 20:34

Jamen det er jo onsdag.

Lillekoneaften

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-05 20:34

"" Tja hvem er en anonym Kandubruger egentlig.
Skriftlige profiler kan jo også være hvad som helst.

Man skal ikke være utro, med mindre der kan støves noget lækkert op. ""

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 25-05-05 20:36

Lad dén kaste en sten, der selv bor i glashus!

Nu ER det jo sådan, at M og K godt KAN tale sammen - osse om sex, UDEN der er lagt op til "noget".
Så uanset hvilke rænker, der er ved at blive spundet her, synes jeg, Mette skal ha´lov til at komme til orde - og i øvrigt vil det være sundt for tråden at holde sig til opretterens emne - NU hvor jeres besyv er lagt!

Nej, jeg er ikke "hellig", men det er ærgerligt, at en debat skal kvæles af hetz! ;-(

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-05-05 20:38

Hvad dælen er "lillekoneaften" for noget.

Kommentar
Fra : this_thing

Dato : 25-05-05 20:38

er enig med dig ans! efter mettes beskrivelse vil jeg ikke mene at hendes mand har solgt hendes seksualliv på nette, men hun sælger hans!!

men det kan jo også være at mette har det dårligt i det forhold hun er i nu. og så kan det være svært at finde sig selv og sin rolle her i livet.

men mette, du virker en smule dobbelt moralsk...

kunne ikke lade være med at få den tanke, at du måske mangler bekræftelse for det du er og de ting du gør??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-05-05 20:54

Mette har ikke tid, hun "mailer" med rotweiler.

Eyvind, spørg emesen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 21:05

Sagt af rotweiler
Citat
Hvis min kæreste sad og flirtede med andre drenge på messenger eller via sms, eller endnu værre et webkamera, så var vi ikke længere kærester.

Så hun er vel allerede kasseret

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-05-05 21:06

Hetz?! ...nope!

Pointen med mine indlæg er at det ikke vil gøre spor, hvis Mette prøver at se indad - i stedet for kun at fokusere på, hvad MANDEN gør forkert ..
Der skal som bekendt "to til tango" og noget i Mette's indlæg, virker noget "muggent". Jeg er ellers ikke spor snerpet, men når man beskriver sig som værende meget lykkelig i sit ægteskab, og i samme åndedrag fortæller, at man bliver tilbudt mere end almindelig venskab, så spidser jeg ører, da de to udtalelser er modstridende.
Mette ville slet ikke opdage, og da slet ikke nævne, at hun bliver tilbudt mere end venskab, hvis hun er lykkelig!

Så i mine øjne er hendes spørgsmål overflødigt. Mette er slet ikke så lykkelig som hun går og tror - og det er der kun én der kan gøre noget ved. Mette selv!
Og en mailudveksling med en anden mand er nok ikke løsningen, hvis hun ønsker at blive lykkelig sammen med hendes mand..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-05-05 21:48

For f..... da Mette og rotweiler, i har vel tid! til at komme ind igen i debatten, eller hva?
Svar da alle ovenstående, du må da kunne rotweiler, bliv bisk og gå i kødet på dem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 25-05-05 21:54

Ønsker Mette og Rotweiler held og lykke med deres nye cyberforhold, det kan måske udvikle sig, hvem ved, måske Mette skriver her om et ½ år, at hendes nye kæreste er cyberutro?

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 25-05-05 21:58

Hej, nu er det jo ikke forbudt at have kontakt med hinanden som godevenner eller sådan noget eller man kan diskutere livets mangeartede aspekter, men derfra og til at finde sig en kæreste det er ganske uhørt - - men derimod at vende sig efter en køn tøs eller fyr er der jo ikke noget galt i.. det gale ligger i det rent " kødlige " DU MÅ TRÆKKE EN GRÆNSE!! men samtidig luve dig selv i pelsen for at se om du selv måske kan finde svaret, ha! en god aften fra slem...

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 25-05-05 21:59

17:59 og 18:13 oplyser de begge, at de vender tilbage senere!

Jeg ville holde mig langt væk her fra denne debat, hvis jeg var Mette og rotweiler.

Jeg synes, tonen er totalt usmagelig.
x-p

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-05-05 22:11

Det er da noget vrøvl, at der er nogen der sælger andres seksualliv?! hverken Mette, eller hendes mand!

Derimod snerper det derhen ad med et salg, når Sannie foreslår Mette, at lege med foran skærmen!
Der ville jeg sq sætte grænsen, da jeg ville føle det som et forsøg på at sælge mig selv bedre end tøserne på nettet. Det burde ikke være nødvendigt - og hvis det virkelig er nødvendigt, så er der noget i forholdet der ikke er som det skal være..

Forøvrigt forstår jeg slet ikke trådens overskrift

Hvem er til salg?!

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 25-05-05 22:15

creamygirl

At lege med foran skærmen - er dén skærm manden kigger på.
Ellers havde jeg skrevet "foran kameraet" ... og dér er der faktisk - så vidt jeg ved - en stor forskel!

Hvis du mener, der er "en slags slag" i at "lege" med sin partner, så er det vist dig, jeg sýnes, det er synd for.
Så kan du glæde dig til at smide hæmningerne og lege glade lege med din partner! Skynd dig!

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 25-05-05 22:28

Ok. Der er sket en masse herinde kan jeg læse

Lad mig lige starte med at sige at fordi jeg giver min mail adresse er det da ikke ensbetydende med at jeg er utro.
Det kan jo være man kan finde ud af noget mere om sit liv hvis man skriver lidt mere privat mail til mail.

Jeg har jo også mine problemer i mit forhold. Og det kan være rart at tale ud privat med en helt fremmed udefra.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-05-05 22:29

Ja selvfølgelig er det den skærm manden sidder foran. Det er muligt jeg er tungnem, men jeg har dog fattet, at Mettes mand sidder og kigger webporno..

Men at min grænse går ved den form for leg, er dog mit "problem" Sannie!
og ikke dit - så drop du bare "din haven ondt af mig"
For mig er forførelse ikke en konkurence om mandens opmærksomhed, når han sidder med sit webporno..Jeg vil hverken agere skøge, eller se disse pornopiger efter i sømmene, for at tilfredsstille hvad manden tænder på..

Skal et sexliv fungere, så sluk for comp. og find i stedet hinanden i hinandens selskab og glem alt om webporno..Skab jeres eget...Det er slet ikke så svært!

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 25-05-05 22:36

creamygirl

Det er da for mig helt OK, at du har det sådan.

Men jeg har det altså osse OK med, at alle er individualister - og hvis de finder fælles fodslaw, er jeg personligt flintrende ligeglad med, hvilke lege de leger - bare det ikke går ud over andre levende væsener!

Citat:" Skal et sexliv fungere, så sluk for comp. "

Nogle par ynder endda at se pornofilm sammen - og selv om dét ikke er noget for dig, er det da OK, at andre har det fint med det!
Eller mener du virkelig, at "kun" dét, du synes er OK, må/skal andre rette sig efter?? ;o|

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-05-05 22:45

rotweiler

Det har du sikkert ret i, men jeg tror, at meget af det der er "sket herinde" bunder lidt i :

Citat
Det er lige før jeg synes at det er en skam at det ikke er os to der er sammen, for jeg har det præcist som dig.

og

Citat
Kunne næsten helt godt tænke mig, at møde dig efter denne lille udveksling

I-I am falling, i-in love with you-u-u-u, I-I-I am falling...... (fra sangen "Falling")

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 25-05-05 22:46

creamygirl

Jeg tror, du i øvrigt har overset denne detalje fra mit indlæg 18:11

Citat: "Det er et dårligt fundament at hiiive ham væk fra skærmen.

Du skal lokke ... ikke hive! *sss*"

Kommentar
Fra : rotweiler

Dato : 25-05-05 22:53

Citat
Du skal lokke ... ikke hive!

Den er rigtig god den der.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 25-05-05 22:53

dova

Ja, og dét i sig selv er jo sørgeligt - for der er jo fokuseret på en lille detalje, frem for alt det, Mette oprindeligt starter med.
Og uden at kende Mette, så synes jeg, det er helt fair at føle behov for at snakke med én, der "hører" dét, hun mener og siger!

Men det er DESVÆRRE ikke første gang på nettet, jeg har oplevet, at folk ikke holder sig til Netiketten!!
Jeg plejer at holde mig langt fra div. debatter - og det ender det med, jeg vælger igen, med endnu en bekræftelse på, at "netfolket" nyder at kunne sable hinanden til, fordi de sidder i ly bag et anonymt profilnavn og en skærm!

Er der ikke én herinde, der har en mening om dem, der ikke tør stå ved sig selv??
Det mener jeg at kunne huske!
Men så længe, vi ikke ved, "hvem vi er", er det jo ganske anonymt - eller dét er det måske ikke??

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-05-05 23:05

Sannie

Næ, du må se alt det porno du orker for min skyld!

Blot mener jeg ikke, at dit råd er noget Mette kan bruge. Du overser nemlig selv noget ganske væsentligt i spørgsmålet, og derved respekterer du ikke, at Mette åbenbart helst ser at manden dropper webpornoen og koncentrerer sig om Mette i stedet..

Citat
Selv ville jeg jo helst have at vi begge brugte energien til at eksperimentere med vores eget forhold.

Du opfordrer hende derimod til at lege med foran skærmen, hvilket jeg ikke mener er løsningen, når hun giver udtryk for, at hun er hamrende irriteret over mandens pornokiggeri, og endda fortæller, at hun helst vil eksperimentere med deres eget forhold, fremfor webpornoen som et hjælpemiddel..

Lokke, eller hive?! - Jeg ser nu dit indlæg som et forslag til at Mette skal overgå disse pornopiger, og det tror jeg ganske enkelt ikke på er holdbart?!

Citat
gør det bedre, end "dem på skærmen"!

Jeg er måske gemmeldags (27 år) ..men min holdning er, at Mette skal være sig selv - også i seksuel sammenhæng!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-05-05 23:10

Citat
Sannie Dato : 25-05-05 20:29

Citat:
Det kan jo også være mand og kone, der skriver sammen her

;-D

Dét er bestemt ikke utænkeligt!

Sannie, du er jo selv lidt i tvivl om spørgsmålets oprigtighed.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 25-05-05 23:16

ans

Det er da godt, du véd mere om, hvad jeg ved, end det jeg selv ved! ;)
Tak for oplysningen! *ggg*

creamygirl
Nu har jeg ikke skrevet noget sted, at jeg ser porno, så dét må stå for din egen regning!
I øvrigt føler jeg, du bevidst tolker mit indlæg som vinden blæser!

Men gør du så bare det!

Jeg håber, I hygger jer - begge to!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-05-05 23:25

Nu svarede jeg så bare på dette Sannie!

Citat
Nogle par ynder endda at se pornofilm sammen - og selv om dét ikke er noget for dig, er det da OK, at andre har det fint med det!
Eller mener du virkelig, at "kun" dét, du synes er OK, må/skal andre rette sig efter??

Men jeg skulle sikkert have skrevet, at det "må andre gerne" ...sorry!

Og så husker du også lige, at undskylde, at du tolkede jeg har seksuelle hæmninger, fordi jeg ikke er typen, der leger skøge foran en pc skærm..ikk?!

Citat
Så kan du glæde dig til at smide hæmningerne og lege glade lege med din partner! Skynd dig!

Sjovt som mange magter, at få øje på splinten i broders øje

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 25-05-05 23:33
Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-05-05 01:09

Sannie

Kan du ikke lige uddybe hvad du mener med de her bemærkninger, for det synes jeg ikke lige jeg kan gennemskue

Citat
Er der ikke én herinde, der har en mening om dem, der ikke tør stå ved sig selv??
Det mener jeg at kunne huske!
Men så længe, vi ikke ved, "hvem vi er", er det jo ganske anonymt - eller dét er det måske ikke??

og så til hvordan man kan/bør/må/skal/absolut-ikke-må tolke Mettes spørgsmål i det hele taget, når du mener der er for meget fokuseret på en lille detalje der burde være vores kommentarer uvedkommende:

Mette lægger ud med, at hun er fortvivlet. Gift med en mand der overvåger alt hvad hun gør.
Og at samme mand så har en masse for med skjulte mails, pornosider m.m.
Og det kan Mette ikke lide.
Men hvorfor kan hun nu ikke det? Jeg mener, bemærkningen om at manden overvåger hende, burde ikke have noget som helst med spørgsmålet at gøre, og være totalt uden betydning,medmindre der ligger lidt i det, at det ikke er i orden at han overvåger hende, når han selv kan sidde og "sprøjte underhakkerne til" når hun ikke er der.

Så kommer der dog lidt senere noget om, at hun egentlig hellere ville have fyren for sig selv og ikke vil være andenviolin til en gang web-lir. Fint nok hvis det er det primære problem.
og så kommer vi lidt til hvad net-kiggeriet består af, for det er sgu væsentligt hvis det er noget man skal acceptere.
Men hvis det kun er en gang uskyldig pornokiggeri, der ikke indebærer nogen kontakt med andre personer, (mail,chat,webcamera o.s.v.) så er det da meget uskyldigt, men måske skulle hun så foreslå en køkkenrulle el.lign. i stedet for underhakkerne når de virker så brutalt på hende.

Så i stedet for at råde hende til at konkurrere med det på skærmen, ville jeg da hellere råde hende til at flå stikket til computeren ud, og tage en snak med fyren, om det er fordi han der får opfyldt nogen fantasier som hun enten er uvidende om, eller ikke kan/vil opfylde, eller om han gennemgående er kørt træt i deres samliv.

mvh dova

Kommentar
Fra : achner

Dato : 26-05-05 03:55

Dova,
Mange tak fordi du vender tilbage til Mettes oprindelige problem!

Du er ikke den eneste der synes at det hele løb lidt løbsk! (creamygirl og Sannie -forskellige personer, forskellige behov og lyster!)

Jeg er en pige midt i tyverne, som har et forrygende sexliv med min kæreste. -Men på vores måde! Jeg har intet behov for at konkurrere med "professionelle porno-piger". De foretager sig ting jeg aldrig ville gøre.
Dette skal absolut ikke tolkes som om mit sexliv er fattigt eller fantasiløst, for det er det absolut ikke!!!

Mette! Du og din mand skal huske at kommunikation er den VIGTIGSTE ingrediens i et forhold! I bliver simpelthen nødt til at finde ud af hinanden!
Jeg forstår godt dine følelser! Havde selv en kæreste der syntes at porno fra nettet var et godt krydderi på forholdet.
Vi snakkede om det, og aftalte at han var åben omkring hvad han lavede, og hvad han havde af billeder/ film på sin computer, så jeg ikke skulle få en ubehagelig overraskelse.
Det fungerede rigtigt fint (og vi havde et dejligt sexliv ved siden af!).

At det går ud over dit sexliv og at du føler dig overset (altså sexuelt) kan jeg sku godt forstå du er frustreret over! Men SNAK SAMMEN! Og find ud af hvad han føler - og lad ham finde ud af dine følelser! Det er sku den eneste løsning!

For det ville da være ærgerligt at to ægtefæller, begge med stor lyst til sex, ikke har det sammen!!!
Held og lykke!

Line

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-05-05 08:05

Hmm!

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 26-05-05 08:36

Det er ikke ALT der skrives, som skal tages bogstaveligt - når Mette skriver "Det er lige før jeg synes at det er en skam at det ikke er os to der er sammen, for jeg har det præcist som dig." behøver man jo ikke straks at gå udfra at hun vil andet end skrive med rotweiler - som jo rent faktisk kommer med nogle gode indlæg!

Personligt mener jeg, at internetporno kan være en dræber i forholdet - jeg synes personligt ikke at det er fedt at kæresten hellere vil bruge tid foran skærmen, fremfor at give sin partner opmærksomhed - en opmærksomhed der kan gøre at der skabes en fortrolighed og giver grobund for at udleve sin fantasi. Jeg har selv prøvet at have en kæreste hvor sex'en var bedst når han skjult havde været på internettet - jeg følte simpelthen at jeg bare blev brugt som et hul og en erstatning for hans hånd. Hvis man er i et parforhold, skal man være ærlig, kommunikere om alt inkl. fantasier og opgive at bruge undskyldninger som "jamen, det ligger i min natur" - parforhold handler om gensidig respekt for hinanden. Vi er ikke længere huleboere.

AMP

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 26-05-05 08:43

Mette - vi skriver i et anonymt forum, men du kommer med nogle private oplysninger som gør at I (du og din mand) kan genkendes. Lad være med at skrive at I bor udenfor københavn og at din mand kommer fra Slagelse - jeg kender allerede en der kunne matche - Slagelse er ikke ret stor.

Bare et godt råd.

AMP

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-05-05 09:24

Jeg kender to Mette i Alb. + to på lolland. og bor sammen med en der også hedder Sannie.... er det dig kone ??
Må hellere lige skrive , nej det er det ikke..
well, når man står og har sine problemer, kan det jo altid være rart at høre, en uvildigs mening.
i sådanne situationer kan man godt tillade sig at løbe over, med hvad hjertet ønsker.
men det er jo ikke datingdk det her
Når jeg til tider taler om mine børn, med andre, kunne jeg til tider ønske at de var mine.
Sjovt nok har modparten det på samme måde, og det skyldes sikkert at ens børn opfører sig pænere, når de er ude, end når de er hjemme.
At have et forhold som dit Mette er der mange der har, de siger det bare ikke,
Mette du kunne jo gøre det samme, eller er det, det du allerede gør, måske ?
Nå jeg er nok lidt uden for mit vidensemne, og syntes ikke jeg er god til at forklare mig her. så jegvil stoppe her.
og nøjes med at følge med.
men måske et besøg på http://netbrevkasse.dk/ ville kunne bringe dig videre.

Lige et P.S.
Det syntes altid farligt at 'blande' sig i andres forhold.

Mvh. og i god mening.
Jørgen.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 26-05-05 09:26

achner

Citat:
" (creamygirl og Sannie -forskellige personer, forskellige behov og lyster!) "

Vi er vist ikke de eneste!

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 26-05-05 09:29

natmaden

shhhyyyyyy ... ikke sladre!!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-05-05 12:10

[hør]
http://sannie.dk
Nææ , jeg siger intet

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-05-05 12:19

Mette snig denne ind som startsside på din mands pc. så er der lidt at tænke over inden at han surfer vidre.
Og hvem ved, måske kan det skabe en ny positiv debat mellem jer.
Teksten rør mig meget, og er meget tankevækkende, men det er måske kun mig der syntes det..

http://sannie.dk/flash-toon-game/ne1there.swf

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 26-05-05 12:35

natmaden

*øh*

Pudsigt!

Teksten ER tankevækkende!
Der er mere gemt i dén tekst end "bare" ordene.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-05-05 14:14

Nemlig, Meget Sannie det er sådan en tekst der siger 'Tænk'

Kommentar
Fra : Mette.Behring

Dato : 27-05-05 16:03

Hej alle

Og tusind tak for alle de gode svar og kommentarer. jeg er ked af at det bliver lidt plat indimellem, for sandheden er faktisk, at jeg har det rigtig dårligt med det jeg ved der sker herhjemme hos mig selv. Manden er ikke rigtig villig til at tale om tingene. Det er lettere at sige at man sandelig ikke mangler noget, så er al tvivl jo manet i jorden. Det er jo svært at "forbyde" noget og det er da bare rigtig dumt at begynde at gøre det samme selv for at hævde sin ret til det samme. Det hele skulle jo gerne ende med at vi får meget mere ud af vort ægteskab. Det nemmeste er at give op og droppe det hele, men det er det sørme for stærkt til. Der er jo også et hensyn at tage til børnene, som elsker deres far.

Jeg er ikke spor i tvivl om at han elsker mig. Det jeg egentlig spurgte om i starten var nok, om det er almindeligt at mænd mener de har ret til alskens udenoms flirt på nettet - anonymt eller ej. Jeg tror nogen gange at det er sådan det forholder sig i virkeligheden.

Tak Sannie for at holde fast i tråden. Mit indlæg er meget seriøst og jeg har ingen som helst intentioner om at hænge min mand ud herinde. Jeg elsker ham meget og det vil jeg gerne blive ved med.

Hilsen Mette

Godkendelse af svar
Fra : Mette.Behring

Dato : 27-05-05 16:04

Tak for svaret rotweiler.

Kommentar
Fra : Mette.Behring

Dato : 27-05-05 16:09

Kære Sannie

Du skulle have haft en ekstraordinær stor tak for din besvarelse, men kan ikke få flere sendt afsted. Nu må du desværre have den på denne måde istedet. Jeg håber ikke det lukker af for at vi mødes under et andet spørgsmål eller til nogle flere udvekslinger her. Tak skal du have. Dit (dine) svar har givet mig en masse gode og konstruktive tanker at pusle med, som jeg allerede tror manden reagerer på. Han ved blot ikke hvor inspirationen kommer fra, men det virker !!

Hilsen Mette

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-05-05 00:54

Jeg så lige denne tråd..ja Sannie, jeg synes også dit svar var meget inspirende og sobert...Creamy har bare en vane med at "se" ting som ikke nødvendigvis er der..men indimellem, rammer hun da plet..men her synes jeg virkelig at hun skød ved siden af...
Ærgeligt at jeg ikke var med fra start..
venligst mango

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-05-05 01:03

Mangorossa

Som om det havde gjort en forskel

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-05-05 01:05

Glemte lige...*ROFL*

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-05-05 10:22

Nææh det tror jeg såmænd heller ikke det havde, men så kunne jeg måske have præget debatten en smule mere.
Du skal have en smule mere respekt for de ældre kære creamy...vi har altså en smule mere erfaring en du! *FASAG*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-05-05 10:45

Hmm Mangorossa! Du tror ikke, at dit problem med ungdommen er at du ikke længere tilhører den?!

Og til din store forbavselse, så lad mig oplyse dig, at selv om du mener du har mere erfaring angående sex på nettet, så har du absolut INGEN forudsætning for at vide, hvad jeg har af erfaring inden for denne kategori..

Og når du sidder der bag din skærm og falder af stolen af grin, og udtaler jeg til tider "ser" ting som ikke nødvendigvis er der - så har du netop gjort det samme..

Hvor voksent er det lige *ROFL*

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 28-05-05 13:48

Kære Mette.

Jeps.
Jeg kunne osse ha´ tænkt mig at "snakke" lidt mere, men der er tilsyneladende svært at holde fast i et konkret emne herinde.

Tak til jer, der har læst mine indlæg og forstået dem, i dén ånd de er skrevet!

God weekend - og nyd det skønne vejr!

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 31-05-05 01:10

Hej Sannie

Kommer efterhånden for sjældent på Kandu, men skønt at du beholdt "kammertonen" og held og lykke til Mette.

Knus Ripley