/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Studs på FZ50
Fra : mort1760
Vist : 588 gange
40 point
Dato : 23-05-05 21:10

Hvordan kan man tage studsen af en fz'er? den bliver holdt fast med 4 skruer, men de to af dem er nitter (eller noget i den retning).

Nogen der kan hjælpe...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-05-05 23:03

De skal bores ud de er lavet for at sikrer at man ikke kan komme ind til plomben
Mvh Sune

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 23-05-05 23:05

Jamen man kan jo ikke komme til med et bor der. ikke engang en skruetrækker er der plads til

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-05-05 23:10

Boltene som holder studsen er knækbolte.
Du kan fjerne bolthovedet ved at slibe hovederne af,derefter kan studsen løftes op og tages væk, og gevindet der sidder tilbage kan så drejes ud med en klemtang/vandpumpetang/eller rørtang.

Plomben sidder i studsen hvor karburatoren er skruet på, men det kan slet ikke betale sig at ødelægge alle sine bor for at få den ud da studsens hul heller ikke er ret stort, så køb en ny til 199kr ved feks. http://www.west-import.dk/
STUDS 16mm - 1328 (Varenr.: 1328)
Eller køb kittet hvor den også er med:
http://www.protuna.dk/product.asp?c=28244159&n=19066134&pn=19066142
Men det er ikke en knallert der kommer til at gå over 60, så skal der gøres rigtig meget mere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 23-05-05 23:12

Jeg skal bare have plomben ud, ikke andet...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-05 00:02

Jamen plomben sidder i studsen i den ende der vender mod cylinderen, og den er næsten umulig at få ud, der er kun diamantbor der klarer at bore i dens hærdning, og stadig er studsen ikke ret stor i indvendig diameter.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 40 point
Dato : 24-05-05 06:40

I min FZ'er-tid bankede jeg på dem med en skruetrækker (I retning mod uret) så fik jeg dem skruet løs...

Godkendelse af svar
Fra : mort1760

Dato : 27-05-05 17:11

Tak for svaret CarstenGP.