/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
forsikringsoversigt ??
Fra : gamle61
Vist : 775 gange
100 point
Dato : 23-05-05 15:36

savner en slags oversigt over forsikringsselskaber ( noget lig edb priser ) hvor jeg kunne se hvor min søn skal tegne sin bilforsikring , muligvis alle sine forsikringer - han er 24 år og lige flyttet hjemmefra - pengene er jo ikke store og det jeg har set er at nybegynder i bilforsikring skal af med over 20000 i bilforsikring er meget synes jeg - håber i kan hjælpe, på forhånd tak - m.v.h. gamle 61

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 23-05-05 15:48
Kommentar
Fra : 2angela

Dato : 23-05-05 15:56

prøv at tjekke forsikrinsluppen - det er et godt udgangspunkt. Men hvis han skal have flere forsikringer (ex. bil, indbo og ansvar) skal i forsøge at ringe til et par forsikrings-selskaber da flere af dem giver rabat hvis man tegner flere forsikringer.... Hvis han er under uddannelse eller tilknyttet en bestemt branche kan han prøve at høre om hans brance-forening har en aftale med et forsikrings-selskab - i såfald vil han ofte kunne opnå en fordelagtig pris!

Mvh
Angela :)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-05-05 16:00

Desværre findes der ikke en samlet oversigt over hvad en bilforsikring koster, da der er så mange ting der indvirker, at der ikke kan laves en samlet oversigt. præmien sammensættes af postnr., alder antal skadefri år/ny bilist, bilens pris, egenvægt, evt. med/uden træk, pris på ekstraudstyr, tegnes der samtidig andre forsikringer eller er det bilen alene, Evt. rabat på fx startspærre, bilens årgang mm. ... og så e der lige xxx-antal forsikringsselskaber.
Der er kun den lange og trange vej enten at få en pris gennem et tilbud via selskabets website eller endnu bedre, at ringe til nogle selskaber og spørge konkret. Held og lykke, for det for I brug for. Hej fra alka

Accepteret svar
Fra : KlausHansen

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-05 18:49

Forsikringsluppen er okay... Den giver et lille indtryk. Men hvis du skal bruge nogle seriæse tal -skal du have snakket med nogle forskellige forsikringsselvskaber. Det kan der være mange penge at spare ved. I det mange af selvskaberne giver rabbater og lignede hvis du samler alle dine forsikringer hos dem. Ring til fx Tryg, Codan og Fair, eller sådan noget i den stil. Fortæl dem hva du søger og så få dem til at regne ud hva det ska koste din søn... Held og Lykke...'

KlausHansen

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 30-08-05 23:00

Tak for svaret KlausHansen. - Det gav pote , sparede knægten for 8000 det første år - m.v.h. gamle61