/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi- rasle lyd
Fra : puchmaxidreng
Vist : 1062 gange
25 point
Dato : 23-05-05 14:49

hej.

jeg har en puch maxi med lidt tun på..

45mm cylinder og top stykke..

men når den kommer op i om drejninger begynder den at sige rasle lyde og mærkelig lyde?

nogen der ved hvad det kan være?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-05-05 15:02

En Maxi er slem til at rasle, specielt hvis lejerne er dårlige, men det bliver værrer hvis du mangler olie på din gearkasse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 23-05-05 15:09

Tjek evt. også dine stempelringe. De kan være slidte eller endnu værre - knækkede. Hvis stumperne ryger ned krumtaphuset, forårsager de også mislyde. Hvad værre er, motoren risikerer at sætte sig. Du kommer nok til at skille motoren ad, og undersøge hvorfra mislydene kommer. Og som Palle ganske rigtigt siger: dine lejer skal tjekkes.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 23-05-05 15:39

Du skriver ikke hvorfra lydene kommer......
Det kan jo også komme fra andre steder end motoren, det vil nok være smart først at stille den op på støttefoden, gi den gas og lyt nøje efter hvor præcis lyden stammer fra......... hvis ikke må du lytte til hvad pallebhansen og tomozy170758 skriver......... held og Lykke
Hilsen Michael

Kommentar
Fra : suzuki-k50

Dato : 16-04-06 14:46

en puch maxi plejer normalt at ly den pænt træls når de nærmer sig de 60 km/t