/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Jordlægning af luftledning
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 576 gange
50 point
Dato : 22-05-05 14:35

Er der en der cirka ved hvad det skal koste,da mit elselskab ikke har planer om dette i nær fremtid og er det noget alle elektrikere bare gør???

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 22-05-05 14:49

Det er temmelig meget dyrt, og det er kun autoriserede installatører der kan og vil udføre det,
Ja enhver elektriker kan selvfølgelig, men det er ikke muligt at undgå en installatør. Det eneste du kan spare på, er hvis du selv graver rillen hvor stikledningen skal være, og borer hullet hvor kablet skal ind og den slags.

Prisen? Tja det kommer jo også an på hvor langt der er og den slags, men du kommer ikke langt for 5000kr. Et sted mellem 5 og 10.000 vil jeg umiddelbart mene uden at du må hænge mig op på det.

Med venlig hilsen
Kim

Kommentar
Fra : H2

Dato : 22-05-05 14:56

Der er også nogle elselskaber der giver tilskud til det.
Jeg kommer fra kolding og der plejer Trefor af giver et tilskud på CA1500kr + de giver det kabel der skla gå fra masten til din måler.

Hvis du vil heholde den gamle el-tavle og bare skal have fjernet luftledningerne kan du fordet meste klare det under 5000kr.
H2

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 22-05-05 14:57

Det er osse hvad jeg selv regner med,jeg går udfra at man skyder ledningen ind???
Jeg skal have det gjort da jeg bygger 1ste sal til,så jeg har ingen vej uden om...
Masten står lige uden for huset iøvrigt.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 22-05-05 15:03

Om man skyder ledningen ind eller om man graver er en vurdering fra gang til gang, det kommer an på om det kun er græs eller om der også er fliser og den slags forhold, men du kan som sagt spare på dette hvis du selv har mulighed for at grave.

Når du skal have 1. sal på lyder det som om du ikke kommer uden om en ny gruppetavle. Den er også temmelig pebret, sikkert også en 5000 kroners seddel med det hele.

Kim

Kommentar
Fra : 15063637

Dato : 22-05-05 16:18

Hejsa

I Ringkøbing R.A.H.´s område, fører forsyningsselskabet kablet helt ind til måleren uden det koster forbrugeren noget.

Mvh Erik

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 22-05-05 16:21

Jeg bor i Næstved og har med Næstved elforsyning at gøre,de har bestemt ingen planer(eller økonomi) om at gøre dette hvor jeg bor!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-05-05 17:30

Hvis masten står i vejen for dit byggeri og især hvis den forsyner andre end dig - så er det el-selskabets problem at ændre det. Og så får du jordkabel ind. Dog skal du selv sørge for en føringsvej til kablet.

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 22-05-05 17:35

Masten forsyner kun mig,tilslutningen sker i gavlen,jeg skal have helt ny tagkonstruktion,så den skal væk...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-05-05 17:38

Forklar lige el-selskabet at du skal ændre dit hus - så ledningerne er i vejen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-05-05 17:59

Her på Bornholm gør vores forsyningsselskab næsten alt for os hvis det har noget med deres kabler at gøre, de kommer sågalt og klipper/beskærer træer på vores egen grund hvis de generer eller vil komme til at genere ledningerne, ja de fælder sågalt træet hvis du ønsker det.
Prøv lige at forklar dit elselskab at de får et problem med deres ledninger (læs forsyningspligt.)

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 22-05-05 19:55

Det lyder sgu fint det hele,men er der nogle der kan fortælle mig hvem der kender til disse regler 100%,da jeg kan tænke mig til at selskabet bare siger "jamen det skal du selv betale for,så spare de jo lige de penge.
Hvem ligger inde med 100% viden om dette regelsæt???
MvH alex

Kommentar
Fra : H2

Dato : 22-05-05 20:08

Gå til din lokale el-installatør de ved helt præsis hvordan det plejer at være....

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 22-05-05 20:16

Den lokale elinstallatør ved som regel ikke en pind om det.

Det samme gælder de ellers udmærkede Kandu-brugere

Da der er næsten lige så mange regler, som der er elselskaber, må du nødvendigvis spørge dit eget elselskab.
Her får du det svar der gælder for dig.

//Knud

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-05-05 21:30

der er ingen faste regler for tilskud af fjernen af luft ledninger der er dog nogle elselskaber der giver tilskud hvad angår arbejdet er det nået en hver el-installatør / elektrikere kan gøre

Kommentar
Fra : petergu

Dato : 26-05-05 10:11

Hvor bor du henne i landet?

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 26-05-05 18:29

Som skrevet tidligere i Næstved