/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Holde en 1.000 liter palletank ren
Fra : ppk
Vist : 2586 gange
100 point
Dato : 22-05-05 11:50

Hej

Kan man komme noget i en palletank, således at vandet ikke bliver surt og danner alger ?

Jeg har hørt at hvis man hælder nogel hvidløg i tanken skulle det holde algerne væk, er der nogen her der har erfaringer med det inden jeg køber en "sæk" af dem.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : knudsenfyn

Dato : 22-05-05 11:53

Hvad skal vandet bruges til ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-05 12:21

Den skal stå i total mørke, som en vandtank i campingvogne.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 22-05-05 12:23

Hej knudsenfyn

Det er også Knudsen her ! men fra Lolland.

Vandet skal bruges til at vande blomsterne i haven og til at suppelere vandet i vores 140 liters havebassin hvor der står et springvand i, der er ikke fisk i bassinet eller andre levende ting.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 22-05-05 12:26

Hej Teil

Vil det sige at det kunne være en ide at tildække den med sort plastic ? eller simpelhen finde noget sort maling som kan binde på plastic ?

Så kan man selvfølgelig heller ikke se om palletanken er grøn indvendigt. (snedigt)

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-05-05 13:50

Du kan jo prøve at kigge lidt her
1. http://www.aqua-correct.dk/dk1skw/hp-dk6.html
2. http://www.noah.dk/miljosk/regnvand.html
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-05 15:51

Find ud af hvordan man holder vandet rent i campingvogne.
Det er bl.a. ved at vandet er i en mørk tank. Der stilles jo
store krav til kvaliteten med hensyn til madlavning o.s.v.

Accepteret svar
Fra : Tinny

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-05 22:43

Hej ppk

Helt oplagt er en behandling af tanken med benzalkoniumklorid (handelsnavn: Rodalon). Dette er et middel mod svampe og algevækst. Følg nøje anvisningen på emballagen, så forsvinder det grønne lag. Behandlingen skal gentages med jævne mellemrum.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 23-05-05 22:48

Tak for svaret Tinny.

Det vil jeg snarest muligt prøve !

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : etarzan

Dato : 07-09-05 07:27

Hvor han man købe sådan en palle tank?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 07-09-05 07:45

Hej etarzan

Jeg har købt min igennem en arbejdskollega, til 200 kr. han har skaffet den fra en frøvirksomhed som får en form for lim hjem i dem som bruges til at farve frø med.

Men ellers kan man være heldig at finde dem i det lille markede i de lokale aviser, så mon ikke også de skulle være at finde i den blå avis.

Held og lykke med at finde en tank.

Hilsen Preben