/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bil stjålet på værksted - forsikring
Fra : Flash77
Vist : 1725 gange
200 point
Dato : 21-05-05 23:46

Jeg har lige fået stålet en bil der skulle klargøres til syn på det værksted hvor den stod. Der er blevet lavet rambuk mod porten og de har så stjålet bilen derfra - Nu er mit spørgsmål så: Når nu bilen ikke er indregistreret, er det så værkstedets forsikring der hæfter for den, eller får jeg bare ikke en krone for den?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 21-05-05 23:56

Stjålne biler skal som hovedregel altid dækkes af bilens kasko.

Så når din bil ikke var indregistreret, skal du spørge værkstedet om de har en forsikring, men jeg tvivler på det i et tilfælde som dette.

Så noget tyder på, at du sikkert har et problem.

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-05-05 00:00

Bilen er hensat på ejers risiko og medmindre værkstedet har udvist forsømmelighed dækkes ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-05 00:01

Hvis de finder synderen - Godt for dig
Hvis ikke - synd for dig

Det er de færreste værksteder der har forsikringer for den slags, men de store værksteder har muligvis.

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 22-05-05 19:48

Bjarne d har ret,ved værksteds henstillen gælder forsikring ikke heller ikke kasko.
Så meget surt

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 22-05-05 19:52

Iøvrigt har jeg selv lige været ude i omtalte problem her med en hovedrenovering af en bil dette foregik i udlandet,heldigvis overnattede min bil ikke hos værkstedet,men hos min ven der var kontakt mand til firmaet,uheldigvis fik han indbrud og bilen stjålet der,iøvrigt har sagen snart taget 5 mdr grundet besværligheder i vurderingen,men jeg kan hilse at sige,var bilen stjålet hos firmaet der står for renoveringen havde jeg tabt alle mine 400000kr,grundet det er værksted selvom jeg har fuld kasko...
Mvh Alex

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-05-05 20:54

Ja, og her i byen var der en uheldig mand for et par år siden.
Han mistede en Mercedes til næsten en million, som blev stjålet da den var sat i kommission i en bilhandlers udstilling.
Han forsøgte at drage forhandleren til ansvar, men den gik ikke.
mvh dova

Kommentar
Fra : larsaasted

Dato : 23-05-05 02:29

Spørg FDM, de kan helt sikkert hjælpe dig igennem......

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 25-06-05 22:22

Lidt svært at bestemme sig for hvem der skulle have point for det her spørgsmål. Men værkstedets forsikring dækkede bilen, så det var jo godt nok.