/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Afblegning
Fra : wulffe83
Vist : 1056 gange
50 point
Dato : 21-05-05 11:42

Hvad består Afblegning af??? er det klorin??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-05 11:46

afblegning af hvad ???????????

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 21-05-05 11:46

Det til hår

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-05 11:47

ok - mange ting - men det er brintoverilte der bleger

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 21-05-05 11:47

hvad består det middel af??

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 21-05-05 11:48

oki tak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-05-05 11:48

Det mest almindelige afblegningsmiddel er brinoverilter (hydrogenperoxid).

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 21-05-05 11:52

Hvor lang tid skal brintoverilten side i håret??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-05-05 11:56

Pas nu på for det er lidt ætsende og kendt for at fremkalde allergi.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-05 11:57

wulffe83 - gør dig selv en tjeneste og køb et færdigprodukt - så undgår du de afsindige skræk eksempler fra gamle dage

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 21-05-05 11:57

Ja ok de skal jeg nok

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-05-05 11:59

En brintblondine

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 21-05-05 11:59

Ja hehe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-05 12:00

skal du endelig bruge den brintoverilte så skal det være en 40% - og du kan checke med mellemrum ved at aftørre en smule på håret så du har en fornemmelse - husk det er mørkere når håret er fugtigt.
VIL DOG IKKE ANBEFALE DET - BJARNED HAR RET I AT DET ER EN LIDT FARLIG SAG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-05-05 12:03

Ud over, at det er lidt farligt så kommer håret hurtigt til at ligne tørret hø (jeg har søstre der gjorde sådan noget i deres ungdom).

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-05 12:04

haha Bjarne - her er det selvprøvet - håret blev ikke alene grimt - det faldt af i totter -

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-05-05 12:10

Man skal i det hele taget ikke eksperimentere med produkter der er beregnet til noget helt andet.
Min far der var brandmand fortalte om en brand de var kaldt ud til hvor det drejede sig om endame der ville affedte sit hår med renset benzin og det virkede også "fint" og efter afskylning med vand ville hun lige tænde sig en cigaret medens hårret tørrede PUUUFFFF så var håret væk for der var jo stadig benzindampe fra håret.

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 21-05-05 12:17

puu ha lyder sku ikke så nice

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-05 12:20

haha nej nemlig ikke wulffe83

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-05-05 13:55

Hvis du er mørkhåret, risikerer du meget let orangefarvet(gulerodsfarvet) hår med hjemmeblegning.
Uanset hvilke midler du bruger.
Og de midler man køber er meget stride for håret, om ikke andet finder du ud af det når du vasker håret, så føles det ligesom hampereb så ødelagt er det.

Mit råd er at gå til en frisør der har forstand på det.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-05 16:36

dova jeg er nu ikke helt ening med dig - der findes rigtig gode produkter til hjemmefarvning og blegning på markedet - problemerne opstår når der overdrives.

det med det orange hår - siger du let orange - hahaha - har set det ligne en ildebran

indrømmer at jeg ikke ud i det blå ville vælge at affarve mørkt hår eller farve lyst hår - har skam set resultater der ligefrem blev både grønne og det der var værre

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-05-05 17:37

Uhadadaaha.. 40%.....
Jeg prøvede engang at brygge min egen blegeshampoo af lige dele af min sædvanlige shampoo og 10% brintoverilte= H2O2 = brintperoxid. Så opløsningen skulle forestille at være ca. 5%.

Første gang gik det meget godt, håret blev lysnet. Men mer vil have mer, så håret fik en omgang til. Efter et par uger begyndte min egen hårfarve at vokse ud, og så fik skilningen bare en omgang.... Og jeg husker ikke, om det var 3. gang eller senere, men pludselig en dag, da jeg havde kommet min hjemmegjorte blegeshampoo i, så blev hårene helt bløde, -nærmest som tyggegummi! Jeg behøver vel ikke at sige, at jeg fik skyllet håret i en fart. Og der var da kun sket en lille skade. Ikke noget, man lige lagde mærke til den dag. men efterhånden som håret voksede ud igen kunne jeg se, at der kom en ny tot der, hvor hårene var røget af.

Jeg tror ikke, at man KAN købe 10% brintoverilte på apoteket mere, så det er ikke en mulighed, du har i dag, wulffe83.
Men du kan da prøve at eksperimentere med den 3% som man KAN købe. Men apotekervarer er jo ikke specielt billige, så hvis det er for at spare penge, så kan du måske gøre det billigere, hvis du kan finde en færdig blegeshampoo, som du kan dele op til flere gange.
Og du må regne med, at du kan risikere at håret ryger af.... Det vokser dog ud igen... i den oprindelige farve.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-05 18:40

Birgitta ganske "hyggeligt" indslag - håber søreme da at wulffe83 ikke har brugt den brintoverilte -

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-05-05 21:05

Hende der pletfjernerdamen fra radioen - Inger Noris - hedder hun vist, hun slutter altid sine gode råd med: Men prøv først på et sted hvor det ikke ses så meget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-05 22:12

nemlig valde - og så er myten om at finde ud af om blondinen nu også ER blond naturligt ikke lige til at finde ud af

Annuller spørgsmålet
Fra : wulffe83

Dato : 03-04-06 17:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål