/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Registreringsattest væk?!
Fra : Jonn87
Vist : 6733 gange
26 point
Dato : 20-05-05 14:31

Den gamle ejer af min nye bil har været så dygtig at smide sin registreringsattest ud til min bil.
Hvad kan jeg gøre ved det, for nu står jeg og skal til at indregistrere min bil.
Kan jeg få fat i en ny et sted??

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 20-05-05 14:39

Politiet har registreret de samme oplysninger elektronisk, så mon ikke du kan få en ny fra motorkontoret?
(jeg kan i hvertfald se en hel del oplysninger om min egen bil på told&skats hjemmeside)

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 20-05-05 14:40

Har du checket at bilen ikke er stjålet?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-05-05 14:46

Du henvender dig bare på motorkontoret, og oplyser numerpladernes nr. så kan du få en kopi af registringsattesten , som stort set er lige så god som den originale. Det koster dog et gebyr at få en kopi fra motorkontoret.
Jeg undre mig dog over hvorfor du køber en bil, uden at få registringsattesten med. Her bør alle alarmklokker ringe!
er køretøjet stjålet????, hvis ikke, hvorfor har sælgeren så ikke selv fået en ny registreringattest???

MVH.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-05 14:51

Jeg har en skummel anelse om at bilen er købt UDEN nummerplader.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 36 point
Dato : 20-05-05 14:54

Den gamle ejer skal skrive under på en ansøgningsblanket du får på motorkontoret (en bortkomst-erklæring)
Så får man tilsendt en kopi af den originale registreringsattest. Det koster 50 kroner.
Der kan skrives på blanketten, at den nye attest skal sendes til dig.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 20-05-05 14:55

Harlekin>>

"""
(jeg kan i hvertfald se en hel del oplysninger om min egen bil på told&skats hjemmeside)
"""
har du et direkte link dertil?? bare nysgærrig...

ringer til politiet på mandag, de har ikke åben i den afdeling nu...

hehe, den er ikke stjålet :D

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 20-05-05 14:57

det er en kammerat der har solgt bilen til mig..

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 20-05-05 14:58

refi>>
korrekt, bilen er uden nummerplader????

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 20-05-05 14:59

Log på https://www.tastselv.toldskat.dk og tryk på "personlige skatteoplysninger" -> "biloplysninger"

Der kan du se "Reg.nr Mærke, anvendelse m.v. 1.gang registreret Tilgang Afgang R.dato"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-05 15:05

Der er såmænd ikke noget odiøst i at købe en bil uden plader - men det er den sidst kendte ejer der skal skaffe registreringsattesten.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 20-05-05 18:16

Du kan mod et mindre beløb få en ny på motorkontoret.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 20-05-05 18:51

Hej John87!

Det du skal gøre er at smutte ned på mototkontoret og hente en blanket til forsvunden registreringsattest, derefter skal du have den forrige ejer til at udfylde navn & adresse i det øverste felt. Du skal så udfylde den nederste del.

Når du kommer ned til motorkontoret aflever du denne blanket & 50,-, så får du en kvitering & efter 7 - 14 dage vil du så modtage en registreringsattest med den gamle ejers navn.

Derefter kan du omregistrere din bil.

Tri

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 16-05-06 19:52

Tak for svaret dova
Jeg kender personen godt som jeg købte bilen af..