/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kofanger og lak
Fra : blipblip
Vist : 837 gange
16 point
Dato : 18-05-05 18:15

Jeg skal have fjernet mindre ridser og en stor ridse i lakken. hvordan gør jeg det billigst og bedst?

Jeg skal have gjort kofangere pæne igen. de er lidt falmede. hvordan gøres det?

beklager de lave point men har ikke flere.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 26 point
Dato : 18-05-05 18:29

De mindre ridser kan du sikkert fikse med at polere dem. Man kan få noget polermiddel med farve i der passer til bilens farve. Fås på nogen tankstationer og steder hvor der handles autoudstyr, som f.eks Cardic og måske THansen.
Den store ridse, ja det kommer an på hvor dyb, for hvis den er helt igennem lakken, slipper du ikke for at slibe rent (for at undgå rust)og give noget grunder og ny lak.

Hvis kofangerne er sådan nogen plasticting, kan du bruge plastic eller vinylrens, og gøre dem blanke med vinyl-makeup.

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-05-05 18:36

Så'n nogle plasticting kofangere, kan blive som nye,
ved at varme dem op med en varmepistol.
Pas på lakken eller afmonter dem, mens du behandler dem med den der varmepistol.
Gambrinus

Kommentar
Fra : jjbry

Dato : 18-05-05 19:35

Ud over de ovennævnte udmærkede ting, kunne det være at lidt spartelmasse var nødvendigt
inden grunder og lak blev "smidt på" ??
Hvis du ellers makker lidt bil i ny og næ så køb den billige 2kg. bøtte til 99kr. ved Jem og fix eller Harald Nyborg, hvis ikke så nøjes med en lille tube.
Håber det var til lidt hjælp.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 18-05-05 20:45

>Så'n nogle plasticting kofangere, kan blive som nye,
>ved at varme dem op med en varmepistol.
>Pas på lakken eller afmonter dem, mens du behandler dem med den der varmepistol.
>Gambrinus

Hvordan foregår det lige? Hvor meget skal der varmes, og hvor meget "som nye" skulle de blive?
Har lige godt aldrig hørt om den løsning - skal plasticen smeltes? Der er vel tale om alm (tidligere) sorte kofangere??

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-05-05 20:57

Jep.
Sorte kvægfælder. (Kofangere)
Jeg så en af mine kamarater gøre det.
Varmede lige så forsigtigt, til det øverste plastic smeltede.
Det var virkelig noget, der virkede.
Jeg skal selv ha' gjort det ved mine.
Du ku' jo prøve et sted, hvor det ikke ses.
Gambrinus.

Godkendelse af svar
Fra : blipblip

Dato : 30-05-05 19:21

Tak for svaret dova.