/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Evanescence genre!
Fra : Mille_1907
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 18-05-05 15:36

Jeg har efterhånden fundet min musiksmag, som er rockbands med kvindelige sangere.. Så kom jeg til at tænke på.. Jeg kender kun 2 af sådan nogen (Evanescence, Within Temptation) så kommer mit spørgsmål: Ka i nævne nogen flere der har den samme genre?

Nævner med vilje ikke Nightwish, synes ikke rigtig de har samme genre!

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 18-05-05 15:40

Det er ikke helt min genre, men Guano Apes har i hvert fald lavet numret "Quietly" som er et fedt nummer i den genre.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 18-05-05 15:58

Nightwish er da absolut samme genre, nemlig goth-genren

Når det så er sagt, er der kæmpe forskel på de goth-bands, som findes, og det er svært for mig at anbefale ét frem for et andet, da den personlige smag betyder meget især i denne genre. Jeg vil dog anbefale dig at besøge de følgende sider, som har links til en masse bands og andet indenfor goth-genren: http://www.nyx.net/~astoker/gothmusic.html og http://www.goth.net/links/music/

Kommentar
Fra : Mille_1907

Dato : 18-05-05 16:50

Okay, men det jeg søger er mest af alt kvindeligt rock..

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 18-05-05 16:51

Prøv at se på allmusic.com her kan man søge på et band og få lignende band frem og høre korte (lidt for korte) klip af deres musik, men man kan ofte høre længere klip af deres musik på deres egen hjemmeside.

God fornøjelse med det...

Kommentar
Fra : nacelle

Dato : 18-05-05 17:39

Et band der hedderAsrai er fra Holland og de spiller meget ok musik.