/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
SubZero69
Fra : ans
Vist : 731 gange
1 point
Dato : 17-05-05 12:41

Jeg har læst dit tip http://www.kandu.dk/dk/tip/11362

Du har brugt BIO+ Intensive Hair Care med gode erfaringer.

Hvilken shampoo bruger du og kan du holde problemet nede ved at bruge BIO+ Intensive Hair Care?
Jeg kender en ung pige med psoriasis i hovedbunden. Hun vil ofre alt for at blive af med problemet.

HIlsen ans

Accepteret svar
Fra : acilia

Modtaget 11 point
Dato : 17-05-05 12:56

Hej - jeg ved spoergsmaalet ikke er til mig, men jeg har med held brugt en shampoo som hedder Nizoral. Man kan koebe den paa apoteket uden recept i den milde udgave (1% tror jeg) hvis man skal have den staerkere skal man bruge 2% og have det paa recept.

Paa et tidspunkt blev det meget slemt og min laege gav mig en recept paa en medicin med kortison - det maatte jeg kun bruge en uge - men det tog det vaerste og saa skulle jeg bruge en olieholdig shampoo der hedder Mavi Oil. Det hjalp ogsaa meget.

Jeg kan ogsaa fortaelle at hvis man lider meget af toer hovedbund og psoriasis i hovedbunden kan man udvikle skaegpest. Det kommer som roedt udslaet omkring naesen (det lyder mystisk - men det er meget generende) - dette kan man faa bugt med hvis man bruger den shampoo - feks. Nizoral naar man har skummet haaret ind - saa tag lidt af skummet og smoer det der hvor udslaettet er - paa siden af naesen. Efter en uges tid er det pist vaek.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-05-05 13:36

Hej Ans!

Hvis din bekendte vil af med sin psoriasis, vil jeg anbefale hende at kigge på denne hjemmeside:

www.ny-energi.dk Vælg Klinik i venstre side og vælg derefter Psoriasis foroven. Læs stykket grundigt, det er ret interessant.

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 01-01-06 18:21

Tak for svaret acilia.

Godt nytår.