/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kobling piver
Fra : nfansu
Vist : 2175 gange
100 point
Dato : 16-05-05 21:08

hej jeg har lagt mærke til at min kobling er begyndt at pive når jeg trykker den i bund jeg høre det ikke når jeg køre men når bilen er slukket (hedder det det ?) det lyde som en fjeder i en seng hvor der hygges :)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-05 21:09

Det er også en fjeder der påvirkes.

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 16-05-05 21:11

ok hvad skal der gøres og er det noget alvorligt ?????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-05 21:15

Hvis koblingen ellers fungerer normalt så der er spillerum
tilbage ved pedalen, så lad som ingenting.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-05 21:23

Så vidt jeg husker kan emesen meget om dette.
emesen er du der?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-05-05 21:26

Hvilken bil er det??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-05-05 21:41

Det er sikkert bare den fjeder der sidder oppe bag koblingspedalen, det har ikke noget at sige.

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 16-05-05 21:43

det er hyundai accent fra 2001

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 16-05-05 21:58

min knirker også.. så jeg lytter lige med.
Tokeren.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-05-05 22:01

Det er der hvor armen vipper så den kan trykke på dit udrykkerleje den piver. Den kan smøres så den holder op. Man tager og sprøjter eks. HHS2000 ind der hvor den vipper, så den holder. Det kan gøres igennem den gummiprop armen går igennem.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-05 07:52

Jeg tror som Dova - at det er selve armen (pedalen) inde i bilen du kan høre.
Det skal bare smøres. Hvis nogen kan høre det uden for med lukket dør så er det nok som geu siger.
Det var mit gæt.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-05-05 18:40

Det er mange biler der har det sådan. Nogle kan man smøre, så hjælper det, andre kan man smøre, men det hjælper ikke.Så nogle må leve med lyden.
alimak

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 17-05-05 21:59

smøre eller ikke smøre men er det noget der betyder noget ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-05 22:03

Den lyd kan være irriterende - jeg har selv prøvet. Man begynder at tilkoble på en anden måde for at undgå lyyyyyyyden.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-05-05 22:26

Det betyder som regel ingenting hvis det er fjæderen der laver den lyd.Du kan ikke ødlægge noget hvis det er det du tænker på.Kan du ikke stikke hodet ind ved pedalene og lyse med en lygte og se om du kan se noget som er ved at gå istykker eller om fjederen sidder riktig.
alimak