/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rensning af alufælge
Fra : nocom
Vist : 5825 gange
200 point
Dato : 24-09-02 14:29

Jeg har næsten nye alufælge, som jeg altså ikke kan få rene. Bremsestøv er brændt fast. Jeg har prøvet fælgrens, Motorrens, Petroleum, samt masser af knofedt. Jeg har fået et tip om, hvordan jeg holder dem rene fremover, men hvordan får jeg dem rene nu! Svar helst med egne ord og ikke alverdens link's, de giver keine point, hvis de står alene!
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 24-09-02 15:05

Jeg har haft stor succes med tandpasta, gnid dem godt og grundig med lidt tandpasta, på en rimelig blød klud, og vaske alm. bagefter.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 13:27

On Tue, 24 Sep 2002 12:29:17 GMT, "nocom" <nocom.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har næsten nye alufælge, som jeg altså ikke kan få rene. Bremsestøv
>er brændt fast. Jeg har prøvet fælgrens, Motorrens, Petroleum, samt
>masser af knofedt. Jeg har fået et tip om, hvordan jeg holder dem rene
>fremover, men hvordan får jeg dem rene nu !

Jeg havde held med at rense mine vinteralu, så de igen så nogenlunde
ud. Midlet var Farécla G3 -> www.granudan.dk/dansk/index.htm
Det kræver tilmed knofedt og renser meget godt.....

Den løbende vedligeholdelse klares med Sonax fælgrens -> www.sonax.dk
Gør det selv -> fælg og dæk - Den er forrygende god og nem at anvende
---

Mvh Mogens
GM 3.0i-24

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 13:35

Hej!

Mogens Knudsen wrote:
>
> Den løbende vedligeholdelse klares med Sonax fælgrens -> www.sonax.dk
> Gør det selv -> fælg og dæk - Den er forrygende god og nem at anvende

Der var vist også nogen, som havde gode erfaringer med at vokse fælgene?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Bachelor chow - Now with flavor!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 13:48

Jeg vokser altid felgene samtidig med bilen.
Det gør at felgene er enormt lætte at holde rene.

Det besvarer dog ikke det oprindelige spørgsmål nemlig hvordan de renses FØR
man
vokser første gang.

-JFO

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3D905BF4.1201CDB0@tdcadsl.dk...
> Hej!
>
> Mogens Knudsen wrote:
> >
> > Den løbende vedligeholdelse klares med Sonax fælgrens -> www.sonax.dk
> > Gør det selv -> fælg og dæk - Den er forrygende god og nem at anvende
>
> Der var vist også nogen, som havde gode erfaringer med at vokse fælgene?
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> Bachelor chow - Now with flavor!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 13:46

Hej!

jfo wrote:
>
> Det besvarer dog ikke det oprindelige spørgsmål nemlig hvordan de renses FØR
> man vokser første gang.

Yes, ved det godt - det var også kun en lille kommentar til Mogens' svar :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Bachelor chow - Now with flavor!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 24-09-02 15:26

wauw, man kan svare før, spørgsmålet bliver stillet, sikke en service:)

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 24-09-02 15:55

Nu skal jeg da vist hjem og smøge ærmerne op og bruge lidt knofedt mv. Jeg har forøvrigt hørt, at man kan sprøjte siliconespray på fælgene for at beskytte mog yderligere fastbrænding?!
Nocom

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 24-09-02 16:38

det er nemlig rigtigt, altså det med siliconespray

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 200 point
Dato : 24-09-02 16:33

Hejsa

Ganske alm. brun sæbe i en lidt kraftig opløsnng virker udemærket.
Er det er meget strid plet - så må du hente lidt WC-rens..

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
ICQ: 4835755

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 19:50

"nocom" <nocom.news@kandu.dk> skrev
> Jeg har næsten nye alufælge, ... hvordan får jeg dem rene nu!

Hagmans Fælgrengøring (evt. først Hagmans Microaffedtning,
hvis der også er fastsiddende tjære eller rustbeskyttelse) efter-
følgende kan du benytte Hagmans Proline grovpolish til fjerne
helt ekstreme pletter.

Husk, når du har rengjort dem, at give fælgene en gang
Hagmans Glansvax ... så sparer du en del tid ved de efter-
følgende gange
--
mvh
Henrik V. hallo_derude@hotmail.com

Kommentar
Fra : StillNoGood

Dato : 23-03-03 22:06

Hvis det er på indersiden at fælgene, som det var med mine, vil jeg foreslå at bruge rensebenzin og renslet, du ved dem til at rense gryder ovs. med. dette skal du dog ikke gøre hvis du har Krom alu fælge. hvis du har dem (krom) vil jeg foreslå at du bruger Rensebenzin og en a de der grydesvampe, da de ikke ridser fælget... vedligeholdelse er nemt, der kan du bruge alm. fælgrens efterfulgt a en gang fælgvoks, som du iøvrigt oss skal når du har fået dem rene nu.. håber du får dem pæne igen..

Kommentar
Fra : Kim_Kristensen

Dato : 27-06-03 19:35

Som TulleRulle skriver så er lakrens nok den bedste løsning, det er jo let slibende og du får der ved slebet møget af lag for lag. Jeg bruger selv den metode bå begge mine biler og motorcyklen, mine alufælge ser ud som nye efter 6 års sommerkørsel.

Med venlig hilsen Kim

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 27-06-03 22:15

Tak for alle svarene. eg fandt ud af, atbrun sæbe var det suverænt bedste!!
mvh
Nocom

Godkendelse af svar
Fra : nocom

Dato : 27-06-03 22:16

Tak for svaret GiWeo.