/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kattesikring af vinduer?
Fra : RikkeHu
Vist : 5267 gange
20 point
Dato : 15-05-05 22:21

Jeg skal ha' sikret mine vinduer så kattedyrene ikke falder ud - bor på 2. sal. En kort hasp er ikke en løsning. Jeg forestiller mig en art forsatsvindue med noget net af en slags. Er der nogen med gode erfaringer om hvordan man - nemt - bygger dem selv eller om man kan købe sådan nogen eller købe nogen til at lave sådan nogen, jeg bor i København. Vinduerne er sådan nogen korsvinduer med to små foroven og to lange smalle forneden. Jeg har tænkt mig at lave kattesikring på de nederste.

Håber der er nogen der ved

Rikke

P.S. Jeg ville gerne gi' mange flere point for et svar på dette spørgsmål, men jeg er spritny og har ikke flere point :-/

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 15-05-05 22:26

Altså, udover den korte hasp, så kan du jo få børnesikringer til vinduer, de virker også til katte, men eller: lav en ramme af 4 stykker træ, køb noget voilierenet, sæt det på og og så lige en fidus til at sætte dem fast, jeg ved ikke lige hvad de hedder, oz dumt Erik Peilersen ikke er herinde

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 15-05-05 22:28
Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 30 point
Dato : 15-05-05 22:31

Her bor vi på første sal, og har lavet en firkantet ramme i træ efter vindets indvendige mål, derpå har vi bekædt grå-sort ameringsnet alt sammen købt i den lokale trælast. Og det holder... Vi har 7 store skovkatte, så ingen problemer.
Der er så lavet to (stramme) drejehasper, for oven og forneden der sidder i vinduesrammen, der så drejes ind foran trærammen.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 15-05-05 22:45

Nemlig, drejehasper, lige dem jeg tænkte på.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 15-05-05 23:11

Vi har kattesikret vores vinduer ved at lave en ramme af smalle lister, der bliver holdt sammen med små vinkelbeslag. På den er der sat fluenet af metal. Så slår vi to fluer med et smæk. Kattene falder ikke ud, og de kan ikke kradse hul i nettet, samtidig med, at det ikke er så tydeligt som volierenet. Og insekterne kan ikke komme ind.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : RikkeHu

Dato : 15-05-05 23:52

Hvor finder jeg fluenet i metal, Jernlady?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-05-05 23:57

>RikkeHu> Det Jernlady og jeg har skrevet om, er det samme!!! Og som jeg skriver nettet fås sammen med træet til rammerne, skruer og evt. små vinkel beslag i en trælast.

Det er en slags fluenet. Se eks. her... http://www.fluenet.dk/forsatsdoer.html

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-05-05 00:02
Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-05-05 00:15

Sorry, taliskolo. Jeg vidste ikke, det du kaldte armeringsnet var fluenet.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-05-05 00:47

Ingen problemer der... Det er bare så RikkeHu ikke bliver forvirret. Men det er fordi det vi har er ekstra stærkt, lavet af metal, og kattene kan hænge i det uden problemer.!!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-05-05 03:24

Ja, det er virkelig godt. Vores den gamle har prøvet at grave sig ud. Det bestod prøven med udmærkelse. Han har den sindsyge idé, at han vil springe ud af soveværelsesvinduet. Det har han gjort 3 gange, inden vi satte net for. Hver gang lander han i "taget" på løbegården. At den lille tykke kat ikke er blevet lavet om til pommefritter, er et rent mirakel. Er du så færdig, for et chok man får, når han springer.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-05-05 09:13

Kommentar
Fra : RikkeHu

Dato : 16-05-05 09:17

Så er det jo dig der skal ha' point Taliskoko Tusind tak for hjælpen til jer alle.

Lol@insektnet.net de kunne bare ha' kaldt sig insekt.net, hehe.

Rikke.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-05-05 09:21

Om ikke andet har du ihvertfald noget at søge videre med på nettet...

Godkendelse af svar
Fra : RikkeHu

Dato : 16-05-05 09:49

Tak for svaret taliskoko.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 16-05-05 14:28

Hej
Jeg faldt lige over en anden slags også, der skulle følge beslag etc. med til opsætning.
http://www.kattespecialisten.dk/product_info.php/products_id/1269