/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Knallert Lov
Fra : steno
Vist : 966 gange
100 point
Dato : 14-05-05 23:35

Hej Kandu, idag da jeg gik med en af min venner der havde sin tunet scooter med, blev vi stoppet af politiet og den blev konfiskeret selvom knallerten var is kold, hva jeg gerne vil vide er om det er blevet ulovligt at trække afsted med en tunet knallert på offentlig vej eller om de bare har taget fejl af situationen, jeg ved der er blevet snakket en del om lige netop det emne, men jeg har endnu ikke hørt at det er blevet vedtaget, men er der ikke en der kan fortælle mig om den lov, for i værste tilfælde kommer vi aldrig til at se den knallert igen..
Håber i kender svaret... På Forhånd Tak!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 14-05-05 23:39

Det må politiet da godt, den knallert er jo ulovlig.

Din ven VED jo at det ikke er lovligt at tune sin knallert, så enkelt er det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-05 23:40

Din ven skal nok få sin knallert igen, men de ulovlige dele er blevet fjernet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-05-05 23:44

Hvis din ven er blevet stoppet ude på offentlig vej med en ulovlig knallert, har politiet lov til, at uddele en bøde og konfiskere de ulovlige dele. Uanset om motoren var startet eller slukket.

og knallerten skal I såmænd nok få besked om at hente igen, men uden de ulovlige dele som vil være blevet afmonteret.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-05 10:39

Den eneste tidspunkt politiet ikke må konfiskere en ulovlig knallert på, kold eller varm er hvis den befinder sig på Privat område, Derimod hvis den befinder sig på offentlig område så kan de snuppe den.

Privat områder kan være Dine forælders grund, på ladet af en trailer eller på cross bane.

Hvis man skal trække en maskine fra et punkt til en anden via et offentlig område skal den ikke kun startes
Evt. Tom tank. Samt fuldmark fra cross kluppen eller forælter vil hjælpe her.

Og så til sidst. Husk altid at være ærlig nå man står I situationen. En betjent er udannet til at gennemskue uhensigtsmæssige forklaringer. Hver ærlig (100%) så slipper man ”Måske”.

MV.
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 15-05-05 13:02

Hej rpje !

Selvom du er sidst på banen, er dit svar det mest præcise. Det jeg havde håbet på var selve Politivedtægten(Lov § hvor der præcist står om ovennævnte situation. Men du får points.

MV
steno