/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Spørgsmål til Backtee
Fra : Klumme
Vist : 685 gange
50 point
Dato : 13-05-05 20:10

Hej Backtee.

Foranlediget af dit tip om rygestop, vil jeg gerne spørge dig om du selv har gennemført dette. Hvis, så fortæl lidt mere om det.

Hvis andre har relevante kommentarer til "rygestop" er de mere end velkomne med en kommentar.

Jeg er DØDTRÆT af rygning, stank, misfarvning, lugt, helbred, penge osv osv......

Mvh
Klumme

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-05-05 20:15

Jeg kan anbefale easyway, det virker.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-05-05 20:20

Køb bogen Endelig ikke-ryger.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 20:23

Jeg har holdt i over et halvt år nu. Og er ikke ret meget federe - men vi har desværre kogevasket mit tøj så det strammer lidt.
Jeg savner hyggen..................hvad det så end var, for nu glor jeg på de kedelige askebægre og er lidt glad for ikke at skulle rode med de skodder.
Jeg vil ikke ønske for jer, at i skal ha' en forskrækkelse først, som jeg fik, før rygningen stoppes.
Eyvind.
PS. kig lige på askebægeret i det link fra Backtee.
http://www.kandu.dk/dk/tip/11321

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-05 20:30

Kanon Emesen, men blev du røgfri gennem Easyway?

Når jeg spørger er det fordi, at der er i tusindvis af platugler på nettet, som lover guld og grønne skove, men jeg vil gerne i videst mulig omfang sikre mig, at et rygestop bliver en succes for mig, og samtidig at man ikke bliver "afhængig" af andet shit.

Jeg kigger ind senere - Har lige noget at se til....

Klumme, der HADER røg, men gerne ryger..........på en fræk aftale.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-05-05 21:08

Jeg er blevet røgfri helt af mig selv, med stop fra den ene time til den anden.
(man må heller ikke ryge når man er indlagt med blodprop i lungen)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-05-05 21:10

Mange mener det er svært, at stoppe med at ryge.
Mange falder i efter at have været røgfri i en periode.
Mange tager på ved et rygestop.

Jeg tror ikke en skid på, at easyway skulle være bedre end så meget andet!!

Det er dokumenteret, at vores stofskifte holdes kunstigt oppe ved at være rygere - ergo handler det om, at vi som ikke rygere, skal til at forbrænde mellem 600-900 kJ mere end en ikke-ryger.

Vi er vel alle sådan indrettet, at det der har virket for én selv - anses som den rette vej! og da jeg IKKE er tilhænger af diverse nikotinbefængte produkter, som et supplement til et rygestop, så er mit råd, at man begynder en eller anden form for motion, for at undgå den frygtede vægtøgning..
Nicolight er jeg sikker på, at der hjalp mig til ikke at tage på i vægt. Tro kan flytte bjerge, som man siger - men fiseme hellere et naturprodukt - end et skide nikotinplaster/tyggegummi osv. osv!!

Når vi falder i, er det ligeledes vigtigt, at vi ikke ser det som den store katastrofe, men accepterer, at det er hvad der kan ske!
Mennesker på en livslang kostomlægning, spiser jo også ind imellem ufornuftigt. Hvorfor tro, at rygningen er anderledes?! ..Jeg har fire gange siden mit eget rygestop fået den fikse idé, at en enkelt smøg ikke skader! - selvfølgelig gør den det, hvis man ikke magter efterfølgende, at erkende det var noget shit at ryge den smøg - og derfor langsomt påbegynder rygningen igen.
Men kan man være viljestærk (som jeg ) og dagen derpå se på det som "en menneskelig fejl", der helst ikke skal gentages, så tror jeg sq på, at man er nået langt!

Jeg har på 1 år røget 4 fire smøger (som klart er fire for meget )
Men dog er det 5471 færre smøger end jeg ville have røget, hvis jeg stadig havde været inkarneret ryger med 15 smøger dagligt.

Spørg lige om jeg er hellig?! og NEJ, jeg begynder ALDRIG at ryge igen!
Har det ligesom dig Klumme. Jeg ganske enkelt hader vanen, stanken og ikke mindst de mange penge, der smides ud på så latterlig en dårlig vane, som rygning jo er..

Mit første år som værende ikke ryger - har ikke altid været en dans på roser, men jeg kan dog mærke, at der går længere og længere tid imellem, at jeg tænker på en smøg, som noget altafgørende for min livsstil.

hehe, har sq drukket fire øl idag, UDEN at "tigge" en smøg!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-05-05 21:47

Jeg har svært ved at forestille mig, at det kan være nemt at holde op med at ryge - lige gyldigt hvilken metode man vælger.
Jeg tror, at det der virker er, at man netop som I Klumme og Creamy, er så hamrende irriterede over at blive styret at det L***, lugten, pengene ud af lommen og den gule farve på væggen.
Det aller vigtigste, tror jeg på, er, at man ikke forsøger at holde op før man er 100 % afklaret med, at man ikke gider at være slave mere.
Og selvfølgelig som du Emesen, der er blevet motiveret på den hårde måde

Og så aner jeg forresten ikke, hvad jeg taler om - jeg smugrøg kun lidt til festerne da jeg var teenager . Til gengæld har jeg en familie med både nuværende og forhenværende storrygere med diverse stop-forsøg bag sig - og nogen også foran sig.

Du skal bare være tilstrækkeligt pissed, Klumme, så tror jeg den er der

Stort held og lykke!!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 13-05-05 22:35

Mit primære kendskab til metoden stammer fra mit eget rygestop med Easyway metoden, og så er det måske en lille smule aktiv markedsføring

Jeg forestår kurser efter metoden og vi kan jo se på vores sucessrate at det virker.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 13-05-05 22:42

For lige at komme skeptikere i forkøbet

Easyway er ikke en magisk metode der gør dig afhængig af andre ting og kommer med skjulte løfter, metoden gør KUN det, at vi vender op og ned på årsagerne ti lrygning, vi kender alle til de helbredsmæssige risici der er forbundet med rygning, i Easyway metoden vender vi det om og ser på hvilke fantastiske fordele der er ved rygning, som f.eks hygge.

Sagen er at en ryger ikke kan nyde en hyggelig situation uden at ryge, og så skaber rygeren en sandhed der hedder "Det er hyggeligt at ryge" men tænk over den... Betyder det at en ikkeryger hygger sig mindre i den samme situation?

Med hensyn til vægten så er det altså ikke fordi man holder op med at ryge at man tager på, men fordi man erstatter cigaretterne med mad eller slik, dette er en naturlig reaktion på et afsavn, man synes der skal en belønning til fordi man giver afkald på sin "støtte eller nydelse" Easyway metoden hjælper dig til at indse at der ikke er tale om en sand "støtte eller nydelse" og dermed intet at give afkald på.

Længere oppe i tråden er nævnt bogen Endelig Ikke-ryger som er den skriftlige version af Easyway metoden, det var bogen der gjorde mig til ikke-ryger efter 22 år som ryger

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-05-05 23:03

Har kroppen gennem mange år været vant til nikotin og pludselig bliver afskåret fra dette, så bliver stofskiftet altså helt op til 10% langsommere!!

At det så uden nikotinsubstitutter vil normaliserer sig i løbet af ca. 3 måneder, er en anden sag. Det er jo netop indenfor denne tid, at mange påbegynder rygningen, fordi vægten stiger - og man tror det vil fortsætte.

Iøvrigt vil jeg påstå, at det ikke er helt sandt, når Backtee påstår det er fordi vi erstatter cigaretterne med slik og andet.

Jeg er fanatisk hvad vægt angår - og ved mit rygestop ved jeg 100% sikkert, at jeg tog på - selvom jeg ikke indtog flere kalorier end ellers. Det var først da jeg begyndte at motionere oftere og mere intenst, at min vægt stabiliserede sig..

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 13-05-05 23:22

Fair nok Creamy

Min påstand er at stofskiftet påvirkes betydeligt mindre, men du kan dokumentere de 10%?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-05-05 23:30

Jeg går ud fra, at hvad der skrives i ugeskrift for læger - kan tages for gode varer!
Ved mit rygestop (og 4 ekstra kilo) fortalte min læge mig om en artikel fra dette ugeskrift, hvor det beskrives hvad der sker i kroppen ved et rygestop.

Jeg kan ikke dokumentere dette, da jeg ikke ved hvilket nummer eller år artiklen er fra, men jeg tror ikke, at min gode doktor fortalte mig dette blot for sjov!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-05-05 23:34

Og lad nu være med at hænge dig i de 10% Backtee!!
Du er vel intelligent nok til at gennemskue, at det er MAX - og altså langt fra alle, der er udsat for alle 10 %

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-05 01:02

Backtee.
Jeg er lidt "skuffet" over at du ikke klart melder ud før nu, at du økonomisk er involveret i Easyway. Det er fint, at du måske ved denne metode er blevet tobakken kvit, men det sænker troværdigheden for mig, når du efter at have lagt dit tip ind fortæller at du tjener penge på at forestå disse Easywaykurser.

Havde du fra starten åbenlyst fortalt, at du med denne metode var sluppet ud af tobakstågerne, og at du efterfølgende selv profitterer af at forestå Easywaykurser, havde det virket stærkere på mig.

Jeg får en fornemmelse af, at det minder om Ali Hammans hypnosepis, og Dr. Singsang's akupunkturplat, bare i en postsovjettisk hjernevaskerudgave.

Så Backtee.... om Easyway har mistet en potentiel kunde, vil jeg lige overveje.
Bad luck.

Det er lige godt pokkers, at der ikke findes en metode, som gør at man på enkelt og uden problemer i øvrigt... abstinenser, vægtforøgelse, mv. bare kan stoppe denne uskik.

Så der er vel ikke andet at gøre end som Creamygirl anviser: "STOP OG LØB

Fandens madamme - De er så tuffe de Westcoastgirls.....LOOL

Men er der flere der har noget at bidrage med, så kom endelig ud af busken.

Klumme på job - Shit byen vælter

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 14-05-05 06:58

Creamy

Lad os bare forudsætte at stofskiftet ændres 10% så er det aligevel ikke det store i forhol til at tage på i vægt, men nok om det

KLUMME
Jeg er da ked af du ser sådan på det, og jeg er ked af hvis det opfattes som om jeg holder noget skjult, i min profil henviser jeg til min egen hjemmeside hvoraf det tydeligt fremgår at jeg er Easyway terapeut.

Og når det er sagt så vil jeg da forsvare metoden ved at sige, at hvis ikke den var så forbandet effektiv så ville jeg ikke have satset hele min karrierere på den.

Omkring metoden kan jeg lige tilføje et par ting.

Der er ganske rigtigt tale om hjernevask, men prøv lige at smage på ordet.
Din hjerne (og allerygeres hjerner) er fyldt med "viden" Omrygning som for de flestes vedkommende er basseret å myter og illusioner, f.eks den om at deter hyggeligt at ryge... VIlle det ikke være rart at få vasket den slags illusioner væk?

Og ja der er tale om anvendelse af hypnoterapi i forbindelse med kurset, men på ingen måde at sammenligne med ALi Hammans scenehypnose, der er i højere grad tale om en guidet meditation

Men KLUMME jeg vil give dig et tilbud, kontakt mig via min hjemmeside www.kortoververden.dk

Jeg sender dig en GRATIS bog og når den får dig ti lat holde op med at ryge kan vi genoptage debatten, dette er ikke noget jeg normalt beskæftiger mig med (at forære ting væk) men je gvil da ikke gøre mig uvenner med en seriøs kandubruger på grund af en misforståelse.

Kommentar
Fra : Wilduhr

Dato : 14-05-05 10:37

Backtee, inden du forærer klumme bogen, syntes jeg lige at du skal vide, at Klumme overvejede metoden allerede inden du kom med dit Tip...

Citat
Fra : Klumme Dato : 13-05-05 13:13

Hej Creamy.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Overvejer selv dette projekt. http://www.easyway.dk/default.asp?id=1803

Har talt med hende, og den med garantien skulle være 100 %. Skal bare lige tage mig sammen. Er PISHAMRENDE træt af cigaretter.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

CU

Knus
Klumme

Mhh
Wilduhr

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 14-05-05 11:29

Jeg er da også ked af at metoden pludselig ikke længere skulle være troværdig fordi der er nogen der tjener penge på det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-05 11:59

Om der skal et stort los bagi.
Eller nogen får en til at "se" ud gennem tobakstågerne.
Eller en god bog der fortæller om de "andre" ting man kan foretage sig, udover at ryge.

Det er vel lige meget..................bare man kan komme af med de fjollede smøger.

Efter et halvt år går det nogenlunde, og i går fik jeg lige en stakitpils med naboen og tænkte kun på en smøg i ca. 10 sek.

(galgenhumor)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-05 12:47

Pudsigt at Toupie/Wilduhr følger med i en gammel Klumme/Creamy tråd

Og ærgeligt, at profil(erne) ikke under Klumme en gratis bog *L*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-05 13:26

creamygirl - det er vel for at være lidt hensynsfuld.
Det er jo ikke sikkertat Klumme kan læse.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-05 13:32

Ahh emesen! - han beviser da, at han har læst indlæggene i denne tråd ik?!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-05 13:35

..................cant help it - sorry.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-05 13:39

Wll, have fun emesen!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-05 13:40

Ups! - der skulle selvfølgelig have stået ---> Well... og ikke Wll

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-05 13:44

Det skal du ikke være ked af. Udover at kunne læse mellem linierne - er jeg begyndt på den nye kunst, også at kunne læse mellem bogstaverne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-05 15:08

Tak for omsorgen Emesen, men jeg har een til at læse højt for mig LOOL

Backtee.

Der er på ingen måde tale om, at vi er uvenner, men sæt dig lige i mit sted. Ville du ikke føle troværdigheden falme lidt, når det kommer frem på den måde, at du har økonomiske interesser i Easyway.?? Du skriver at det står i din profil, men Backtee, jeg hører ikke til typen der tjekker profiler inden jeg kommunikerer med dem.

Lad det nu være. Jeg tar i mod dit tilbud om den bog, og tilføjer at hvis den skulle få mig væk fra tobakken, så vil jeg naturligvis betale for den, og samtidig fortælle Gud og hver mand om systemets fortræffeligheder.

Med hensyn til Wilduhr / Toupieduppie.

Har du noget du gerne vil have frem, som du ikke tør stå ved, siden du laver det tåbestunt med Wilduhr? For det første kan jeg med min bedste vilje ikke se hvad det rager dig, og dit indlæg er et 1. klasses eksempel på latterlig, utidig og formålsløs indblanding.

For det andet kan jeg med min bedste vilje ikke se, hvad fanden det har med sagen at gøre, at jeg i en tråd der forlængst er lukket, og hvor du i din Se & Hør liderlighed snager rundt, fortæller Creamygirl, at jeg overvejer at stoppe med tobakken med Easyway.

Kan dit lille forstadssovebyhusmordefekte hoved fatte, at denne tråd netop er en forlængelse af denne kommentar til Creamygirl, der sammen med Backtee's tip foranledigede denne tråd.

Som jeg plejer at sige til en anden forstadsmadammekandubruger: Kog dine karklude og lav dit hønsestrik, men hold dig fra noget du ikke har noget med at gøre, og ikke har forstand på, og lad så os andre om det alvorlige. FINKE

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 14-05-05 15:15

Så vil jeg bare vente på at modtage dit navn og adresse på min mail

Og så vil jeg på forhånd glæde mig over at hjælpe endnu en ulykkelig ryger til et bedre liv

Jeg skulle måske have angivet det i tippet at jeg er involveret, men på den ande nside gør det vel også tippet mere troværdigt at jeg med hele min karriere står inde for indholdet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-05 15:18

Ville det være upassende at komme forbi dig i eftermiddag ved godt 17 tiden, i stedet for at poste den? Jeg er i området alligevel, og er selvfølgelig forhippet på at komme i gang.

Hvis det ikke passer dig, så mailer jeg dig lige, no hard feelings

Mvh
Klumme (den seriøse )

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 14-05-05 15:20

Kan du ikke lige smide mig en mail med et nummer så finder vi ud af det, je ger nemlig ikke hjemme lige klokken 17, men kan måske lægge den et sted til dig.

Men drop en mail med et telefonnummer

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-05 15:21

Yes.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-05 15:23

Good Luck Klumme!
og godt gået, at Backtee gider hjælpe dig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-05 15:33

Tak Creamy (I love you så det basker (til ære for tuppiduppi snagerøv lool))

Og tak til Backtee

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-05 16:15

Og Klumme - når du er helt nede med det rygestop, så skriv til Kandu - så kan vi sammen udveksle smagsoplevelser fra forskellige typer gulvtæpper, som vi tygger på.
(no)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-05-05 16:35

*lol* emesen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-05 20:08

Må man ikke engang nappe en røget sild, til at dulme......

Har fået bogen af Backtee, (tak) og skal nu lige have kroppen i ro og være KLAR. Tanken om afsavnets rædsler er allerede ved at tage livet af mig, endnu inden "abstinenserne" er startet.

Jeg er for resten ikke meget for løbende at ævle om det her, det er sån en slags cyberstrip, så resultatet kommer jeg tilbage til.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-05-05 20:27

Hvor blev den intrigante og utidigt pisnysgerrige Wilduhr/Toupie dog af

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-05-05 13:27

Nu er jeg sur! ..inat skrev jeg - og så også, at mit indlæg kom på, men nu er det væk!!

Hvad sker der her på kandu?! ..hmm!

Vender tilbage senere Klumme.
Det handlede om den dersens motion du skal i gang med *S*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-05-05 13:30

Never trust Kandu by nigth.... LOOL Du er måske røget i et filter

Glæder mig.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-05-05 14:05

Here goes!

For at forbrænde de ekstra 600 900 kJ ved dit rygestop skal du dagligt dyrke 20 30 minutters motion.

Det kan du gøre ved at:

* løbe (7 km/t) ca. 25 minutter
* hurtig gang ca. 30 minutter
* cykle (20 km/t) ca. 17 minutter
* svømme ca. 25 minutter
* danse ca. 25 minutter
* havearbejde ca. 45 minutter

Ovenstående er taget herfra: http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=106
Og minsandten om ikke også min påstand omkring det med stofskiftet er nævnt ..

Sad lige og surfede lidt videre - og gylp for hulen da ...jeg føler mig noget truffet, når jeg læser dette link: http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=1344

Og håber virkelig ikke, at det er mennesker som jeg, der er mest udsat for at påbegynde rygningen igen!

Nu er det pludselig også sådan, at når vi tænker over vægt og kost, så er vi "vægtbekymrede" og også mere udsatte for at ryge på smøgen igen!...øv, den tror jeg squtte på..BASTA!

Nå men Klumme! for lige at motivere dig yderligere, så får du sq også lige dette link:
http://www.urbanavis.dk/article.php?id=1564

Spinning er kanon, hvis man ønsker at tabe sig Tag dig ikke af, at du ikke kan få luft og måske også brækker dig de første gange *L* ...Det går over

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-05-05 14:08

hehe!
Jeg er ret overbevist om, at Klumme vælger dansen som motionsform

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-05-05 14:15

SHIT - Du er sgu osse spåkone. Heks........

Sad netop lige og filosoferede over hvad jeg helst ville, når der er frit valg på alle hylder. Jeg vil danse..... gu vil jeg.

Piwww...... hvad fanden er det for et projekt jeg er gået i gang med. Ender sgu da på Nordvang med spiseforstyrrelser og ømme fødder. LOOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-05-05 14:22

Ikke for at være ondskabsfuld, men jeg synes du skal prøve spinning
Da jeg første gang prøvede, væltede jeg af cyklen, fordi jeg i min iver for ikke at stå tilbage som den svageste gik lige vel rigelig til den. Da jeg så "bang" lå på gulvet med cyklen over mig (fordi jeg fjols ikke kunne finde ud af at få fødderne ud af de skide remme*L*).. følte jeg mig godt nok ikke så smart, men hoppede på igen!

Det resulterede så i, at jeg ca 5 min. senere måtte stå af for at brække mig.
Det er hammer hårdt Klumme, men kors det giver noget! - og sådan et spinnghold har det også sjovt undervejs. Især når nye kommer på holdet

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-05-05 14:24

Jeg lignede et trafikuheld efter min første lektion *G*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-05-05 14:27

Jeg har dig på ingen måde mistænkt for at være ondskabsfuld *SS* men ærlig talt Creamy...... der må sgu da være sjovere måder at brække sig på LOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-05-05 14:30

Your choice! ..men det er nu hurtigere at cykle/løbe 10 km - end det er at danse!
Desuden ser det så dumt, når folk kommer dansende ud af landevejen *L*

Hyg dig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-05-05 14:33

Ja .... alene LOOL Har heller ingen dansesko og mine klip klappere tør jeg ikke med - ved hvad der sker. Det kan jeg se på mit knæ ;-(

OK den droppes, men jeg HADER at løbe, så det blir cyklen der må lide

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 26-05-05 19:44

klumme

Hvor langt er du nået ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-05-05 19:46

Hmmmm (lidt flov) Har ikke taget mig sammen endnu. Tør sgu ikke starte med at læse. Tænk hvis den ikke virker, så er alt håb ude LOOL

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 27-05-05 08:25

En ting er sikker, sålænge den bare ligger på hylden så virker den ikke

MEN hvis du ikke har tænkt dig at læse den vil jeg da gerne have den tilbage, den repræsenterer trods alt en vis værdi i fri handel

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-05-05 09:28

Jeg har da tænkt mig at læse den, men det bliver når jeg er klar.

Jeg troede ikke der var tidsmæsige klausuler på dit tilbud om en GRATIS bog. Det fremgik i hvert tilfælde ikke af dit indlæg 14/5 6.58

Accepteret svar
Fra : Backtee

Modtaget 50 point
Dato : 27-05-05 10:16

Det er je genig med dig i og det skal da heller ikke diskuteres, men det var dig selv der havde travlt med at komme i gang med dit rygestop, og jeg tænker jo bare på at jo hurtigere du bliver en glad ikke-ryger jo bedre for dig

Jeg vil IKKE have bogen tilbage det var mest for at "sparke" dig i gang, da je gselv i sin tid skulle læse den havde je gdet på samme måde som dig, men blev sparket af min kæreste og fandt ud af at frygten for ikke at lykkes var fuldstændig ubegrundet, derfor prøver jeg i bedste mening at få dig i gang med bogen.

Godt ord igen?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-05-05 11:36

Godt ord igen... Osse til dig. Var lige vågnet og var lidt knotten LOOL

Jeg skal i gang, men føler at jeg på en aller anden måde skal gøre sjælen klar. Måske pjattet, men det er vel meget almindeligt.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 27-05-05 11:44

Meget almindeligt og - ked af at sige det - en kæmpe misforståelse, prøv at spørg dig selv:

Hvis jeg ikke stopper nu, hvornår er det så et bedre tidspunkt?

Der vil altid være en undskylning for at udsætte det, se bare på hvor mange år du har udsat det indtil videre.
Rygning er den værste sygdom du nogensinde kommer til at lide af, og så er det en sygdom der progressivt bliver værre og værre, så hvornår er det bedste tidspunkt at komme af med sygdommen på?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-05-05 12:13

Jamen Backtee.... for pokker. Jeg KAN IKKE forestille mig, at Easyway skulle kunne medvirke til et rygestop, uden et minimum af vilje og beslutsomhed.

Når man - jeg - ikke føler at dette er tilstede, virker det som halsløs gerning at starte det nu. Man forsøger vel heller ikke at sætte rekord i 100 m. sprint uden at man i det mindste tror at det vil lykkes......selv tror på at det blir en succes.

Faktisk har jeg ikke udsat et rygestop mange gange i mange år. EEN gang har jeg prøvet, og det gik "fint" i 3 uger, så vidt jeg husker. Så konstaterede jeg en væsentlig vægtforøgelse, og brugte denne som undskyldning for at stoppe....... med at stoppe LOOL

Kommentar
Fra : Daffyvej

Dato : 27-06-05 12:44

Kender en der har prøvet både Easyway med succes og også en der har prøvet noget der hedder Rygestop Danmark. Begge metoder virkede, men Rygestop Danmark kostede vist det halve, altså det halve af Easyway. Deres kursus 4 timer.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 29-06-05 08:45

Daffyvej

Jeg kender menneskene bag RygestopDanmark personligt og jeg VED at deres metode er et patetisk forsøg på at plagiere Easyway, metoden er basseret på bogen Endelig Ikke ryger og de har endvidere hentet inspiration ved at sende "agenter" på kursus hos Easyway.

Det er rigtigt at prisen er det halve, til gengæld skal du betale for opfølgningskurser, som i mange tilfælde er nødvendige, i Easyway kan du deltage på alle de opfølgningskurser du vil gratis i tre måneder, og i et helt år kan du deltage på kurser for halv pris hvis det måtte være nødvendigt at få genopfrisket.

Både Easyway og RygestopDanmark har pengene tilbage garanti, men hos RygestopDanmark er prisen så ikke længere den halve af Easyway, idet de kræver at du udover kurset til 995 deltager på to opfølgningskurser til hver 250 kroner.

Kort sagt, Easyway ER det lette rygestop, sidste år hjalp det 36.000 mennesker på verdensplan, og med en succsrate på mellem 80 og 90% er det vist en god statistik

Kommentar
Fra : Daffyvej

Dato : 29-06-05 09:14

Hej Backtee

Tak for informationen. Jeg er nok klar over at EasyWay var først på markedet, men nu er 3 af mine venner altså holdt op med at ryge på et kursus hos Rygestop Danmark. Så et eller andet gør de rigtigt? Og så synes jeg at der trods alt er forskel på kr. 995 og kr. 2.000 som en første gangs investering. Nå, rygerne må selv prøve, jeg er jo heldigvis holdt op for længst. God dag! ups, lige et spørgsmål til statistikken. Hvordan ved man, hvor mange der er holdt op? Rygestop Danmark skriver også noget med statistik, men hvordan ved man egentligt, hvordan det går rygerne?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 29-06-05 22:23

Dels ved man jo hvor mange der får penge tilbage, og derudover ringer man dem op med mellemrum, forresten er Rygestop Danmarks statistik ikke reel, og jeg ved det da jeg selv har været med ti lat udvikle konceptet, jeg valgte bare at hoppe fra og gå til Easyway istedet.

Kommentar
Fra : Daffyvej

Dato : 11-07-05 11:48

Hej Backtee

Hvornår holder du kursus? Det var dig der var instruktør hos Easyway, ikke? Jeg har 4 venner der gerne vil afsted samtidigt og gerne snart. Den ene ryger dog slet ikke, men bruger nikotintyggegummi.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 12-07-05 10:39

Daffyvej

Vi holder kurser mere eller mindre hele tiden, du kan se datoer på www.easyway.dk

Personligt har jeg et kursus i morgen kl. 10 på Frederiksberg i København, og vi holder også kurser andre steder.

Og der er sakm en del kursister som ikke ryger, men som er trætte af at være afhængig af nikotintyggegummi, plaster eller lignende, så alle kan "hjælpes"

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 15-07-05 07:22

HVA SÅ KLUMME????

Har du helt droppet projektet?

Kommentar
Fra : Daffyvej

Dato : 15-07-05 09:12

Nej, Nej - jeg har givet webadressen videre og går ud fra at de tilmelder sig hos enten Easyway eller det andet firma ryge DK?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 15-07-05 10:13

Daffy

Det var ikke dig jeg spurgte, det var Klumme

Kommentar
Fra : Daffyvej

Dato : 15-07-05 11:43

Ok, god weekend!

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 20-09-05 21:48

Tak for svaret Backtee.