/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Klageinstanser
#NavnPoint
dova 1115
Klaudi 745
Thyregod8 710
ampere 510
henrikkre.. 448
modersvil.. 360
katekismus 350
Better_Pe.. 320
poten 300
10  rotw 300
Post Danmark/forsvundet pakke
Fra : anithus
Vist : 1111 gange
100 point
Dato : 12-05-05 19:06

Vi er en lille nystartet internetvirksomhed.
For nogle uger siden sendte vi en pakke til en kunde via Post Danmark. Pakken havde et indhold svarene til et beløb på 2500.- Kunden nægter at have modtaget pakken, så vi lader sagen gå videre til Post Danmark. Telefonisk får vi at vide at vi er sikrede for pakkens indhold såfremt den er sendt som pakke. Vi skal udfylde og sende en skriftlig efterlysning på pakken. Idag får vi svar fra Post Danmark at de har undersøgt sagen. De skriver at pakken er udleveret på kundens adresse, og at kunden skriftligt har givet dem tilladelse til at stille pakkerne i hendes carport, og at de derfor ikke kan yde erstatning. Kan det virkelig være lovligt, at de kan frasige sig alt ansvar til os ved en underskrift fra kunden om at de må stille pakkerne i carporten?


 
 
Kommentar
Fra : Teil


Dato : 12-05-05 19:10

Ja, kunden har taget ansvaret ved tilladelsen.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 12-05-05 19:31

Ja, det er rigtigt, men det fratager så ikke kunden for at være erstatningspligtig, idet vedkommende har givet lov til at pakken henstilles uden opsyn i en carport.
Kunden må derfor melde pakken stjålet, men om kunden kan få dækket sit tab er nok tvivlsomt, men det fratager ikke kundens ansvar over for jer, idet kunden har accepteret at modtage pakken på den måde.

mvh dova

Kommentar
Fra : anithus


Dato : 12-05-05 19:36

Tak for jeres svar. Men hvad gør vi så herfra? Kunden er ikke særlig samarbejdsvillig!

Kommentar
Fra : dova


Dato : 12-05-05 20:19

Jamen, hvis kunden ikke har betalt for varen, skal du selvfølgelig opkræve beløbet.

og hvis kunden har betalt kan du henholde dig til, at pakken er leveret på adressen i følge vedkommendes egen aftale med postvæsenet.


mvh dova

Kommentar
Fra : refi


Dato : 12-05-05 20:31

Du skal sikre dig en kopi af den tilladelse P&T har fået fra kunden.
Dermed er posten ude af billedet.
Så er spørgsmålet hvad kunden så siger.
Under alle omstændigheder har du retten på din side.

Kommentar
Fra : emesen


Dato : 12-05-05 21:01

Det er jo det store problem ved at en pakke afleveres i "carport".
Hvis der er en skriftlig tilladelse til denne leveringsform, er det kunden som påtager sig ansvaret for pakken.
Men jeg kan ikke forstå at aftalen er lavet med postvæsenet, for de gange jeg har fået leveret på denne måde, er det mig og min leverandør som har indgået denne aftale. Altså han sender og jeg håber. (det er indtil nu gået godt)
Men det er postvæsenet som skal bevise at pakken er afleveret eller vise denne aftale.

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407947
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste