|
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 12-05-05 19:31 |
|
Ja, det er rigtigt, men det fratager så ikke kunden for at være erstatningspligtig, idet vedkommende har givet lov til at pakken henstilles uden opsyn i en carport.
Kunden må derfor melde pakken stjålet, men om kunden kan få dækket sit tab er nok tvivlsomt, men det fratager ikke kundens ansvar over for jer, idet kunden har accepteret at modtage pakken på den måde.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 12-05-05 20:19 |
|
Jamen, hvis kunden ikke har betalt for varen, skal du selvfølgelig opkræve beløbet.
og hvis kunden har betalt kan du henholde dig til, at pakken er leveret på adressen i følge vedkommendes egen aftale med postvæsenet.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 12-05-05 20:31 |
|
Du skal sikre dig en kopi af den tilladelse P&T har fået fra kunden.
Dermed er posten ude af billedet.
Så er spørgsmålet hvad kunden så siger.
Under alle omstændigheder har du retten på din side.
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 12-05-05 21:01 |
|
Det er jo det store problem ved at en pakke afleveres i "carport".
Hvis der er en skriftlig tilladelse til denne leveringsform, er det kunden som påtager sig ansvaret for pakken.
Men jeg kan ikke forstå at aftalen er lavet med postvæsenet, for de gange jeg har fået leveret på denne måde, er det mig og min leverandør som har indgået denne aftale. Altså han sender og jeg håber. (det er indtil nu gået godt)
Men det er postvæsenet som skal bevise at pakken er afleveret eller vise denne aftale.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|