/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Bærbare computer
Fra : thewizards
Vist : 813 gange
80 point
Dato : 11-05-05 11:45

Kan nogen give mig et link, hvor jeg kan købe bærbare computere over nettet? Uden moms og alle disse statsafgifter!

Mvh
wizard

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 11-05-05 11:53

Det billigste er at købe den i Tyskland, for der er kun 15% moms. HUSK.... dog på at hvis møget går i stykker, så skal det retur til Tyskland for rep. = ca. 6 uger.

Links er:http://www.madparrot.com/computers/indexDE.html

og flere:http://www.computerresale.com/

mens ellers søg på google efter PC for sale germany, så kommer du til alle relevante links

Lars

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 11-05-05 13:48

Du skal under alle omstændigheder betale moms i det land du køber computeren, med mindre du har et firma så ka ndu trække momsen fra, og så er det jo ligegyldigt om momsen er dansk eller tysk

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 11-05-05 13:56

Hej Backtree

Hvis du køber fra et firma i Tyskland, og du har et firma i DK, skal du have momsen retur i Tyskland - du kan ikke fratrække den i DK - så det er ikke helt rigtigt at det er ligegyldigt, fordi du har extra besvær/omkostning med at få refunderet pengene, alternativt få en sagfører som har specialiseret sig til at få refunderet penge i andre lande - men det koster noget

Lars

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 11-05-05 14:13

Ved Dell - www.dell.dk kan du vælge virksomheder, og så får du alle priserne uden moms. Jeg ved godt katogorien er import/eksport. Og husk nu lige på at hvis du importere fra tyskland og andre lande, så skal du ikke regne med at få et dansk tastatur, og det er rimeligt træls og skrive uden, æ ø å.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 11-05-05 14:16

Det jeg mener er at hvis momsen alligevle skal refunderes således at du i sidste ende ikke skal betale den, så er det jo for såvidt ligegyldigt om den er på 15 eller 25%

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 11-05-05 15:04

Jov men vi må jo gå ud fra at thewizards ikke er hos et firma, for eller ved alle da at man kan fratrække dansk moms når man køber noget til et firma i DK????

Så derfor må man gå ud fra at han er privatperson = betal 25% moms i DK, mens hvis han køber i f.ekks. Tyskland kan han nøjes med 15% på samme vare.

Jeg gav kun de 2 links ovenfor, således at han kunne sammenligne med de som sælger i BRD og den samme PC som sælges i DK om der overhovedet er noget at spare, fordi avancen som grundregel er højere i Tyskland.

Lars

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 11-05-05 15:50

Jeg skrev som je ggjorde for at gøre opmærksom på at man ikke kan købe varer uden moms, det er rigtigt at momsen er lavere i Tyskland, men der er stadig moms

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 11-05-05 15:51

En lille korrigering, momsen i tyskland er 16%.

Bevares det er i småtingsafdelingen

Tadeo

Kommentar
Fra : thewizards

Dato : 11-05-05 18:12

Kan nogen så fortælle mig, om der er links til bærebare computere på brugtmarked.

W.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 12-05-05 09:05

Yep

www.dba.dk (den blå avis) har ofte mange gode brugttilbud på lager.

Lars

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 12-05-05 09:35
Kommentar
Fra : thewizards

Dato : 13-05-05 13:51

Der må da være en computerhej, som er blevet træt af sin bærebare computer. Måske ønsker du en anden, derved har jeg mulighed for at købe din?

W

Accepteret svar
Fra : aaroe

Modtaget 80 point
Dato : 13-05-05 18:57

thewizards >> Jeg har en til salg, hvilke krav stiller du til den, hvad skal den bruges til ?

Godkendelse af svar
Fra : thewizards

Dato : 14-05-05 16:06

Tak for svaret aaroe.

Den skal primært bruges til matematiske formler og tekst. Kæmpespil har ikke den store interesse, mindre kan gøre det.

Kan du forklare mere om modellen og prisen.

Mvh.

Kommentar
Fra : aaroe

Dato : 14-05-05 16:15

Det er en Toshiba S1410 - 303

Med følgende specifikationer:

1.5 Ghz Celeron CPU
256 MB ram
20 GB HD
Geforce 4 420 Grafikkort
10/100 netkort
Floppy/cdrom

Den har kun været brugt til større skriftelige opgaver, samt eksamener gennem gymnasiet. Står som fuldstændig ny! Der medfølger desuden skuldertaske, samt Works Suite 2002 og Windows XP Home Edition Licens. Virkelig en fin bærbar!

Er det tilladt at opgive email adresser her på Kandu ? - For så ville det være nemmere den vej.

Kommentar
Fra : thewizards

Dato : 15-05-05 22:24

Mon ikke det er muligt. Min mail er thewizard@webmail5.ofir.dk

Mvh

W

Kommentar
Fra : thewizards

Dato : 17-05-05 14:38

Hej aaroe.

Jeg synes ikke at høre videre fra dig ang. den bærbare du har til salg. Nu mangler du bare at fortælle mig en pris. Jeg har på tidligere indlæg lagt en adresse du kan henvende dig på.

Mvh.
W