/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB 1.1 eller USB 2.0
Fra : ppk
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 10-05-05 21:27

Hej

Hvis man har en computer med USB1.1 og har monteret et USB2.0 indstikskort med 4 udgange !
hvordan kan man så evt. måle/se om maskinen kører ægte USB2.0 hastighed ???

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-05-05 21:44

Den kører altid med den laveste hastighed som jo
er begrænsningen.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 10-05-05 21:50

Hvis du har monteret USB pci-kort 2.0 med driver.................så kører du 2.0 på de 4 porte
Men som Teil siger så vil noget USB-grej som kun kører 1.1 trække denne port ned til laveste fællesnævner - altså 1.1

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 10-05-05 22:01
Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 11-05-05 07:11

Hvis du kører XP og du tilslutter noget, som kører USB2.0 til en port som kun kører USB1.1,
så vil du få en besked om at du har tilsluttet din hardware til "en langsom hub" eller noget i den stil.

Ellers er det jo bare at lave et par test, hvis du har noget som kører 2.0
Overfør nogle filer via 1.1 porten og se hvor lang tid det tager.
Det skulle jo gerne gå ca. dobbelt så hurtigt via 2.0

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 23-12-06 01:15

Tak for svaret emesen.

Beklager jeg ikke har fået lukket ? før nu.

PPK