/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
lopper
Fra : heidi
Vist : 847 gange
100 point
Dato : 23-09-02 11:57

Min lille hund har fået lopper og jeg er lidt i tvivl om hvilken behandling der er bedst. Hvad med omgivelserne? Max ( hunden ) er alle steder - i sofa, på gulv, i sengen osv hvordan bekæmper jeg det bedst ?
tak
MVH Heidi

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 110 point
Dato : 23-09-02 12:10

Køb de her dråber, til at dryppe i nakken på hunden, de kan købes ved dyrlægen. Det holder lopperne fra hunden. Så er det et spørgsmål om temperrament, om du vil behandle omgivelserne, jeg mener selv det er spild af penge(det koster en "bondegård"). Men hvis du drypper hunden en gang om måneden, vil lopperne efterhånden uddø. Det er så bare noget du skal blive ved med, for æggene i gulvtæpper ect. kan jo altid udklækkes, men efter et års tid, har du jo nok fået støvsuget, vasket alle æggene væk. Jeg kan simpelthen ikke huske hvad dråberne hedder lige nu, men det er der garanteret andre herinde der kan!!!!
Håber du kan bruge det her til noget. Jeg var selv i tvivl om hvad der var bedst at gøre, og spurgte dyrlægen og det var så det råd jeg fik.
Mange venlige hilsner
Mango

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-09-02 12:57

Hej Heidi,

jeg mener mine forældre gav deres hund en indsprøjtning mod lopper, for at blive fri for at gøre det samme de gjorde med den gamle, som blev vasket i noget giftigt stads, så man altid sku' huske at vaske fingere efter man havde ae'et den...

plus det sku' ha' en effekt mod lopper i ca. 3 mdr. så man i den tid er fri for at tænke på det...

mine forældre bor nede i holland, så jeg ved ikke om det er den samme indsprøjtning som den de nævner i denne artikel... "Fri os fra lopperne"... -->
http://www.hunde-info.dk/lopper.shtml
idet der står... "PROGRAM Vet nu også kan gives som indsprøjtning til katte med en virketid på 6 måneder"... og ikke nævner noget om hunde i den sammenhæng...

men ellers vil jeg forslå dig ligesom Mango at spørge dyrlægen til råds...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 11:05

Vi har haft stor glæde af Frontline, der bla. fåes som forstøver. Det
sprøjtes direkte på hunden, der holdes i ro til det er tørt. Det er meget
effektivt og kræver ikke talrige efterbehandlinger.
Hilsen
Lene

"heidi" <heidi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:6rBj9.18332$Qk5.892600@news010.worldonline.dk...
> Min lille hund har fået lopper og jeg er lidt i tvivl om hvilken
> behandling der er bedst. Hvad med omgivelserne? Max ( hunden ) er alle
> steder - i sofa, på gulv, i sengen osv hvordan bekæmper jeg det bedst ?
> tak
> MVH Heidi
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 23-09-02 14:27

hej
jeg ville vaske hunden i shampoo der er beregnet til udryddelse af lopper.
Derefter ville jeg behandle med loppemiddel check denne adresse

http://www.fs.dk/pdf/rr/98/rr981002.pdf .

Sluttelig ville jeg gøre hovedrent,når der sættes varme på om efteråret og der feks er lidt fugtigt klækkes lopperne igen og man kan starte forfra.
mvh mcloud

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 16:59

og omgivelserne sprayer du med methopren, som tager æg og larver.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Lene Thorup" <XXmaskot@XXstofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8ee842$0$777$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Vi har haft stor glæde af Frontline, der bla. fåes som forstøver. Det
> sprøjtes direkte på hunden, der holdes i ro til det er tørt. Det er meget
> effektivt og kræver ikke talrige efterbehandlinger.
> Hilsen
> Lene
>
> "heidi" <heidi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:6rBj9.18332$Qk5.892600@news010.worldonline.dk...
> > Min lille hund har fået lopper og jeg er lidt i tvivl om hvilken
> > behandling der er bedst. Hvad med omgivelserne? Max ( hunden ) er alle
> > steder - i sofa, på gulv, i sengen osv hvordan bekæmper jeg det bedst ?
> > tak
> > MVH Heidi
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : miio

Dato : 24-09-02 07:16

Hej
Du skal vaske din hund i loppeshampoo,du er også nød til at sprøjte indendørs, brug Absolut D, brug det over hele huset, derefter tager i alle af sted nogle timerog jeg lover dig at alle lopper er døde,selv edderkobber og fluer,derefter er det en god ide at bruge front line en gang om måneden,Jeg er kommet mvores lopper til livs på den måde.
Med Venlig Hilsen
Merete