/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Skjult nummer
Fra : hvidtiger
Vist : 527 gange
50 point
Dato : 09-05-05 18:46

Min kæreste har en Sony Ericsson T630...Men hver gang hun ringer til en kan man ikke se hendes nummer.Hvad kan man gøre for at slå denne funktion fra på hendes mobil?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-05-05 18:51

Inde i menuen under opkaldsfunktioner, plejer der være et sted der står "vis ikke mit nummer" som man kan slå fra.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 09-05-05 19:06

Jamen man skal ind under vis mit nummer hver gang man ringer, og det kan da ikke passe.man kommer heller ikke under en menu hvor man ser at man har slået det til eller fra..

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 09-05-05 19:23

Jeg går ud fra hendes nummer tidligere er blevet vist som det skal og det er efter hun har skiftet telefon?

Eller er der en der ved oprettelsen af nummeret et kommet til at sætte kryds i skjul nummer?

Under alle omstædnigheder kan hun ringe til sin oeratør og få ændret standardindstillingen, jeg har lige siddet med min egen T610 og ledt efter funktionen og den ser godt nok ud til at være væk, har i ikke en manual?

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-05-05 19:37

Læg din kærestes nummer ind i "navne". Så kan du se hendes nr. og navn, når hun ringer til dig. Meget praktisk, også med navnet.

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-05-05 19:38

Jeg kender ikke Sony Ericsson T630. Har altid kun brugt Nokia. Som dova skriver, er der en funktion hvor man kan slå "medsend tlf.nr." til og fra. Det mener jeg da også at der er på Sony's telefoner. Prøv lige at gennemtrævle jeres brugsvildledning. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-05-05 21:11

http://www.sonyericsson.com/downloads/T630_UG_R1a_EN.pdf

Læs side 45 om opkald med eller uden medsending af eget nummer.
(skrevet efter hukommelsen, da jeg har lidt problemer med at læse manualen lige nu)

Ifølge manualen skal der ved opkald trykkes på "more" og derefter "Show ID" eller "show no ID"

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-05-05 21:31

Vælg (indtast nummeret der skal ringes til), derefter tryk MORE, og så skal der kunne vælges "Call and hide ID" eller "Call and show ID".

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-05-05 21:33

Hun skal bare skrive #31#ditnummer og ringe op.
Det kan også gemmes med dette foran nummeret.
Det er en ok ting at holde kærestens nummer hemmelig ha ha
God fornøjelse...
PS på fastnet er det *31* der anvendes... for samme funktion
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 09-05-05 23:46

Franksp

Du kan jo ikke se hverken nummer eller navn på den der kalder op, hvis ikke nummeret bliver sendt, og det burde jo kunne lade sig gøre at indstille det en gang for alle, jeg har selv tidligere brugt Nokia og der kan det indstilles på telefonen, så mit bud vil stadig være at kontakte operatøren og få ændret det i deres system

Kommentar
Fra : Ghettofamily

Dato : 11-05-05 09:10

Har hun et taletids nummer, så skal hun først registreres ved sit teleselskab, før end at nummeret bliver "sendt" med.

At hun skal registreres betyder blot at, hun skal opgive sit navn, adresse osv.