/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Ny grafik. men bliver syg?
Fra : Douink
Vist : 926 gange
10 point
Dato : 08-05-05 15:32

Ja overskriften lyder nok dumt... men jeg har lige købt en ny computer med en 6800 ultra kort i. den viser det vildeste grafik.
Jeg har sat skærmopløsningen op til 1024x768 85hz. før spillede jeg med 800x600. Problemet er bare at nu bliver jeg total skidt når jeg ser på det vilde grafik for længe. sad og spillede Half Life 2 i 1024x768 85hz. det ser så godt ud. men til sidst måtte jeg bare lukke ned. jeg skulle næsten bræke mig. sig mig er det normalt. hvad kan grunden være. er der andre der har erfaret det samme?

/Douink

Kommentar
Fra : Tom_Gossip

Dato : 08-05-05 15:38

HA, HA. Du bliver køresyg, ligesom mig. Det sker specielt ved 1.shooterspil.
Tag en køresygpille eller hold en pause.

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 08-05-05 15:41

Ok så er jeg ikke den eneste :D.. Men gud hvor er det da skod at man bliver det... har du prøvet med køresygepiller og virker det? for gidder da ikke spille 3d spil 10 min af gangen!! :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 15:42

en ganske almindelig advarsel på adskillige - de fleste - spil - er :

nogle rammes af epileptiske anfald - eller mister bevidstheden når de udsættes for blinkende lys eller bestemte lysmønstre - anfald kan fremkomme ved tv eller video/spil. Kan forekomme selvom personen aldrig har haft anfald før - eller noget der relateret til kramper eller bevidstløshed.Kontakt straks læge hvis du for et eller flere at flg. symptomer under spillet - svimmelhed - synsforstyrrelser - muskelsammentrænkinger ved øjet - bevidstløshed - manglende orienteringsevne - ufrivillige bevægelser eller krampeanfald.

FORHOLDSREGLER :
sid ikke for tæt på skærmen
benyt lille skærm hvis muligt
undgå at spille hvid du er træt eller ikke har sovet tilstrækkeligt
sørg for at der er godt oplyst i lokalet hvor du spiller
hvil mindst 15 minutter ud af hver time du spiller

jeg har selv været ude for at netop få kvalme og derpå hovedpine - ikke ved spil - men ved for lang tids koncentration når jeg arbejder koncentreret med noget på pc´en

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-05 15:51

Er man ikke lidt langt ude.....

Det er IKKE grafikkortet der er skyld i dit ildebefindende.
Det er for meget brug af komputer.
Bliver du også syg i biografen ?

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 08-05-05 15:56

Ok miritdk det var jeg ikke klar over. så skal jeg da vist søge læge?! :)
refi ! jeg har kun brugt den nye grafikkort i 45 min da jeg begyndte af blive skidt. med det gamle kort ku jeg da sidde op til 5 timer uden problemer. så vil lige prøve at neddrosle opløsningen lidt. for at se om det kører bedre (når jeg får det godt igen) :D

1000 tak for oplysningen miritdk

// Douink

Kommentar
Fra : Tom_Gossip

Dato : 08-05-05 15:57

Hej med dig.
en pille virker ca. 4 timer men pas på, de kan godt sløve lidt og dermed nedsætte din reaktionstid.

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 08-05-05 18:37

Jeg synes du skal tage det miritdk siger til dig. Specielt det sidste , at i hver time holder man en pause på 15 minutter.

Tom_Gossip: Man kan også få køresyge piller der ikke virker sløvende. Rejsepillen "safe" som jeg selv køber i Matas, disse piller er lavet af naturprodukter. Jeg bruger dem hver gang jeg skal ud af flyve, da jeg bliver slemt flyvesyg, og de har ikke den sløvende affekt..de smager bare rigtig meget af ingefær. Prøv dem..og undgå nedsat reationstid

Mvh Tokeren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-05 21:47

tokeren - det er ikke ok med piller - hvorfor tror du der er lavet så mange undersøgelser bla med pc spil - tv - osv - og advarslerne står bagpå stort set alle spil - har aldig set et uden !!!!

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 08-05-05 23:22

Miritdk;
Jeg mener absolut heller ikke det er ok med piller... det har jeg heller ikke sagt! Så tag det roligt. Synes det lyder absurd at være nødt til at spise piller for at kunne spille pc spil og des lige. M E N hvis man det er nødvendigt for at kunne spille, så vil jeg da gerne rådgive så de kan få øjene op for andre midler, midler der ikke sløver kroppen eller er hårdt for leveren. De taler om piller der tager køresyge --> jeg bidrager med min viden og de piller jeg tilfældigvis har kendskab til og som jeg bruger når jeg skal flyve.

Hvis du ser efter i det jeg skrev tidligere så opfordrer jeg også til at han/hun ligeledes skal tage dit svar til sig.

Jeg vil så ydereligere sige, at de advarsler du taler om, kan jeg ikke se på mit pc spil. Måske er der forskel på spil.

Mvh Tokeren

Kommentar
Fra : Tom_Gossip

Dato : 09-05-05 00:15

Hej Took, jeg kan desværre ikke fordrage ingefær. Men ellers lød det godt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-05-05 00:20

jeps tokeren - så det - alt ok - men hvis man reagerer så hårdt overfor spil - ofte i tungere spil - så er det grund til at passe på - pauser osv er noget af det gode

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 09-05-05 21:11

Tak for de mange gode råd... men jeg har også 4-5 orginale spil hvorpå jeg ikke kan læse de advarsler. Men jeg takker for rådene alligevel... :D
I værste fald... hvad kan der ske ved at spille længe hvis man spiser en køresyge pille og så opdager at man kan holde til det? :)
Hvorfor fraråder de for meget spil?

// Douink