/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hund
Fra : pipper35
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 22-09-02 14:42

hejsa
jeg vil høre om der er nogen der hved om hvor jeg kan finde martiale om regle på at starte en dyre pention op

hilsen pipper35

Accepteret svar
Fra : pmj

Modtaget 100 point
Dato : 22-09-02 17:37

Der er utroligt mange love og bekendtgørelser, der skal overholdes og nogle regler afhænger af politikreds, kredsdyrlæger og lokalplan. Derfor vil jeg foreslå at du først tager kontakt til kommunen i det område, hvor du agter at etablere dig.
Miljøregler kræver mindst 100 meter ofte mindst 200 meter til nærmeste nabo. Kredsdyrlægen kan give dig retningslinjer for indretning og skal godkende den sammen med politiet. Alt skal være i overensstemmelse med dyreværnsloven som du kan finde her
http://www.dyrebrevkassen.dk/html/lovgiv/frmlov.html

Med venlig hilsen

Pia Johnsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 15:45

Hej pipper

Mon ikke politiet har nogle regler, det er jo dem der skal godkende og
kontrollere. Ellers prøv justitsministeriet www.jm.dk

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"pipper35" <pipper35.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:rLij9.14877$Qk5.729245@news010.worldonline.dk...
> hejsa
> jeg vil høre om der er nogen der hved om hvor jeg kan finde martiale om
> regle på at starte en dyre pention op
>
> hilsen pipper35
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>