/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Gravkoen's tip
Fra : Spirillen
Vist : 456 gange
1 point
Dato : 07-05-05 11:06

http://www.kandu.dk/dk/tip/11283

Ja det er da vist nok ikke hovedet du døjer med, for mig lyder det til, at du mangler nogle brikker at flytte rundt med................
Utroligt hvad man kan læse her på KandDu

Kommentar
Fra : GraveKoen

Dato : 07-05-05 11:16

Men jeg er 100% seriøs.

Jeg kan ikke tage sådan noget hysterisk pjat alvorlig. Folk ligger og dør af sult og bliver tæsket til døde her og der, og så skaber folk sig over noget så svagt som hovedpine.

Tillad mig at bryde ud i latter.

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 07-05-05 11:20

det er i hvert fald en der ikke selv har prøvet at have det, hovedpine er ikke bare en lille smerte der kan tænkes væk....

Kommentar
Fra : GraveKoen

Dato : 07-05-05 11:24

Ellers hvis den med selvsugestion ikke virker, så kan man som plan B udføre følgende plan, når det hysteriske afald nærmer sig:

50 Englehop.

50 Rektionsøvelser

Gentag øvelsen til det hysteriske anfald er på retræte.

Kommentar
Fra : GraveKoen

Dato : 07-05-05 11:25

Jeg prøver lige at rette mine stavefejl: Selvsuggestion. anfald.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-05-05 11:26

Tja, der findes folk, der aldrig har prøvet at have en hovedpine - for dem er påstanden jo ganske let at opstille....

Man kan psyke sig selv til og fra mange ting, men kategorisk sige til alle med hovedpine (inkl migræne, som bl.a. kan have fysisk årsag) at de skal tage sig sammen kan kun stamme fra en uvidende.

Sorry GravKoen, du må øve dig i at sætte dig i andres sted - dine erfaringer er ikke nødvendigvis gældende for andre end dig selv.

Vaxen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 11:27

GraveKoen - jeg vil ikke endgang ønske at du fik lov til at prøve migræne.
Folk som lider af migræne har lyst til dunke hovedet mod en væg for at få det væk.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 11:30

GraveKoen -
Mon du heller ikke ved hvad englehop er .................prøv selv.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 07-05-05 11:31

Det tip er den værste gang fordrukne pis je gnogensinde har set.

Det er sandt at MANGE tilfælde af hovedpine er psykosomatiske, men der findes altså virkelige tilfælde af hovedpine, som på symptombasis skal tages alvorligt.
Når gravekoen lægger en undersøgelse ti lgrund for påstanden ville det være rart at se det statistiske materiale.

At udtale at hovedpine er forbeholdt svæklinge bør næsten kunne udløse et sagsanlæg.

Og det er da rigtigt at der findes andre og globalt set større problemer, men du kender godt den med at man ikke kan se verdens problemer fordi man har fået noget i øjet ikk?

Det er jo heller ikke et spørgsmål om at vurdere sin smerte i forhold til andres og så derudfra vurdere om det er tiulladt at have ondt, hvis jeg har hovedpine får jeg det jo hverken værre eller bedre af at der er børn der dør af sult.

Kommentar
Fra : GraveKoen

Dato : 07-05-05 11:37

Jeg kan lave masser af englehop emesen. Træner over 14 timer om ugen.

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 07-05-05 11:38

Ja jeg kan nu kun af det tip. Gu er det da frygteligt, at der er mennesker der sulter osv, men hvad det har med hovedpine eller for den sags skyld, en nedgroet negl af gøre (hvilket også kan gøre ondt) , det kan kun guderne vide......

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 07-05-05 11:39

Jamen så er du jo en stor dreng Gravko, tillykke med det

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 07-05-05 11:42

GraveKoen er da en drillepind, som sidder og keder sig og ikke kan få tiden til at gå i disse dage, hvor så mange mennesker har fri og ingen åbenbart har inviteret ham til noget somhelst.
Så hjælper det lidt at logge sig på med et nyt navn og fyre noget fordrukkent sludder af, som folk ikke kan lade være med at reagere på. Han vil såmænd bare have folk lidt op af stolene...: "Er der slet ingen, der gider at lege med mig???"

Kommentar
Fra : GraveKoen

Dato : 07-05-05 11:43

En nedgroet negl gør da ikke ondt. det kan ligeså tænkes væk.

Prøv næste gang du banker lilletåen ind i kanten af et bord med bare tæer, at lade som ingenting. Du vil så erfare at "smerten" forsvinder med det samme.

Me andre ord: Den oplevelse du får ud af at kroppen advarer dig mod at lemlæste dig selv op ad en bordkant, behøver ikke nødvendigvis at være ubehag, men blot en tilstand.

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 07-05-05 11:44

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 12:01

Kommentar
Fra : GraveKoen

Dato : 07-05-05 12:17

Det er mere fordi jeg er på arbejde jeg keder mig. Så er det jo sjovt at lave fis.

Just kidding folkes. Got you. Some of you.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-05-05 12:29

Hørte i ekkoet - det er tomrummet fordi der er plads til meget mere end den ært GravKoen har mellem ørerne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-05-05 12:35

...kunne også være forklaringen på, at der ikke er noget der trykker der. Jo, jo jeg er skam 100% seriøs!

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 07-05-05 12:38

ha ha ha

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 07-05-05 12:47

Migræne kan komme af mange ting ... en ulykke , den kan du da ikke bare få til at forsvinde!!
Hvis alle folk kunne tænke deres smærter væk SÅDAN her ... hvad skulle vi så med medicin?
Hilsen Anne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 13:29

Jo det er da meget "sjovt" men vist ikke for dem som har det som et stort dagligt problem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-05-05 13:51

Heller ikke for os andre når det føles som om der ikke er plads til tænkeren.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-05-05 14:53

min første reaktion var at ønske gravekoen en rigtig omgang migræne .- men der er ingen fare for det hun har ikke noget der kan gøre ondt i! Jeg håber hun har ret i at alt kan tænkes væk (alt inklusive gravekoen) Jeg vil ihertfald sætte mig ned og tænke!

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 07-05-05 16:15

Tror du ikke at GraveKoen er en Grave-tyr og slet ikke nogen ko (altså en dame)??

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-05-05 16:16

Migræne, som gravkoen ikke har nævnt, har jeg oplevet måske 10 gange og jeg har ikke prøvet om jeg kunne få det væk, eller hørt om nogen velkendt metode, det gør så ondt, at det er vanskeligt at distrahere sig fra det.
Hovedpine har jeg sjældent, men når det sker, tænker jeg over, hvad det kan skyldes, har jeg overhørt nogen signaler, tørst, saltmagel, er jeg stresset og/eller har jeg modstridende tanker jeg bør få udredet.
Da jeg var lille lærte jeg at undgå køresyge, ganske simpelt gav køreren os børn en opgave fx at tælle røde biler, ved at blive optagede af det forsvandt køresygen, tro det eller lad være, eller prøv selv.
Hos tandlægen bliver jeg gang på gang rost til skyerne og har flere gang ikke brugt bedøvelse, hvor andre ikke ville være fri, ganske simpelt fordi jeg er ret god til at slappe af og blive ved med det uanset hvor meget unaturligt der foregår i min mund.

Kommentar
Fra : GraveKoen

Dato : 07-05-05 16:40

Migræne betyder Mi=halv + Craine= Kranie = halvsidig hovedpine.

Kommentar
Fra : GraveKoen

Dato : 07-05-05 16:41

Det kan godt være jeg overdriver, for at få folk til at tænke lidt over tingene.

Men mulberry er da inde på noget rigtigt.

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 07-05-05 16:50

Undskyld mig.... Men hva fanden er det du vil ha folk til at tænke over???????
Er migræne da lige pludselig gået hen og blevet et så stort verdensomspændende problem, siden DU mener at du vil ha folk til at tænke over det. Er problemet ikke bare, at du nu forsøger, at dække over dine egne dumme udtalelser..............

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 07-05-05 17:16

jeg havde engang en frygtelig hovedpine (migræneanfald) da jeg blev ringet op var sygehuset at min mor var blevet indlagt efter et biluheld. Tro det eller lad være jeg fik sådan et chock og min hovedpine, som ellers plejer at være streng var væk ganske omgående. JEg var lidt mat bagefter, som jeg plejer efter et migræneanfald - men det var en underlig oplevelse, at det forsvandt fordi der var andre der havde brug for mig. Men jeg tror ikke på, at jeg selv kunne have fået den væk ved at sige "gå væk" til den Det var kun fordi noget mere alvorligt indtraf.

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 07-05-05 17:36

Ja det kan der jo godt være noget om, når det er en eller anden traumatisk oplevelse man kommer ud for. Men det berettiger jo ikke til, som koen siger, at man bare skal tænke det væk. For hvis det var så nemt, så var der jo ikke brug for hverken læger eller medicin. Der er da ingen normale mennesker der gerne vil have migræne.

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 07-05-05 17:49

næ nej og det skriver jeg også, at jeg ikke tror fungerer - og jeg opfinder bestemt ikke min migræne til lejligheden - den kommer faktisk altid ubelejligt, men det gør "sygdom" jo oftest.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-05-05 13:55

Tillad mig at citerer Storm P. :
Jeg har fået en flue i øjet, hvad helvede raver verdensituationen mig !!