/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tegninger til lille gæstehus i træ, ca. ~
Fra : Malkekoen
Vist : 7012 gange
100 point
Dato : 07-05-05 00:38

Vi skal have bygget et lille gæstehus i træ på ca. 10-15 kvm. Det behøver ikke at være isoleret efter alle kunstens regler.

Er der nogle der ligger inde med tegninger over sådan et hus, eller nogle der ved hvor man kan hente dem (evt. på nettet)?

Vi vil også gerne betale en lille erkendighed for tegningerne, hvis det kunne lokke :).

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-05-05 02:03

Her er der ihvertilfælde nogle grundregler for hvordan en sådan tegning skal udføres og det kan vel ikke være så svært at tegne et sådan lille skur *ss*
http://www.goerlev-kom.dk/fileadmin/user_upload/diverse_teknisk/vejl4.pdf
Mvh Sune

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 07-05-05 06:47

Du kan ikke bygge det billigere selv, end hvis du køber et samlesæt ved Bauhaus - Silvan eller den lokale tømmerhandel, eller hvor som helst andetsteds, og du evt. kan forhandle lidt rabat. - Jeg vil anbefale at se på nogle stykker, ved de som handler med dem, -det er også sjovt at tage rundt og bliv inspireret.

Kommentar
Fra : nullerfras

Dato : 07-05-05 09:59

hej jeg er enig med stilke og har selv i denne uge bygget lillevilla 35 som kan ses her http://www.lillevilla.dk/hytteliste.asp?kategori=1#
det tager kun ca 10 timer at samle og er ganske let selv for en fumler som jeg he he.. er købt hos grønvold og skov blev leveret kvit og frit med et vedhæftet girokort,, på 10.000 vi har så valgt at isolere det med 100 mm og er blevet rigtigt godt,, dette kan varmt anbefales..

Mvh Morten

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 07-05-05 11:27

Jamen, det lyder super. Jeg skal bruge min. 12 kvm, gerne 15. Hvad er det BILLIGSTE hus jeg kan finde? Vil blive meget glad for hjælp, da jeg ikke er så stærk i priseftersøgninger...

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 07-05-05 11:37

Jeg mener stadig at du skal ud og se hvad som passer dig, for der er jo også en vis sammenhæng mellem pris og kvalitet.
Stadigvæk, -Silvan - Råd og Dåd - osv. det kunne endda være at du blev bidt af det.

Accepteret svar
Fra : nullerfras

Modtaget 100 point
Dato : 07-05-05 11:44

så er lillevilla 50 nok det du skal ha' kik lige her http://www.raadogdaad.dk/?nodeid=501&pid=5367
jeg er sikker på at tilbud kan hentes

Mvh morten

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-05-05 09:31

Man kan også på landets tekniske skoler for træarbejder tit købe svendestykker bla.små huse
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : Malkekoen

Dato : 20-05-05 17:30

Tak for svaret nullerfras.

Kommentar
Fra : nullerfras

Dato : 21-05-05 08:59

var da så lidt