/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
18år+rysten efter druk..
Fra : Toby14dk
Vist : 1050 gange
50 point
Dato : 06-05-05 22:24

Heysa.. her de sidste par gange jeg har drukket har jeg oplevet at jeg om morgenen.. har haft svedeture og rystet.. + ondt i hovdet hele dagen...
det fatter jeg ikke.. måske er jeg gået til den.. og ondt i hovdet er jo meget normalt.. men at ryste og svede som 18årig.. det fatter jeg ikke...
har i nogen mulig forklaring??
<Toby>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-05-05 22:26

deleruim toby14dk - prøv at holde igen med indtagelse af sprut - du kan have gener hvor det direkte kan være livsfarligt

Kommentar
Fra : susanne76

Dato : 06-05-05 22:30

Ja, nogle mennesker er mere disponerede til afhængighed af alkohol end andre. Rysten, indre uro og svedeture er symptomer på abstinenser. Din krop vænner sig simpelthen for hurtigt til alkohol. Du gør nok klogt i at forsøge at moderere det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-05-05 22:32
Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 06-05-05 22:39

men bør jeg få et læge chek? jeg var mere nærvøs for det var noget med leveren?
jeg drikke sjællent.. men når jeg gør kan jeg ikke stoppe.. og kan godt tømme en halv til hel faske vodka.. det er lidt åndsvagt.. det er også derfor jeg sjællent drikker..!!
<Toby>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-05 22:47

Drik du bare løs...............selvom det er lidt tidligt at dø for en 18 årig.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-05-05 22:50

Emesen altså, hvor manhe stjerner ville du selv give fet svar (mig bekendt kan minus ikke anvendes)

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 06-05-05 22:55

hmm.. Så slemt er det vel ikke? drikker vel hver anden weekend..
og det går galt.. hmm.. en gang hver anden md el. sådan noget.. men jeg fucker ret meget mentalt når jeg har drukket for meget..
men det er vel meget normalt?
jeg ved bare min mors kæreste ikke kan tåle særligt meget han sveder og ryster osv. da han kun har en nyre..
men er der noget at være nærvøs for?
<Toby>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-05-05 22:55

Citat
og kan godt tømme en halv til hel flaske vodka

Da jeg havde din alder, var der en af mine venner der døde efter at have drukket det meste af en flaske Vodka, han nåede dog ikke at have rysteture eller svede, for han vågnede ikke op, men lå dagen efter og var død, fordi organerne kollapsede.

Nogen kan bare ikke tåle det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-05 23:00

hansen9 -
Jeg prøver bare at fortælle hvad der kan ske..............og som du ser - fortæller Dova hvad der er sket.
Det er simpelthen iskolde kendsgerninger.

At fortælle >>la' nu vær' og det er ikke så godt<< duer ikke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-05-05 23:02

Toby14dk

Har du glemt dine "fornuftige" meninger i dette spørgsmål

http://www.kandu.dk/dk/spg/25824

Godt indlæg dova.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 06-05-05 23:02

bør man bare droppe det helt..?
ville lægen kunne fortælle noget hvis man får et sundheds chek?
<Toby>

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-05-05 23:03

Emesen> du har nok ret. Om dit svar så er pædagogisk kan vi jo altid diskutere

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 06-05-05 23:04

ps. en hel flaske er nok overdrevent.. men det er lykkedes mig en gang næsten at tømme en hel..
igår f.eks. fik jeg ikke mere end en kvart.. el. mellem en kvart og halv..
<Toby>

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-05-05 23:05

Jeg tror altså ikke det er unormalt at være dårlig dagen efter en halv flaske vodka. Istedet for at droppe det helt, kunne man jo prøve med en kvart.......

Kommentar
Fra : pims

Dato : 06-05-05 23:11

Nu er vodka altså også noget halvkraftigt stads, ka' du ikke nøjes med en 3-4 øl i stedet for? Og så drikke dem langsomt? Jeg tror at din lever og din krop generelt, er ved at stå af.
Pims.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 06-05-05 23:18

hmm.. kan ikke lide øl..
og når man kommer i en fest hvor folk er godt igang skal man jo lige indhente.. "åndsvagt"
heysa ans.. Er da stadig fornuftig.. ryger da ikke hash.. :D
men det med alkohol er jeg ikke så god til.. bliver ikke så begavet at høre på når jeg drikker jeg dummer mig altid..
en enkelt gang havde jeg kvænet 7 panodiler i løbet af aftenen pga. influenza.. og så var der fri bar det gik også galt.. en tur ud og knække sig i grøften..
synes bare det er underligt det med at svede og ryste.. det er jeg ikke vand til.. det er først her de sidste par gange det er sket.. men gik selv.f også til den.. :S
<Toby>

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 06-05-05 23:19

men vil da godt lige understrege at jeg ikke drikker så tit..!! og nok derfor heller ikke er så god til at finde grænsen.. der gå som regel lidt imellem at jeg drikke..
<Toby>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-05-05 23:34

Det er muligt, at du ikke drikker så tit.

Drik du noget vand og få renset din lever.

Hilsen ans, der fjerner fluebenet, så er jeg da af med det

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 06-05-05 23:36

har også drukket 1,5 til 2 liter vand idag.. :)
og hva gik det med fluebenet ud på?
<Toby>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-05-05 23:36

Citat
Toby14dk Dato : 14-11-03 16:38

Der er sjovere ting her i livet end at drikke bajere og ryge fede.

Vodkaen gav så rystelser !!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-05 23:37

[V] > [ ]

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 06-05-05 23:40

hmm... da jeg skrev det ans. trænede jeg også som en gal..
nu er jeg stoppet.. og dyrker kamsport i stedet for..
så jeg går ikke så meget op i min krop mere som dengang.. hehe
<Toby>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-05-05 23:46

Jeg vil da også gerne bidrage .Jeg kendte en 14 årig dreng en søn til en ven der som du også drak engang imellem og det var også sprut Han drak igennem til en fest som det var sket før (jeg er så ikke lige enige med forældrene om hvornår i en drengs liv han skal drikke på den måde)han blev for svimmel og gik ud i kulden og lagde sig.Der blev ringet efter forældrene om at hente ham som de havde oplevet før.De hentede ham og lagde ham i seng da de kom hjem,men ak og ve de skulle have kørt ham til udpumpning ,næste morgen da moderen gik ind for at tale med ham om aftenens hændelse lå han død i sin seng. Så mit råd til dig og alle andre unge (for det er især der problemet er størst) prøv at drikke lidt mindre evt nogle bajere eller vin i stedet for sprut det er jo jer der skal kører samfundet videre også efter i er blevet 50 år.
Mvh Sune

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-05-05 00:27

sikke en hyggesnak over en der lige ved hvad der får alle til at fare i blækhuset
nupper også lige et flueben til natmad - tror toby14dk har fattet pointen

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-05-05 00:28

sunowich> aha.. tro nu ikke at du kan styre andres liv, på dine egne dårlige erfaringer og historier.

Toby14dk> Lad vær med at se et enkelt symptom som om der er noget galt. Gå til lægen hvis du tror du skal dø, og ikke før.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-05-05 01:07

Dum ting den

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 07-05-05 01:20

Sunowich> At your service my lord

Kommentar
Fra : tokeren

Dato : 07-05-05 01:39

Når du stiller sådan et spørgsmål har du ganske givet selv en ret fornuftig forklaring herpå. Den synes jeg, at du skal lufte for dig selv og evt os andre, måske det er svar i sig selv.
Men hvis ikke så har jeg et par muligheder:
Du drikker for meget og kan ikke styre dig selv, tag dig sammen og lyt efter, hvad din krop siger til dig.
Nogle mennesker kan klare at drikke en flaske vodka, men til hvilken nytte? Efter en kvart er man allerede ved at være besoffen, resten er jo spild af penge. Nogle mennesker kan styre deres brandert, det kan du ikke, så måske er det også et vink til dig om, at du skal bruge pengene på sodavand i stedet for alkohol.
Citat
men jeg fucker ret meget mentalt når jeg har drukket for meget.. men det er vel meget normalt?

Nej det er ikke meget normalt..det er ikke normalt for kroppen at få så meget alkohol at den ikke kan styre sig selv. Du fucker mentalt, hvilket er et tegn på at du slet ikke er dig selv, du har det garanteret ikke særlig sjovt, og det har dine gå-i-byen-venner sikkert heller ikke, når du måske skal babysittes af dem. (Jeg antager du har venner og de går i byen med dig, og de har oplevet dig mentalt fucked)

Jeg synes, du skal tænke på, hvordan du ville råde din ven/veninde, hvis han/hun havde dit problem.
Mvh Tokeren

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 50 point
Dato : 07-05-05 08:46

Som jeg hører det, handler det om at du undre dig over om der kunne være noget galt, ligesom den person med en nyre, men hvor du måske er tilbøjelig til at tro at det måske er din lever, - og du ved ikke rigtig om det er en god ide at blive undersøgt og få klarhed over det hos lægen. Måske fordi du allerede ved, at uanset hvad lægen siger, at du fx har en svag lever eller ikke, så har du allerede opdaget, at du har en grænse, hvilket efter min mening nok er det det hele drejer sig om, at vi hver især finder ud af, hvor vores grænser går efterhånden, og det er jo fint, når det bliver taget til efterretning, altså, at du er opmærksom på din krop og derved lærer at stoppe mens legen er god, fordi du har prøvet at overskride den og nu ved hvor den er til en anden gang, så er det sådan set uanset hvad andre siger, hvadendten de tror du er svag og burde kunne klare mere eller de mener det er dig selv der ikke kan finde ud af at sige stop og ligefrem prøver at skæmme dig med deres oplevelser.
Én ting er hvad ens hjerne siger , én anden hvad ens krop går med til. Jeg kan fx heller ikke skrive så hurtigt, som jeg tænker.
Så mit budskab er : Lyt til dig selv, og ikke til dem der vil indprente dig deres mening, kun dem der støtter dig til at finde din egen mening og dine egne grænser.

Godkendelse af svar
Fra : Toby14dk

Dato : 07-05-05 12:25

Tak for svaret mulberry.