/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvilken DVDOptager
Fra : Bonny14
Vist : 620 gange
50 point
Dato : 06-05-05 18:58

Jeg vil ud og købe en dvd optager med HD men er ikke helt sikker hvad jeg skal købe og hvad jeg skal kigge efter på den: jeg regner med jeg vil bruge 5 -6000 kr på den er der nogen der kan fortælle mig noget om hvad jeg skal købe

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 06-05-05 20:10

Panasonic i følge tænk og test's seneste test. Check og vurder selv:

http://www.taenk.dk/upload/application/8e42a917/18_21_tt52.pdf

Mvh Erling

Accepteret svar
Fra : lejy32

Modtaget 50 point
Dato : 06-05-05 20:16

mit råd er at købe en der både kan optage på harddisk og dvd skiver, det kan den ikke som jeg købte for et halvt år siden, det er lidt træls hvis man vil gemme noget i længere tid, læs, harddisken skal formateres regelmæssigt ellers kører det hele ikke optimalt, ellers er det dejligt med en harddisk, ikke som en vhs, hvor man skal lede efter det man vil se, her er en fil for hver optagelse, nemt.

Mvh. lejy32

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-05-05 20:19

Jeg købte en Philips DVD-R 520 med harddisk i marts 05.

Den kan optage 16-96 timers TV -alt efter hvilken kvalitet, man ønsker.
Den er ret nem at betjene, -jeg er ikke god til at finde ud af nye ting, men jeg færdes helt hjemmevant på den allerede.
Den kostede 4499 kr i Fona.

Der er vist ikke særlig mange forskellige på markedet endnu, men jeg kan helt sikkert anbefale den, jeg har.

Afgørende for, hvad du skal købe er jo også, hvad du skal bruge den til? Jeg skal kun bruge den til at optage programmer som jeg ikke lige har tid til at se når de bliver sendt. Jeg gemmer ikke noget. Hvis du vil gemme programmer, så skal du nok købe med så stor harddisk som muligt. DVD skiver er vist ret dyre..
Men ellers er det en rent fornøielig maskine at have..

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 06-05-05 22:53

Birgitta... du kunne nok spare en hel del ved at gå udenom dem, der skal have husleje oven i prisen:
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=138984

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-05-05 14:31

Nåh, Carsten, den diskussion har jeg haft før. Jeg har ikke bil, jeg kan heller ikke selv bikse det hele sammen og få det til at køre, så jeg betaler om ikke glad, så gerne for at det hele fungerer inden Fonamanden forlader min ringe bolig.
Til gengæld har jeg så noget, der har fungeret fra dag 1.

Men jeg kunne helt sikkert også have sparet noget bare ved at vente et par måneder... Sådan vil det jo altid være. --Nu var det bare sådan, at min video var nær et sammenbrud, så jeg KUNNE ikke vente længere.

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 08-05-05 12:59

Hej Bonny

Her er et godt link som hjalp mig til en Pioneer DVR 520, den er bare helt kanon og nem at betjene. Har set at JVC maskiner med hard disk er på tilbud i øjeblikket. Set til 2495 kr.
Den skal du IKKE købe da der er mange problemer med netop denne maskine.... Arbejder selv på et radioværksted, så ser jo hvad der driller forbrugerne !!!!!

Linket kommer her.........http://www.recordere.dk/artikler/anmeldelser.asp

MVH
Pioneer DVR 520 bruger.. set til 4995 kr
Flemming

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 30-06-05 01:43

Jeg fulgte tænkt og test som tidligere anbefalet. Købte Panasonic, og må sige, at den bare har været super fra dag 1. Kostede 3900 på tilbud ved Rosendahl i København - incl porto. Ultranemt at indstille og betjene

Godkendelse af svar
Fra : Bonny14

Dato : 07-08-05 11:20

Tak for svaret lejy32.