/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lydproblem med min DVD
Fra : pve
Vist : 404 gange
200 point
Dato : 05-05-05 23:07

Jeg har for ca. 6 mdr. siden købt en DVD afspiller/optager af mærket JVC DR-M10.

Den har virket perfekt indtil for ca. 3 uger siden. Problemet er, at den nu både når man optager, afspiller eller bare er i menuen støjer (knitre). I butikken hvor den er købt siger de at jeg skal indstille lyden korrekt i opsætningen. Jeg har prøvet alt men forgæves....Da jeg havde den med i butikken var der selvfølgelig ingen problemer !!

Jeg vil blive glad hvis der er nogen der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:10

kunne være et defekt scartkabel eller hvad du nu bruger mellem den og TV'et?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-05-05 23:16

Nej, har prøvet at bruge et andet uden at dette hjalp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:18

Hvad kører du lyden over på? Anlæg eller TV?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-05-05 23:19

TV

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:22

Har du prøvet på et andet TV?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:23

Og hvordan testede de maskinen for fejl i forretningen?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-05-05 23:24

Nej, har kun det ene. Det skal dog siges, at min video virker uden problemer på TV'et.

Vil evt. prøve at låne et TV en af de nærmeste dage og teste om det skulle være det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:26

Kunne jo være TV'ets scart indgang! Har TV'et mere en een så prøv den anden!

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-05-05 23:27

I butikken satte de det bare til et tilfældigt TV hvor det virkede. Men det virker bare underligt at det fra den ene dag til den anden lige pludselig ikke virker mere.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-05-05 23:29

Har prøvet begge to

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:30

Og du har intet ændred i opsætningen på DVD'en efter du kom hjem fra butikken?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-05-05 23:31

Nej, da den jeg fik den hjem virkede den ok i et par dage, hvorefter den nu igen er begyndt at støje

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:33

Hmm? Står den varmt?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-05-05 23:34

Det tror jeg ikke, den står under fjernsynet og der er både luft under, over og ved siden af den.

Nå skal tideligt op i morgen, men kigger herind igen. Tak for hjælpen så langt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-05-05 23:36

Ok!! Kunne osse være noget interferens fra nogle andre kilder! F.eks PC eller lignende

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-05-05 08:27

har du prøvet en anden AV indgang på tv'et ???

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 200 point
Dato : 06-05-05 09:34

Hvis fejlen kommer efter 2 dage, når den har vært frakoblet en halv eller hel time (din tur til butikken). Så kan fejlen da ikke bevises i butikken før efter hele 2 dage tilkoblet det samme tv apparat.

Så du må beskrive for personen i butikken at det er den eneste måde at finde fejlen på.
Altså at DVD tilkoblet de samme tv I to dage MED STRØM på.

Før du gør det, undersøg lige om det er alle lyd kanaler eller bare en der støjer.
Det kan hjælpe teknisk afdeling til at finde fejlen.

Hvis det er en kanal, da er det den kanals udgang der er defekt.
Hvis det er alle må det være strømforsyningen til alle kanaler der fejler.

MV.
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : pve

Dato : 25-08-05 18:55

Tak for svaret rpje.

De beholdte den nogle dage og fandt fejlen