/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Knirkende lameller i sengen
Fra : svemone
Vist : 3944 gange
20 point
Dato : 05-05-05 09:51

Hej.
Vi har en god gammeldaws kaneseng i fyrretræ. Der er lameller i den og nu er det begyndt at knirke ganske forfærdeligt.
Er der nogle ideer til hvad vi gør ved det???

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-05-05 09:59

Tag et almindeligt stearinlys, og gnid det kraftigt mod de knirkende steder.
stearinen vil virke som smørelse. Er det enden af lamellerne der knirker mod sengerammen,
kan der lægges(hvis der er plads), et stykke snor mellem lameller og kant.

God 'søvn'
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-05-05 10:06

Så længe det er sengen, der knirker i et parforhold, er der ingen grund til panik. Det er først, når den helt holder op! Men man kan selvfølgelig dæmpe lyden. Tykt filt (prøv en såkaldt hobbyforretning a la Panduro Hobby - der er mange på nettet, check google.com, vælg danske sider og led efter hobby) kan sænke lydniveauet på det voldsomste.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 10:35

Hejsa
En ganske almindelig selvklæbende dør-tætning kan klare det (Silvan, Bauhause, Jen & Fix mv.), påklæbes rammen hvorpå lamellerne hviler, men alle de ovenfor anførte forslag vil også løse "knirkelyden".
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-05-05 12:22

alle de råd i har fået er jo gode. Nogle gange klares problemet ved at vende lamillerne!

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 03-11-05 10:33

Skru lamellerne fast.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 12:08

svemone har sovet godt lige siden, 05-05-05 09:59.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-11-05 14:09

Det må være fordi hn har lagt filr mellem lameller og sengeramme.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-11-05 16:01

Næe da ingen af vores løsninger er noget som helst værd, har svemone nok købt en ny gammel.

Men det er attid den føelse af tidsspilde når spørger ikke selv gider at melde ud.

Det sker enormt tit, og det er virkelig tidsspilde.

Det efter, jeg fik hvad jeg ville, så skide være med jer andre.
Men god week-end til jer

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-03-06 03:25

svemone har nu 8 spørgsmål på kandu, ingen der er besvarede, nyeste 15-3-06

svemone du var sidst logget ind 17-3-06,
du kan da ikke undgå at vide hvad dette sted går ud på.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-03-06 16:04

Ja- Det er nu lidt kedeligt, hvis sengen ikke har knirket siden 5/5 05

De allerbedste ønsker for" knirkeriet" Valde.