/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
RAW!!
Fra : sbaht
Vist : 318 gange
50 point
Dato : 05-05-05 09:36

Jeg sidder med en hardisk der efter et skift til en anden PC fik et filformat ved navnet "RAW", jeg er klar over at man redde dataene ved hjælp af et program der hedder "pc inspector file recovery", men er der nogen der ved hvor i verden det findes??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-05-05 09:38
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-05-05 10:22

Hej sbaht

Hvordan går det med harddisken. Jeg har selv haft en disk med samme fejl og den genskabte jeg med et program der hed File Scavenger 2.1. Det er godt nok et købeprogram, med der findes crack hvis man søger på det, så nu har jeg en proffessionel version.
http://www.downlinx.com/proghtml/349/34919.htm

eller en nyere version
http://www.snapfiles.com/features/filescavenger-811-421200.php

Ved du hvorfor at filformatet pludselig bliver til RAW? Jeg ved det ikke og jeg har tidligere spurgt herinde på kandu uden at der er nogen der ved det.

fijala

Kommentar
Fra : PerBlue

Dato : 18-06-05 15:57

Jeg vil også gerne vide hvorfor HD pludselig skifter filsystem til RAW ?
Kan man genbruge en disk, hvor det er sket ?
Er det disken, som er blevet syg ? eller er det forhold i PC'en ?
Kan man forvente, at dette sker jævnligt, tør man overhovedet bruge HDiske ?
Jeg har mistet næsten 100GB uestattelige filer.
Der må være nogen derude, som ved noget !
Per

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-05 14:39

Perblue

Lige hvorfor det sker vides ikke, men jeg synes du skal stille nyt spørgsmål, så skal der nok komme en del brugbare tip til dig.

Fijala