/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Midshandling
Fra : mille_pigen
Vist : 893 gange
100 point
Dato : 04-05-05 17:45

Hvad skal jeg gøre. Jeg kender 3 heste som bliver midshandlet, og jeg har det forfærdenligt hved at tænke på det.
Nogen siger at det er noget vrøvl det med midshandaing men jeg synes det er midshandling når hestenes vand er fruset til is om vinteren og de intet andet at drikke har? Og de bliver redet, højest 1 gang om måneden, af nogen sygisk syge børn? Og at de aldrig bliver striglet, eller nusset om, og har sår over det hele? de står ude hele året rundt, på en løbefold, hvor der intet græs er, der er pigtrådshegn og de får måske nyt halm 1 gang om måneden, så de er MEGET tynde, og når de så endlig må komme ind i stalden, så sakl de dele en box. Er det måske ikke en form for Midshandling?
Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal stille op. Jeg har fortalt det til min familie og venner, og nogen siger at jeg har ret i at det er midshandling. Mig og en vininde tager tit der ned, og fodre dem hemeligt med gulerødder og rubbrød og græs. Vi smør også noget salve på sårene, så de heler igen... men er det det rigtige at gøre????

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 04-05-05 17:48
Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-05-05 17:51

Du skal melde ejeren til politiet, og/eller tage kontakt til en dyreværnsgruppe. Der er både Dyrenes beskyttels, og Alle dyrs ret, tror jeg den hedder. Nu lyder du ikke ret gammel, så det er nok bedst at henvende sig til en dyreværnsgruppe.

Man skal aldrig stiltiende være vidne til mishandling. Hvis man ikke gør noget, er man jo sådan set med til, at dyrene bliver ved med at blive mishandlet.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 04-05-05 17:54

hej...

jeg ville foreslå dig at kontakte dem her http://alledyrsret.dk/

du kan læse lidt derinde...

smor

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-05-05 18:14

jeg kalder det vanrøgt! Henvend dig til en af de foreninge som andre har givet dig link til! Sådan en forening kan kontakte den dyrlæge der tilser dyrene, hvis nogen gør, Jeg synes ikke du selv skal melde sagen til politiet, lad en af de dyreværnsforeninger gøre det, de er bedre til at fremlægge sagen.
Jeg tror ikke at i må behandle dyrenes sår! Men se at få det meldt til en af dyreværnaorganisationerne, lykke og held!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-05-05 18:24

stemmer i sang med valde - og fy for (mange lange grimme ord) nogen umennesker der ikke respekterer dyr ve og vel - håber de får med myndighederne at gøre så det basker !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-05-05 03:13

Hej Mille_pigen.
Hvad er der sket i sagen?? Har du meldt det til en dyreværnsgruppe??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Pigen_17

Dato : 16-05-05 13:10

hey...
det der er dyremishandling så det siger spar 2....
du skal ringe til dyreværnet....
og melde til dem at der går nogle dyr som ikke bliver behandlet okay...
jeg har en onkel som er med i det der... så...
jeg kender til det at han får mange opkald om dyr....
bare ring til dem og sig det som det er....
så tager de ud og ser på det...
hvis det er så slemt tager de hestene med...
det er det rigtige dig og din veninde gør...
det er godt at hører at i gider og fodre dem lidt...
har du snakket med deres ejere???
ring til dyreværnet inden det er forsent....
Good Luck...
//Pigen_17

Kommentar
Fra : some_one

Dato : 21-04-06 18:49

Hej mille_pigen.
Jeg kan også godt lide heste.
jeg synes at det er RIGTIG godt det dig og din veninde gør! :)
Du kunne jo kontakte nogle folk, som gerne ville hjælpe syge og mishandlede heste.

Jeg håber at der bliver gjort noget, som kan hjælpe de heste.

Hilsen Some_one!

Kommentar
Fra : ponyskolen

Dato : 17-11-06 20:49

Hejsa
Efter min mening er det dyremidshandling, men self. ikke så slemt som det kunne have været, men hvis du er bange for at ejeren ved det er dig eller noget, så bed om at være anonym, se om du kan få lidt billeder og så skriv til dyrenes beskyttelse, dyreværnet eller noget evt. spørg en voksen du stoler på om hjælp til at få det meldt.

Held og lykke.

Mvh.

Kommentar
Fra : kabbia

Dato : 30-12-06 23:34

Hej.

Jeg synes du skal kontakte hestens værn. Adressen er: http://www.hestens-vaern.dk.

De forhold du beskriver er mishandling. De kan sende en lægmand ud at se på forholdene evt. sammen med politiet. Så vil ejeren få vejledning i hvordan man holder hest eller i grelle tilfælde vil hesten blive fjernet/aflivet. Ejeren vil blive holdt under observation hvis vedkommende lover at lave om på forholdene. Jeg kan varmt anbefale denne metode i det du kan forblive anonym.

Har selv overtaget en stærkt afmagret 18 årig hest. Den døde her i foråret 27 år gammel af et slagtilfælde. Men den var i god foderstand og havde i mit ejerskab fået 2 føl.