/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvad er Sempron??? og hvad skal der i en~
Fra : Odyssey1987
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 01-05-05 22:27

Hvilken processer hos intel kan man sammen ligne sempron med..
og da jeg overvejer at købe en bærbar vil jeg gerne vide om der skal centrino i eller om det er penge ud af vinduet...
på forhånd tak...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-05-05 22:34

Det første ved jeg ikke noget om men ang den bærbarer med centrino i er ihvertilfælde en stabil maskine og det er jo det nyeste der stadig kan opdateres hvorimod de ældre typer er presset til deres yderste Det var hvad en edbmand jeg kender forklarede i korte træk Og her i huset er vi ihvertilfælde meget glade for "vidunderet"
Mvh Sune

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-05-05 17:13

1. celeron

intel centrino m er en special prosessor til bærbare 1,7 = p4 3.2 Mhz ca. (spare på strømmen mm)

Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 14-07-05 09:11

klart Centino når du vægter lang batteritid !

- læs lige denne test, hvor der sammenlignes med alm. P4 - så kan du bedre se forskellen.
http://www20.tomshardware.com/mobile/20030212/index.html

Se evt. denne køber-guide - netop opdateret : http://laptopworld.dk/index.php?id=22 - tror du finder svar på det hele (+ lidt mere)

Accepteret svar
Fra : ebbe4u

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-05 09:19

Celeron M er dog klart en strømesparende CPU - så et ok valg til en Office-maskine - men har du større krav bør du klart gå efter Pentium M (som er en del af Centrino-platformen).

Celeron M er ikke samme strømesparende CPU som Pentium M, da Celeron kører med konstant fart/mhz. Pentium M derimod skruer op og ned for Mhz alt efter hvad du bruger maskinen til.

Se denne test hvor Pentium M og Celeron M sammelignes : http://www.tomshardware.com/mobile/20040309/index.html

Godkendelse af svar
Fra : Odyssey1987

Dato : 14-07-05 15:33

Tak for svaret ebbe4u.

Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 14-07-05 15:37

så lidt - bare sig til hvis der er mere !!