/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Skærm går i off-mode
Fra : Vestjyden
Vist : 610 gange
50 point
Dato : 20-09-02 19:23

Vi sidder lige med en computer, som har følgende fejl:

Det er en Pentium 2,4 med Geforce 4 MX 440 128 DDR grafikkort med XP home edition. Når den har vist XP-logoet første gang går der kun 3 sekunder, så går skærmen i off-mode (skærmen skriver at den går i off-mode om 5 sekunder).

Hvis vi boot'er på en systemdiskette, går den ikke i off-mode, den bliver ved med at vise a:> prompten.

Er der nogen, der har en ide, hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 20-09-02 20:29

Jeg kan lige tilføje, at selvom vi sætter en anden skærm på, så sker det samme ... så vi frygter at skærmkortet er brændt af ...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 18:49

Prøv at starte op i fejlsikret tilstand..

B

"Vestjyden" <Vestjyden.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:NGIi9.10356$Qk5.530693@news010.worldonline.dk...
> Vi sidder lige med en computer, som har følgende fejl:
>
> Det er en Pentium 2,4 med Geforce 4 MX 440 128 DDR grafikkort med XP
> home edition. Når den har vist XP-logoet første gang går der kun 3
> sekunder, så går skærmen i off-mode (skærmen skriver at den går i
> off-mode om 5 sekunder).
>
> Hvis vi boot'er på en systemdiskette, går den ikke i off-mode, den
> bliver ved med at vise a:> prompten.
>
> Er der nogen, der har en ide, hvad der kan være galt?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 20-09-02 20:37

Ka' man det i XP og hvad skal det gøre godt for Benny?

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 20-09-02 20:37

Ka' man det i XP og hvad skal det gøre godt for Benny?

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 60 point
Dato : 20-09-02 20:47

Hej Vestjyde,

hvilket bundkort har i på computeren og hvilket chipset bruger det?

ang. Benny er han nyhedsbruger så før han ka' læse dit spørgsmål/kommentar til ham... ska' du trykke på "skriv til nyhedsbruger" ved siden af "kommentar fra nyhedsbruger", idet nyhedsbrugerne ikke er en del Kandu... og at det kun er den første meddelse der automatisk bliver sendt ud til nyhedsgruppen (hvis man vælger det)... alt andet herinde fra indlægget på Kandu bliver kun sendt ud til nyhedsgruppen, når man vælger "skriv til nyhedsbruger"...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 20-09-02 23:41

Tak for oplysningen om beskeder til nyhedsbrugere Strarup! Det vidste jeg jo egentlig også godt, når jeg tænker mig om.

At jeg har sendt svaret 2 x, skyldes den lange svartid der er i kandu.dk, man bliver jo let utålmodig og trykker enter igen, når der ikke sker noget, og så ryger den jo afsted dobbelt.

Jeg aner ikke hvad det er for et bundkort. Computeren tilhører min søns kammerat, der er på besøg, og da den er næsten ny, vil de i morgen tidlig tage den med til forhandleren, så de kan kigge på den.

Da jeg skylder dig point (du ved nok!), får du pointene for dette spørgsmål!

PS Har du i øvrigt fundet ud af det med afsenderadressen i Outlook, den der med både navn og email-adresse? Svar evt. på mail vestjyde@jyde.dk.

Godkendelse af svar
Fra : Vestjyden

Dato : 20-09-02 23:42

Hovsa, her kunne jeg jo ha' skrevet beskeden. Jeg bliver klogere hver dag!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-09-02 09:36

Hej Vestjyde,

oki doki... jeg siger da tak... men jeg føler nu ikke at du skylder mig nogle point...

men ang. bundkort ka' du vha. af dette program "Bios Wizard" finde ud af hvilket bundkort du har eller din søn's kammerat har... -->
http://www.motherboards.org/files/programs/bwz-rel.exe
programmet er hentet fra denne side... -->
http://www.motherboards.org/moboidtools.html

når du så har åbnet Bios Wizard... og kørt run, og save... vil den kreere en tekstfil "bwz.txt"... her ka' du så kopier følgende, som i eksemplet her nede under... ind på siden så vi ka' finde ud af hvilket bundkort du har, samt Chipset...

f.eks. er det her et resultat fra mit ASUS bundkort med Bios Wizard... -->
---------------------------------------------------------------------
BIOS Manufacturer : Award Modular BIOS v6.0
BIOS ID : 01/04/2002-I815EP-TUSL2-C
BIOS Date : 01/04/02
BIOS OEM Signon : ASUS TUSL2-C ACPI BIOS Revision 1011
BIOS ROM Size : 256K
Chipset : Intel Solano 815/EM rev 2
Super I/O Chip : Known super I/O chip is not found
---------------------------------------------------------------------

hvis det f.eks. er et VIA chipset du har, (hvis der står VIA et eller andet der hvor der ovenover står "Intel Solano 815/EM rev 2"), er det muligt at VIA4in1 driverne ska' opdateres... bl.a. VIA4in1 driverne indeholder driverne til AGP...
hvorimod hvis det er et Intel chipset ska' du bare se bort fra det med VIA4in1... SiS chipset ka' dog også ha' visse problemer...

ang. outlook har jeg ikke fundet ud af det store endnu... men jeg sender en mail her lidt senere idag...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 08:49

"Vestjyden" <Vestjyden.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:NGIi9.10356$Qk5.530693@news010.worldonline.dk...
> Vi sidder lige med en computer, som har følgende fejl:
>
> Det er en Pentium 2,4 med Geforce 4 MX 440 128 DDR grafikkort med XP
> home edition. Når den har vist XP-logoet første gang går der kun 3
> sekunder, så går skærmen i off-mode (skærmen skriver at den går i
> off-mode om 5 sekunder).
>
> Hvis vi boot'er på en systemdiskette, går den ikke i off-mode, den
> bliver ved med at vise a:> prompten.
>
> Er der nogen, der har en ide, hvad der kan være galt?

Hej

Jeg har et asus v7700 på et abit kt7a.
Jeg oplevede nøjagtig det samme da jeg installerede 40.41
detonator-driveren. Windows xp starter op, og når velkomslyden kommer, går
skærmen på stand-by.
Jeg løste problemet ved at starte i fejlsikret tilstand (F8 under opstart)
og fjernede driveren, for derefter at installere en ældre.
I indstillinger for skærm, kunn jeg i fejlsikret tilstand se, at der var
konflikt mellem noget via cpu-agp brigde, (jeg bruger 4i1 4.42) og da jeg
skulle fjerne driveren før jeg installerede en ældre, før det virkede igen.

Håber det hjælper på dit problem!

--
Best regards
Jacob Pederen
-