/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vectra går i stå
Fra : LNM
Vist : 1073 gange
220 point
Dato : 30-04-05 10:03

Af og til når motoren på min Vectra (B 1,8 16 V årgang 97 150 000 km) har kørt ca 40 km og er godt varm og jeg slukker bilen fra 10 min til den er kold og jeg starter den igen, kører nogle få hundrede meter og jeg kobler ud går den i stå.

Jeg kan starte den med det samme, og køre videre. Fra koldstart og lang kørsel sker der intet.

Der er lige skiftet benzinpumpe. Kan det evt. være tændrørene.!

Kommentar
Fra : pims

Dato : 30-04-05 11:37

Det kunne måske være en føler/sensor der ikke rigtig fungerer optimalt, i forbindelse med benzinblanding. Jeg tror ikke det er tændrørende, så ville problemet være der oftere.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 30-04-05 19:40

Jeg tvivler meget på at det kan være tændrørene, men der tales meget om "tomgangsmotor" hvad det så end er? - Men kunne det ikke lyde som opmærksomheden skulle ledes derhen.

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 02-05-05 17:03

Har du fået tjekket indsugningen - hvis der er den mindste utæthed her, vil motoren gå uregelmæssig eller helt i stå.

Kommentar
Fra : nokiahead

Dato : 05-05-05 13:32

Det tyder på at det kunne være din Tomgangsregulator eller en egr-ventil...Prøv at pille Tomgangsregulator af og rens den med noget bremserens og der efter smør den med lidt wd-40...HUSK AT BLÆSE DEN REN FØR MONT.

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 16-05-05 10:49

Problemet har åbenbart løst sig selv..... Nu er fejlen der ikke mere...