/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvad synes i om dem her???
Fra : lars.dk
Vist : 418 gange
50 point
Dato : 29-04-05 23:03

Jeg har før stillet spørgsmålet men ingen svar nu spørger jeg så igen.
Hvad synes i om disse højtalere jeg har købt, jeg bruger dem kun til at høre musik og jeg høre ikke så højt musik men lidt så det er ikke de helt store højtalere men jeg vil gerne høre jeres mening om disse højtalere

Technical datasheet

Impedance (Z) 8Ω

Resonant frequency (fs) 50Hz

Max. frequency range f3-20,000Hz

Music power 70WMAX

Power rating (P) 35WRMS

SPL (1W/1m) 91dB

Magnet weight 13oz.

Mounting cutout Ø 184mm

Mounting depth 80mm

Dimensions Ø 205mm

Weight 1kg

Hvad synes i jeg vil gerne høre jeres mening god heller dårlig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-04-05 23:05

Er de Pæne??

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 29-04-05 23:20

der er ingen kabinet til men jeg har selv sat dem i kabinetter så de er som pæne nok

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 29-04-05 23:28

Altså jeg har ikke så meget forstand på alle dine tal men jeg ved at nu større magnet jo bedre højtalere Jeg har selv nogle gamle B&W højtalere ,der begyndte den ene enhed at skratte lidt så jeg tog den med til en elektronikforretning der førte næsten alt indenfor højtalere og da han lagde min på disken og skulle prøve at finde en der ku levere bare en anelse af lyd i forhold til min gamle B&W's så han måtte opgive at sælge mig noget men i stedet gav han mig det trick at vende højtalerne en halv omgang altså dreje den og skrue skruerne i igen så pappet hænger opmvendt og lyden der skrattede var væk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-05 04:47

Hvordan lyder de? Det er for mig det vigtigste

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-04-05 08:18

>Sunowich
Jeg har engang hørt en lille fugl synge, om at højtalere kun bliver bedre med alderen. Så længe membranen er af godt materiale.
Man kunne godt tænke sig, at spolen, der bliver kørt frem og tilbage over magnetkernen, bliver slidt (eller ophænget til samme) og det derfor kan hjælpe, at dreje højttaleren en halv omgang.
Det var et rigtigt godt tip du kom med der.
Det vil jeg prøve.
Ellers må vi se om 3773 kommer forbi. Han har bare check på det her med højttalere.
Gambrinus

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 30-04-05 09:23

de lyder meget godt man kan skrue fuld op og det skratter ikke

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-04-05 10:17

Jep !
Hvis du kan spille musik, ved den lydstyrke du har brug for og du ikke har problemer med forvrængning, skal du ikke gå så meget op i hvor mange Watt, der er opgivet for din forstærker og dine højttalere.
For et par år siden købte jeg et anlæg i A-Z (14 dages returret).
De angiver jo ikke mange data.
Jeg tog det med hjem, fandt ud af at det kunne spille uden forvrængning, til mine naboer klagede, og dermed var jeg tilfreds.
Jeg har så levet fint med, at jeg ikke anede, hvor mange Watt forstærkeren var på i mange år.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : lars.dk

Dato : 30-04-05 13:42

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-05-05 10:17

Det ok Lars husk at lukke spørgsmålet hvis det var svar nok
God dag Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-09-05 22:21

Husk at lukke spørgsmålet det må være på tide