/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Ghost 7.5
Fra : vibber1310
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 29-04-05 10:31

Vi har lidt problemer med Ghost 7.5. Nogle gange kan den ikke føre det nye image over på en ny pc. Selvom at pc'erne er fuldstændig ens med den konfigurerede er der problemer. Den begynder gerne at overføre billedet, men så kommer der ofte en fejl midt i det hele. Det startede da vi for et par måneder siden skulle have sat 14 pc'er op og ville ghoste dem. Nogle af pc'erne kunne og andre kunne ikke. Det lykkedes dog til sidst at få ført billedet over på alle pc'erne. Men nogle af dem skulle køres et par gange.
Så skulle der laves en masse bærbare og der drillede ghost også. Der hjalp det først med en helt ny opsætning. Næste hold bærbare hed det også ny opsætning før det lod sig gøre.
Hvad går galt? Ind imellem hjælper det når der er partitioneret med fat32 istedet for ntfs. Andre gange har det været nok at slå systemgendannelsen fra. Altså på den hvor billedet skulle dannes fra. Nogle gange kommer de igennem integritetstesten andre gange ikke. Jeg står nu og skal ghoste 3 bærbare og det gamle billede (som ellers er brugt før) duer ikke. Og det er lidt trættende i længden at skulle installere pc'erne på ny hver gang.
Er der nogen der har et bud på hvad der går galt? Er det ghost-programmet eller er det pc'en som billedet kommer fra, den er gal med? Den typiske fejl hedder vist "error 27100".

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 29-04-05 10:38

Din imagefil indeholder helt sikkert korrupte data, måske skulle du lave en ny....

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 29-04-05 11:10

Spirillen, hvis der nu er korrupte data, kan den så gå igennem integritetstesten? Det gjorde den nemlig på et tidspunkt, men stadig uden at kunne ghoste det. Det forklarer heller ikke da det først gik galt da de alle kom igennem efter adskillige forsøg med nogle af maskinerne. Jeg har lidt i tankerne om det er ntfs + sp2 der gør udslaget.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-04-05 11:21

Den bedste måde at lave image filer af C:drevet, er som jeg oplever det, at gøre det fra en anden partition eller ved hjælp af diskette-styring.
Jeg bruger dog Drive Image til at lave backup image.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 29-04-05 11:58
Kommentar
Fra : ch4711

Dato : 09-05-05 11:57

Hej,
Medmindre du har præsis samme maskiner får du det aldrig til at virke, har selv haft problemet med maskiner leveret med blot 14 dages mellemrum, de skulle være ens men kan i bedste fald kun køre nødtvunget efter en ghost fra de oprindelige maskiner. Det må skyldes en forskel i bundkort serie, processor eller lignende der får Windows til at gå i baglås.
Ghost som sådan kan ikke klantres for det, filen kan jo også bruges på de oprindelige pcer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-05-05 12:52

Drive Image filer kan godt sættes på comp med (ikke for mange) ændringer.

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 09-05-05 17:06

Vi er ved at teste det i linket. I første omgang duede det ikke.
Pc'erne er helt ens. De er alle købt ind samme dag og der er ikke forskel i noget hw.
Men jeg melder tilbage når vi (måske) finder ud af noget:)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-05-05 20:49

Der hvor jeg arbejder bruges Drive Image (nu også fra symantec)
Image-filerne kan endda trækkes fra lokalnettet og lægges på maskinerne.
Computerne er næsten ens, men der kan være forskel på printere og andet udstyr, ram og HD.
Som der også står i DK's link er det en god idé at defragmentere først og så lave image-filen. Det er dog mest win 2000 (NT ligesom XP) der bruges.