/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
benzin-løbehjul
Fra : Isildur
Vist : 2710 gange
58 point
Dato : 20-09-02 10:33

Jeg har købt et benzindrevet løbehjul der løber omkring de 30-35 km/t. Jeg skal bruge en ny kæde, men da jeg har købt løbehjulet brugt, aner jeg ikke hvor jeg kan få reservedele til det. Der er heller ikke noget "navn" på løbehjulet, der kan hjælpe mig med at spore producenten. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 10:00

Isildur wrote:
> Jeg har købt et benzindrevet løbehjul der løber omkring de 30-35 km/t.
> Jeg skal bruge en ny kæde, men da jeg har købt løbehjulet brugt, aner
> jeg ikke hvor jeg kan få reservedele til det. Der er heller ikke noget
> "navn" på løbehjulet, der kan hjælpe mig med at spore producenten. Er
> der nogen der kan hjælpe mig?en til en hurtig løsning"

Fis ned til din nærmeste smed, maskinværksted, evt. nærmeste
cykel/knallert/scooter forhandler !

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 12:45

"Isildur" <Isildur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:wXAi9.9339$Qk5.466862@news010.worldonline.dk...
> Jeg har købt et benzindrevet løbehjul der løber omkring de 30-35 km/t.
> Jeg skal bruge en ny kæde, men da jeg har købt løbehjulet brugt, aner
> jeg ikke hvor jeg kan få reservedele til det. Der er heller ikke noget
> "navn" på løbehjulet, der kan hjælpe mig med at spore producenten. Er
> der nogen der kan hjælpe mig?en til en hurtig løsning"

Eller mål kæden. Hvor bred den er hvor langt der er mellem hver tand på den.
Så kan du evt prøve hvor der sælges go-karts.

Brian
--
www.gronaerten.dk

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-09-02 07:37

Prøv evt. Aalborg Hobby Service, Han sælger benzin-løbehjul

MVH

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 58 point
Dato : 24-09-02 10:11

Det smarteste er at slæbe hele skidtet ned til den lokale
smed/maskinværksted. Evt. finde en gammel cykelsmed med et rodet værksted.
Sådan en har tit mange sjove ting liggende.
De har muligvis brug for også at måle på tandhjulene - det er således ikke
altid nok at "smide kæden på bordet og sige du skal bruge en ny".

Jeg ved det som fhv. maskinarbejder. Og ja, jeg HAR set nogle meget tykke
kataloger over kæder og tandhjul. De findes i alle størrelser og især i
mange kvaliteter.

Med venlig hilsen : Henrik Øst

"Isildur" <Isildur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:wXAi9.9339$Qk5.466862@news010.worldonline.dk...
> Jeg har købt et benzindrevet løbehjul der løber omkring de 30-35 km/t.
> Jeg skal bruge en ny kæde, men da jeg har købt løbehjulet brugt, aner
> jeg ikke hvor jeg kan få reservedele til det. Der er heller ikke noget
> "navn" på løbehjulet, der kan hjælpe mig med at spore producenten. Er
> der nogen der kan hjælpe mig?en til en hurtig løsning"
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : Isildur

Dato : 13-10-02 16:14

Tak for svaret Henrik Ø.