/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
forstørelse
Fra : 653421
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 24-04-05 22:23

Mit Canon Spejlreflex er lige gået kaput, det har jeg ellers været meget glad for jeg har taget mange foto som vi har forstøret op til 50x70 cm. både sort hvid og farve. Men nu skal jeg så finde et nyt og det skulle jo gerne være et digitalt, hvad skal jeg så vælge det skal apsolut ikke koste en mindre bondegård

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-04-05 22:36

Hva er dyrt? Du kan se her: http://www.prisbaskeren.dk/
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-04-05 22:40
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 22:51

Når du køber et nyt digitalt kamera, er der flere ting der er vigtige. Jo højere megapixels jo bedre billedkvalitet vil du opnå. En anden vigtig ting er Zoom. Det vigtigste er den fysiske zoomfaktor. Den skal selvfølgeligt være så høj som muligt. Minimum 3X.
Hvis dine digitale billeder er taget med et kamera med høj billedopløsning, kan du også indlæse dem i et billed-behandlingsprogram, og der scalere op og ned som det passer dig, uden at billedkvaliteten daler drastisk.

Ha ha. Jeg kan godt lide din kommentar om en mindre bondegård, men jeg kan berolige dig med at selv det dyreste digitale kamera ikke kommer i nærheden af prisen på selv en "lillebitte" bondegård. De er faktisk DYRE i disse tider.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-05 23:01
Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 24-04-05 23:22

ÅK så træder der en fotograf til og giver et råd

Du havde et SLR fra canon. så har du sikkert også en linse eller to

du skal ha et eos 300D / 350D / 20D

350D er det nyeste og i en prisklasse hvor man ikke skal betalt et hel formue for det. Det har 8 MPixel så du kan nemt lave 50X70 billeder....

Der kan være lidt problemer med sigma linser og ligende. men de kan opdateres med en ny Chip hvis de ikke virker og der er billeder end en ny linse...

Du er vant til SLR

SÅ KØB et nyt digitalt SLR blive ikke lokket af billige tilbud på kompakt kamera det er ikke det værd...

Men har du brug for hjælp kan du maile mig olefahnoe@hotmail.com

og tjeke lige www.fotokritik.dk det er et forum lavet af en privat hvor vi lægger billeder op til kritik af andre der er et nemt debatforum hvor du kan få en masse hjælp

Hilsen Ole

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 24-04-05 23:26
Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 24-04-05 23:27

fik aldrig skrevet at jeg selv gik fra eos50 til eos 300d i efteråret og har taget 8000 billeder siden da

og har lært en masse

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 23:34

Tak Ole. Det var Guldkorn for os alle. Vil du ikke lige svare på om min kommentar var OK?

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 24-04-05 23:42

aften arne

fin kommentar HVIS man skal lede efter et kompakt kamera

MEN det vigtigste er nu linsen
i fotograf kredse siger man at mærker som Medion og ligende bruger en gamle bund fra en vodkaflaske som linse, og det er jo ikke godt..

lige meget hvilket kamera man vil købe så hold dig til mærker der er kendt som fotomærker, som canon, nikon, olympys, kodak, HP osv....
og hold dig langt væk fra Medion, asus osv...

hvis man vil tage gode billeder som køb et fotomærke

ole

Kommentar
Fra : 653421

Dato : 25-04-05 21:31

Det må man sige det er som at få nye venner som står i kø for at hjælpe

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 25-04-05 21:57

jeman hej ven

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 12-05-05 22:11

HALLO HALLO

har du fået nyt kamera så luk tråden