/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Thermo glas
Fra : Henrik126
Vist : 492 gange
25 point
Dato : 24-04-05 20:14

Hej jeg har fået nogle thermoruder jeg skal skære til så de passer i drivhuset

derfor skal jeg skille dem ad hvordan gør jeg lige det??

Mvh Henrik

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 20:22

Brug en alm. glasskærer (med skærediamant). Du forventer forhåbenligt ikke at de stadig er thermoruder bagefter, for det kan ikke lade sig gøre. De er jo svejset sammen langs med rammen, og kan derfor ikke deles op i mindre stykker, men glasset kan da sagtens genbruges. Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 35 point
Dato : 24-04-05 20:26

Du skiller termoruderne af med en hobbykniv. Skær forsigtigt igennem gummimembranen mellem glas og alu-liste. Så kan du skære i dem som alm. enkelt glas. Du kan også skære alu-listen igennem med en vinkelsliber, etc.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 24-04-05 21:45

Det er anyway en god løsning du kom med. anyway den bedste.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-04-05 22:35

Vær forsigtig med den vinkelsliber
Mon ikke et lettere værktøj kan klare det?

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 25-04-05 19:04

Afhængig af hvor gamle vinduerne er. De rigtig gamle er faktisk umulig at skille ad på andre måder.

Kommentar
Fra : Henrik126

Dato : 26-04-05 05:28

Tak for rådet gutter!!

mvh Henrik

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 26-04-05 07:12

Når du siger tak for rådet, synes jeg du skulle tage og lukke spørgsmålet, for det du siger, er jo, at du er tilfreds med svarene. så tag det svar du er mest tilfreds med, og giv vedkommende pointene.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 26-04-05 08:03

Hvis du bruger en hobbykniv, så dyp den jævnlig i et eller andet "smøremiddel" - salatolie, osv, osv. så går det nemmere

Godkendelse af svar
Fra : Henrik126

Dato : 26-04-05 16:35

Tak for svaret anyway.