/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Org. titel på amr. komedie???
Fra : due1980
Vist : 428 gange
150 point
Dato : 24-04-05 17:51

Hej alle...Jeg leder efter en film jeg så for et par år siden, som handler om en skoleklasse i amr., der skal til Washington og besøge præsidenten. Samtlige elever er skæve af hash konstant og de laver så meget pis med alle, inkl. lærerne. Et kendetegn er buschaufføren, der hedder "RED" og æder hestepiller konstant, som dope. Hylende morsom film, men jeg har glemt titlen på amr. Jeg mener den hedder "fede tider igen" på dansk. Tror den er fra 80'erne.

Kommentar
Fra : m.smil

Dato : 24-04-05 19:27

Søgt på Google "Washington movie bus driver red"
http://movies2.nytimes.com/gst/movies/movie.html?v_id=135061

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-05 19:40

Ja det må da være den som m.smil har fundet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 19:41

Jeg tror ikke den hedder "fede tider igen" på dansk. Ved en google søgning finder den nemlig kun enkelte kommentarer hvor det udtryk bruges, ingen film. Jeg husker godt filmen, men ligesom dig husker jeg hverken den danske eller amerikanske titel. Der findes en dansk film med titlen "Fede tider, men det er jo ikke interessant i denne sammenhæng.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-05 19:43

Yes, det er helt sikkert den. Titlen siger mig noget.

Kommentar
Fra : m.smil

Dato : 24-04-05 21:08
Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-04-05 13:03

den hedder på engelsk 'National Lampoon's Senior Trip' og på dansk "Fuld SPEED igen"

og kan købes her på dvd http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=850322418400649
og her på vhs http://www.fth-bredbaand.dk/?page=kino&mid=13&movieid=53

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-05 18:37

Jeg synes altså at du skulle lukke dit spørgsmål og give mikael_hanna eller m.smil deres velfortjente point.
Kan du ikke finde ud af hvem af dem, kan du jo trække lod om det. Du kan også vælge at acceptere én af dem her og så oprette et nyt spørgsmål med point til den anden. Det ses ofte. Hilsen AJ