/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kan jeg få oplyst hvornår jeg ejede bile~
Fra : Bamse82
Vist : 472 gange
200 point
Dato : 22-04-05 23:43

Hej....

håber i kan hjælpe mig...

Jeg er kommet i den situation at jeg har fået brug for at vide i hvilke tidsrum jeg har ejet nogle biler. JEg skal faktisk bare vide inregistreringsdatoen. Kan jeg få denne oplyst nogle steder?? det drejer sig om de biler jeg har ejet siden 1990.

Håber virkelig i kan hjælpe...

Med venlig hilsen

Lasse Kristensen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-04-05 23:48

Du kan spørge dit forsikringsselskab:
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-05 23:49

Det er ikke sikkert, for det forudsætter at bilerne har kørt med de samme nummerplader siden du ejede dem.
Ellers kan man ikke umiddelbart finde dem i Centralregistret. (Og så er det endda ikke sikkert de er gemt, det afhænger af om bilerne er afmeldt og udgået af registrering siden.

Hvis du kan huske hvilke selskaber du har været forsikret i, er det muligt at de har gemt oplysningerne, men det forudsætter igen at du har registreringsnumrene.

mvh dova

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 23-04-05 09:05

Jeg tænker på at du formodentlig har betalt vægtafgift på dine biler, så det kunne måske lade sig gøre gennem dit navn og adresse"r", hvis du har en opkrævning fra centralregisteret, er der opført et kunde nr. Registeret må vel have regnskaber for diverse indbetalinger, men om de går tilstrækkelig langt tibage, og om man kan formå dem
til at søge dig op er et andet spørgsmål, men det er vel forsøget værd. held med det!
mvh Mogens

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 23-04-05 13:32

Hej

Du kan via told og skat's hjemmeside, få et kodeord til din "skattemappe" og der i ligger oplysninger om hvilke biler du har ejet, jeg ved ikke hvor lang tid tilbage det går, men de gemmer ihvertfald mange oplysninger.

Held & lykke. (Go' weekend)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-04-05 16:45

Ja, på kommunens registre ligger oplysningerne også, men om de gør så langt tilbage, er jeg heller ikke helt klar over, for jeg kan ikke huske hvornår de begyndtemed registersammenkøring.
Men fra de begyndte på det, behøver de kun indtaste cpr-nr. så kommer alle de oplysninger der findes om dig i forskellige registre, og derunder også hvilke køretøjer og deres registreringsnumre ( de kan faktisk også se hvilke biler du har fået synet hvis det er i eget navn.....meget smart når der skal findes folk der laver og sælger biler "sort")

mvh dova