/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
indstilling af tændning
Fra : jjbry
Vist : 1158 gange
50 point
Dato : 22-04-05 16:44

Hvordan indstilles en kontaktløs tændning, hvis man ikke har en tændningspistol??

Når jeg prøver at indstille tændningen med prøvelampe som man gør med alm. kontakter
så lyser prøvelampen hele tiden når der er tændning på, lige meget hvor den står.

Hvad gør jeg galt, hvis man overhovedet kan indstille med prøvelampe??

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-04-05 17:21

Det er ikke alle biler man kan stille tendingen på.
alimak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 17:25

Du kan ikke anvende prøvelampe ved elektronisk tænding og det er heller ikke tilrådeligt fordi man oftest skal justere tændingen ved et givet omdrejningstal for at tage højde for dynamisk tændingsavancering.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 17:27

En tændingspistol koster fra 200 kr og opad og dem med indbygget avancering er selvfølgelig dyrere, men vil man rode med sådan noget bør man investere og ikke i den billigste.

Se f. eks. www.biltema.dk

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 23-04-05 07:26

I takt med de opgaver du vil klare ang. bilreparationer, vil jeg råde dig til at købe det værktøj der er nødvendigt, i dette tilfælde er det en tændingspistol samt papirerne der oplyser hvad tændingspunktet er på din vogn, derudover en nøgle der kan løsne strømfordeleren så du kan dreje den til det rigtige punkt, fremskaf også en bog eller lignende der kan fortælle dig om hvor du skal lyse med lampen. Held og lykke!
mvh Mogens