/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hotmails smtp? -så jeg kan sende mail fr~
Fra : Mads1980
Vist : 1210 gange
300 point
Dato : 20-04-05 13:24

Hejsa...nu giver jeg fortabt, håber I har svaret

Jeg har en Motorola A925 med Telmore Abbonement, og jeg er tilmeldt GPRS. Messenger og Web'en kører fint, det er mailen der driller.

Jeg har fundet hotmails pop3 (det er hotpop3.com) så den henter fint alle mine mails ned, men jeg kan ikke sende mails. Har prøvet at søge lidt og har prøvet både med smtp.hotmail.com - mx1.hotmail.com - osv osv osv...har prøvet alle indstillinger også telmores smtp.mail.dk, men den vil bare ikke sende.

Er der en derude som har løsningen til opsætningen af smtp'en, så bliver min dag virklig reddet :)

Glæder mig til at høre fra jer.

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-05 14:24

Se her.

De forskellige udbydere har forskellige numre.

http://www.jsf.dk/jsfportal/TipsograadSMS.htm

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 20-04-05 15:15

Hej refi

:) tak for svaret, det virker... jeg lader lige spørgsmålet hænge lidt endnu, hvis der nu er en derude der har svaret til hotmail smtp'en, så jeg kan sende fra mailprogrammet med min email som afsender.

Ellers mange tak... Mads

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-05 15:27

Hotmail er mig bekendt kun en webmail.
Jeg tror ikke der findes nogen udgående mailserver du kan gå ind på.
En hotmail-adresse kan du jo heller ikke sætte op i et normalt mailprogram.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 20-04-05 15:39

refi

Du kan importere hotmail indstillinger i Outlook og sende/modtage derfra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-05 16:05

Hvordan kan du det ? Det lyder spændende.

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 20-04-05 16:26

gå ind i outlook og vælg "Funktioner" - "Konti" - "Tilføj" - så indtaster du dine oplysninger....(men det har ikke noget med mit spørgsmål at gøre) opret et selv hvis det er.

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-05 16:33

Jo - det er netop det der er problemet hos dig.
Det du der skitserer kan kun lade sig gøre hvis du i forvejen har en udbyder du kan sende igennem.
Du kan da ikke KUN have en hotmailkonto.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-05 16:37

Det var det der var min pointe i svaret til dig.
Du har en hotmailkonto men din udbyder er telmore.

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 20-04-05 16:58

Ok :) Takker

Men hvordan får jeg så telefonen til at sende mails? Det kan ikke passe at der er en masse kunder med A920, A925, A1000 telefoner, som er tilfredse med kun at kunne modtage emails og ikke være i stand til at svare på dem (med mindre man gør det igennem sms, som tidligere nævnt) (Hvilket også resultere i at man modtager den som "no_reply@sms-til-mail.dk" - hvilket er lidt upraktisk)

Mads

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-05 17:11

Det kan du kun hvis du har en emailadresse hos telmore (muligvis også TDC) og bruger denne til at sende fra.

Du vil aldrig via mobilen kunne sende fra din hotmailadresse alene. Så skal det være som SMS. Men det virkede jo også - eller hvad.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-05 17:13

Hvis du har internetadgang via mobilen, kan du vel også der gå ind i din hotmail og sende.

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 20-04-05 17:32

Jeps det med sms'en virkede helt fint :)

Og ja jeg kan godt gå ind og sende fra hotmailen gennem Oprah, men det rykker bare lidt for meget i mine dyrbare kb/mb :) Så det ville være smart hvis man kunne få den til at gå igennem mailprogrammet og slipper for at hente hotmailens grafik ned hver gang :)

Men jeg tror snart jeg giver op, så må sms-mailen blive min løsning

Mads

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-05 17:37

Ja - det andet kan du ikke.
Hvis du absolut vil sende fra din hotmail, skal du ind på hotmail (via oprah).

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 22-04-05 21:14

Så fandt jeg løsningen ;)

Man kan godt sende fra hotmailen som afsender (og gmail) man skal bare bruge tdcs smtp, "relay.tdcmobil.dk" og ikke telmores "smtp.mail.com"

Alle mails sendt fra min telefons mailprogram kommer nu frem som om de er sendt fra hotmail addressen...

En sten er lettet fra mit hjerte... tak til MyFisher på http://www.3g-forum.dk

Mads

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 22-04-05 21:28

Det var da godt, men det var jo også den mulighed jeg gav dig da netop telmore bruger TDCs net. Du skal jo bruge din udbyders sende-smtp. Det gælder både mobilt og på PC. Se højere oppe 20-04-05 17:11

Kommentar
Fra : zaibotdk

Dato : 29-04-05 13:07

Du kan også bare wappe ind på http://mobile.msn.com så kan du logge på din Hotmail!

Godkendelse af svar
Fra : Mads1980

Dato : 22-07-05 21:54

Tak for svaret refi. Undskyld der er gået så lang tid mht. point, men tak for din hjælp :)

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-07-05 22:06

Selv tak