/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Jog Regulator
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 417 gange
170 point
Dato : 19-04-05 17:58

min jog sprængte mine pærer efter 5 min.. så fandt jeg ud af at det var fordi at en af ledningerne til spændingsregulatoren var gået over så jeg lodede den ... men så lyste lysene alt for lidt altså meget svagt og jeg har målt i forhold til en anden jog den lyser meget kraftigere jeg har også målt at den kun fik 10 volt på pærerne... nå jamen så prøvede jeg en ny spændingsregulator fra comet... samme problem og jo forresten .. med begge regulatorer var der en ledning ved tændingslåsen der fik 20 volt ja faktsik var den så varm der kom røg fra den... nåå.. så prøvede jeg en tredje regulator.. og troede det var lykken da pærerne lyste meget skarpt... jeg tjekkede lige ved at pille regulatoren af men den lyste lige skarp med regulator som uden.... men jeg troede det var godt nok ... så jeg kørte lidt... Bang så gik alle pærerne på samme tid... tænkte jeg måske ikke havde sat regulatoren ordentligt på men den kan ikke rigtgit komme længere og den lodede ledning ser fin nok ud...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-04-05 18:52

Spændingsregulatoren mangler stel, i ledningerne der går fra den er der en der skal gå til stel, som regel en hel sort ledning, men det er bedst at se på et diagram, da de er svære at følge, men i alle tilfælde går denne stelledning til et knudepunkt hvor flere stelledninger er skruet på stellet. Måske er det nok at spænde selve spændingsregulatorens metal sammen med stellet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 20-04-05 16:36

Hmm ja den er nemlig spændt op af stel, men det er malet, måske skulle jeg prøve at slippe malingen af der og se om det virker.... men hvis det er fordi der mangler stel hvordan kan det så være at den ene gav for lidt og den anden for meget... er der forskel på regulatorer altså virker alle regulatorer til alle scootere ... eller skal jeg ned og købe en original

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 20-04-05 16:37

Hmm nu hvor jeg lige har kigget har jeg opdaget at den ledning der var flækket var sort..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-04-05 16:55

Du kan bare prøve at lægge den loddede lednings lodning mod stel eller trække en ledning fra loddestedet til batteriminus.
Måske virker den gamle, ellers køb en ny, den er ikke så dyr.
Ja der er forskel
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 20-04-05 17:15

hmm jamen jeg forstår stadig ikke hvorfor den ene gjorde at den lyste for lidt og den anden gjorde at den lyste for meget....
og kan alle regulatorer bruges til alle scootere altså kan man f.eks. bruge en til en sonic til en jog

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-04-05 18:03

Man kan ikke bruge alle, men nogle, men det er noget rod, da stikkene så ikke passer.
Så prøv først med den du allerede har, altså den orginale.
VH Palle Hansen