/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Mæthedspille
Fra : camved
Vist : 2900 gange
100 point
Dato : 18-04-05 16:53

Nogen der ved, om man kan få en mæthedspille? Altså en pille som gør, at man bliver hurtigere/merre mæt

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 18-04-05 17:01

Man kan få et middel man tilsætter maden, så man føler mæthed hurtigere. Jeg ved ikke om det er lovligt i Danmark, men det er det i US. Spørg din læge, så kan det ikke gå galt!

Mvh Epi

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-04-05 17:07

Det kan man godt. Men det er en dårlig læge, der skriver dem ud, tror jeg. Min læge kan man ellers "trille" mange piller ud af, men slankepiller vil han ikke give mig, selv om jeg er meget svært overvægtig. De skulle være temmelig farlige for helbredet.
Men i stedet kan du spise en masse grøntsager. Rå grøntsager kan du faktisk tabe dig af at spise, da de fleste rå grøntsager kræver flere kalorier at omsætte, end de giver ved at spise. Og så en masse motion. Motion regulerer sult/mæthedsfornemmelsen. Jo hårdere arbejde/motion, jo mindre sult. I hvert fald for mit vedkommende, dengang jeg kunne arbejde.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-04-05 17:10

Tja, helsenyt reklamerer for et eller andet "smart i en fart", husk lige at mange ernæringsforskere ser med stor skepsis på pille løsningen

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1588/sprog=1/grp=6/menu=8/

Kommentar
Fra : calista

Dato : 18-04-05 18:22

Vital Fiber tabletter!!
De indeholder samme fibre som grøntsager, skal drikkes med en ordentlig spandvand og svulmer så op i maven og giver mætheden.
Så vidt jeg husker, skal de indtages lige inden eller i forbindelse med et måltid.

Drikker man ikke vand nok, får man dog en nederdrægtig mavepine/ forstoppelse.
Tabletterne kan købes i helsekostforretninger (- måske også i Matas)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-05 18:29

Ja, og det man får ud af at mætte sig kunstigt, er at forbrændingen sænker sig når maven ikke får tilstrækkelig mængde mad at arbejde med, så det er faktisk på længere sigt en temmelig dårlig løsning, da nedsat forbrænding = vægtstigning.

Kommentar
Fra : Garibaldi

Dato : 20-04-05 13:48

Er det noget ala dette du søger?

http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=356288/

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-04-05 15:30

Hvis man hopper på den, har man grimme problemer, når man stopper med det igen. Lige så snart man lukker munden op, tager man på bagefter, fordi forbrændingen går i stå.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 23-04-05 21:06

Hejsa
Apropos BT´s artikel om HOODIA...
jeg bestilte et glas med HOODIA, for et stykke tid siden, gennem Icare fra UK. Fik dem i sidste uge, men har ikke turdet begynde med at tage dem, fordi jeg på en US-side læste, at der var rapporteret flere tilfælde, af folk, der simpelthen havde dehydreret sig halv ihjel...Pga at katussen suger al væske til sig, så vidt jeg kunne forstå...
Jeg har netop været på posthuset, for at sende pakken retur(efter aftale), til UK...Kostede mig lige 155,- kr (de 411,- kr for jeg refunderet...)
Næ, hold dig til masser af grøntsager/frugt/vand og protein(magert kød a la kylling & kalkun) - og husk den 1/2 times motion hver dag!
DET ER DET ENESTE DER HJLÆPER, OG VI VED DET JO GODT, IKK!!!
Mvh

Kommentar
Fra : perfolmann

Dato : 08-11-05 13:37

Hej!

Jeg har prøvet Hoodia, og jeg syntes det virker godt, min trang til at spise generelt blevet mindre, og så har jeg fået mere energi, så det blevet muligt at få trænet efter en lang arbejdsdag,
Samtidig tænker jeg på, hvad jeg spiser, altså meget groft, frugt og grønt!
Jeg kan tabe 1-2 kilo om ugen, når jeg ellers passer min træning.
Jeg vil mene er det er en god ekstra hjælp, i kombination med god kost og træning!
og jeg lider ikke af væske mangel, man kan jo bare drikke masser af væske, der anbefales mindst 1/2 L vand pr dosis Hoodia

Venligst

Per