/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
dvd speed spøgsmål
Fra : niklasss
Vist : 512 gange
50 point
Dato : 18-04-05 11:34

hvad er forskælden på dvd-r og dvd+r og hvad er forskælden på speeden altså 4xspeed eller 16x speed håber på at kan få noget hjælp

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 18-04-05 11:41

Det er sådan set bare 2 forskellige standarder! Betyder ikke meget idag da alle nye dvdbrændere kan brænde begge standarder! Har dog betydning hvis man vil afspille kopierede dvd film på en stationær dvd afspiller! Nogen kan ikke afspille det ene format andre kan ikke afspille det andet! De fleste nye afspillerere har dog ingen problemer med begge formater! Forskellen på speeden er hvor længe en brænding tager! en 4 X brænding tager omkring 20 minutter hvor en 16Xbrænding typisk tager 5 minutter!

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 18-04-05 11:41

dvd-r er hurtigere hastighed ved brænding typisk, mener jeg.
mht dvd+r kan jeg ikke lieg svare på det.

4x speed og 16x speed et 2 forskellige typer af hastigheder man taler om når man brænder eller læser en dvd-skive for eksempel. Typisk tager det ca 20 minutter at brænde en dvd-skive ved 4xspeed hvor det ville tage væsentligt kortere tid at brænde ved 16xspeed.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 18-04-05 11:41

Du kan læse det hele her http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

Kommentar
Fra : newface

Dato : 18-04-05 12:03

Hvad er forskellen på – og + ??
DVD formater er en mindre jungle at finde rundt i.DVD + R og DVD –R kan reelt det samme.Plusset og Minusset før Rét angiver ,hvilke producenter der understøtter de forskellige skiver.I uenighed om ,hvad standarden skal være,har PHILIPS,SONY,HEWLET PACKARD,DELL;RICOH,YAMAHA besluttet sig for at understøtte plus formatet.Men´s bl.a PANASONIC,TOSHIBA,APPLE COMPUTER og SHARP har besluttet sig for at understøtte minus formatet.Det samme gør sig gældende for DVD – RW og DVD + RW.Og nogle af afspillerne kan kun håndtere et af formaterne mens andre kan håndtere begge formater

Kommentar
Fra : newface

Dato : 18-04-05 12:04

Ejere af dvd-brændere har nu fået papir på deres frustrationer.En ny undersøgelse fra bla -bla har nemlig lavet en undersøgelse af kompatibiliteten mellem dvd-afspillere og overskrivbare dvd-skiver.Den nye undersøgelse viste ,at mange dvd-skiver og - afspillere ikke forstår hinanden-helt præcis kunne kun 85 % af de undersøgte 50 dvd skiver og14 afspillere snakke sammen.Testen var lavet på såvel forskl typer som mærker af dvdér,og resultatet betyder,at ca hver 10énde brændte dvd ikke vil virke på en af afspillerne.I nogle tilfælde kunne skiverne slet ikke aflæses,andre låste filmen under afspilnimg,men´s andre igen mistede lyd el billede undervejs.Det eneste positive ved testen var at nyere afspillere er bedre til at læse de forskl skiver end ældre modeller

Godkendelse af svar
Fra : niklasss

Dato : 19-04-05 01:51

Tak for svaret tedd.