/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
dobbeltklæbende tape
Fra : hansi.christiansen
Vist : 2726 gange
100 point
Dato : 17-09-02 21:02

hvordan får jeg fjernet et spejl, som er sat fast med dobbeltklæbende tape på et kældervindue uden at ødelægge vinduet?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 21:21

Har du prøvet at hælde acetone på ?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 21:24

Undskyld

På tapen altså.. Prøv om ikke du kan duppe det med en vatpind eller lignende

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 21:30

Hej igen
Jeg fik en ny ide . Det kan også være det er muligt at få en af de hersens hobbyknive med tyndt blad ned mellem ruden og spejlet.

Mvh srhansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 20:17

Prøv at få et stykke ståltråd imellem glas og spejl, og sav så forsigtigt
delene fra hinanden.

Vola !!

mvh
@m

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 20:26

On Tue, 17 Sep 2002 19:02:07 GMT, "hansi.christiansen"
<hansi.christiansen.news@kandu.dk> wrote:

>hvordan får jeg fjernet et spejl, som er sat fast med dobbeltklæbende
>tape på et kældervindue uden at ødelægge vinduet?
Jeg ville forsøge med et stykke tyndt ståltråd, f.eks. den slags man
binder blomster med,
Hvis det er muligt at få tråden ind mellem glas og spejl burde du
kunne trække tråden ned og dermed få tapen til at slippe.

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 110 point
Dato : 17-09-02 22:16

Hvis du kan komme til at dryppe/pensle tapen med ganske alm. salat/majs/o.s.v. -olie, vil papiret mellem de 2 selvklæbende sider opløses efter 8-10 timer. Så vil det bag efter være lettere at fjerne selv klistret med skraber/benzin o.l.

Godkendelse af svar
Fra : hansi.christiansen

Dato : 23-09-02 16:13

Tak for svaret summer.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 23-09-02 18:05

Takker, håber det lykkedes uden skår.
mvh
summer